Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zandeiland 4 neem je eigen nitrox mee

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Freekhartman View Post
    Hoe dan ook ik weet niet van te voren wat voor een installatie er aanwezig is. Of ze blenden of een nitrox filter gebruiken.
    Ook vind ik het geen probleem als er naar een pasje gevraagd word. Echter er werd van mij verwacht dat ik wel op de hoogte was van zijn vul methode en daar uit de conclusie zelf moeten vormen dat het niet logisch is om een set met 22% en 140 aan te bieden voor een vulling van 32%.
    Uiteraard moet je niet op voorhand op de hoogte zijn van hun vulmethode, maar als men niet van in het begin behoorlijk krampachtig doet om te checken of je setje wel 100% zuurstofgeschikt is en zuurstofzuiver is dan weet je gewoon dat men niet met partial blending werkt maar wel met of een premix of met een membraanfilter... en dan ben je ofwel helemaal tevreden dat men gewoon verder optopt met de mix die ze aanbieden, ofwel laat je je fles zelf leeglopen en vraag je een verse volledige vulling aan met de mix die je uiteindelijk wenst.
    Dat is allemaal elementaire kennis die je in een normale basic nitroxcursus meekrijgt hoor Freek.
    Er zijn geen oninteressante dingen boven en onder water...

Comment

Nooit problemen gehad bij die toko, altijd erg aardig. Ik analyseer meestal zelf ter plekke met mijn eigen analyser en ook altijd interesse vanuit de winkel om het eindresultaat te weten.

Ook ik maak me wel een schuldig aan een 'vaag mengsel', hier in het oosten lukt het niet altijd met nitrox. Het staat natuurlijk netjes op de fles en via een app rekenen ze het even uit wat er boven op moet. Soms zitten ze er wel eens een klein beetje naast, altijd een netjes gevraagd of dit een probleem voor mij is.

ik ben het wel eens met een eerdere post, niet meteen zwart maken, maar eerst eens terug naar de winkel voor dat je hier gaat klagen.
      Droog, maar niet achter de oren.

Comment

Waar het mij om ging is niet een strakke vulling van 32% maar binnen be mogelijkheden een volle fles met een zo hoog mogelijk percentage. Als ik dan 180 bar heb denk ik jammer dan had mijn percentage hoger kunnen zijn als hij op 200 of 220 was gevuld. Als dan de communicatie ook nog stroef verloopt heb ik niet echt zin hiervoor terug te gaan om het er nog een keer over te hebben.
        Hier bij wil ik niemand iets kwalijk nemen. Want bij communicatie zijn altijd 2 partijen betrokken en ik zal de laatste zijn die zal beweren dat ik alles goed doe.

Comment

Waar het mij om ging is niet een strakke vulling van 32% maar binnen be mogelijkheden een volle fles met een zo hoog mogelijk percentage. Als ik dan 180 bar heb denk ik jammer dan had mijn percentage hoger kunnen zijn als hij op 200 of 220 was gevuld.
          Hoe nauwkeurig is jouw manometer Freek? Heb je die al dikwijls vergeleken met andere manometers? Het is niet abnormaal dat zo'n gewone simpele manometer 10% "liegt" hoor.
          En stel dat jouw fles dan gevuld was tot 200bar (220bar bij het vullen, nadien in het water 200bar), dat was het finale O2-percentage amper 0.8% hoger geweest... had dat ook maar het allerminste verschil gemaakt voor jouw duik?

Comment

Freek

Ik ken je niet, maar wel de mensen die in de winkel staan een beetje. Ik ben er zelf altijd super aardig benaderd, altijd in voor een praatje als de drukte het toestaat en altijd bereid om je te helpen met je vraag. Als ik de andere reacties lees dan ben ik daarin niet de enige en het ligt ook zeker niet aan mijn sociale vaardigheden.
            Koekenbakkers op nitrox ben ik zeker tegengekomen, tot en met een winkel die wel even 100% zuurstof over zijn normale compressor ging gooien om nog een laatste beetje zuurstof in mijn tank te krijgen (dus al boven de 200 bar). Leek me zelf géén goed idee, set as is meegenomen en ooit meer terug geweest.

Ik vind Vinkeveen juist een van de plekken waar ik wél graag naar toe ga.

Comment

Willij, dat was zijn voorstel. Zoals je zelf al aangeeft leek ook mij dit niet een echt een goed idee en ben ik vertrokken. Ik wil namelijk helemaal niet zien wat er gebeurd als je 100% door een compressor leidt. Ik dacht voor een seconde dat hij een grap maakte. Op mijn werk staan 3 Bauers voor ons vaste net van 300 bar, ben ook redelijk bekend met de materie.

Geloof het of niet, maar ik kom in die winkel niet meer. Voor de duidelijkheid; het gaat dus niet over Airdiving en nee, ik ga de naam van die andere winkel niet noemen
              Last edited by Mr. Krabs; 02-08-16, 10:15.

Comment

Waar het mij om ging is niet een strakke vulling van 32% maar binnen be mogelijkheden een volle fles met een zo hoog mogelijk percentage. Als ik dan 180 bar heb denk ik jammer dan had mijn percentage hoger kunnen zijn als hij op 200 of 220 was gevuld. Als dan de communicatie ook nog stroef verloopt heb ik niet echt zin hiervoor terug te gaan om het er nog een keer over te hebben.
                Hier bij wil ik niemand iets kwalijk nemen. Want bij communicatie zijn altijd 2 partijen betrokken en ik zal de laatste zijn die zal beweren dat ik alles goed doe.
                Je hebt gelijk dat communicatie het beste werkt, als het twee kanten op gaat. Aan de ene kant wordt er misschien anders met je gepraat dan je gewend bent (Amsterdammers zijn hierin berucht ;-), maar aan de andere kant kun je zelf ook vragen wat er precies bedoeld wordt...

Wat mij betreft ook jammer dat je niet terug gegaan bent. Zelf heb ik ook erg goede ervaringen met EAN32 vulling bij AirDiving. En ik schat zo in, dat de eigenaar het graag uitgepraat en met je goed gemaakt zou hebben...

Comment

Ik ga er van uit dat dit zo is. Met wat ik hier op het forum over Mike gelezen heb komen we er zeker uit. Helaas had ik niet tijd terug te gaan. Mocht ik weer een vulling nodig hebben bij Vinkenveen zal ik zeker bij Airdiving langs gaan.
                  Voor Luc ik ben op de hoogte hoe een manometer werkt. En weet ook ongeveer wat die van mij afwijkt.

Comment

Eind goed al goed. Dit weekend was ik weer bij Zandeiland 4 voor het filmen van een duikcursus. Voor een dubbele nieuwe vulling toch weer bij Airdiving langs gegaan. Een en al lof voor de professionele aanpak, hartelijk ontvangen communicatie misverstandje opgelost. Even later stond ik weer buiten met 2 gratis vullingen en een kop koffie. Toen dacht ik toch even, dat heb ik nou ook weer niet verdiend. Het misverstand was zeker ook door mijn communicatie falen ontstaan.
                    Volgende keer toch maar even de moeite nemen om terug te gaan en even oplossen. Mike is een topper.

Freek Hartman.

Comment

Eind goed al goed. Dit weekend was ik weer bij Zandeiland 4 voor het filmen van een duikcursus. Voor een dubbele nieuwe vulling toch weer bij Airdiving langs gegaan. Een en al lof voor de professionele aanpak, hartelijk ontvangen communicatie misverstandje opgelost. Even later stond ik weer buiten met 2 gratis vullingen en een kop koffie. Toen dacht ik toch even, dat heb ik nou ook weer niet verdiend. Het misverstand was zeker ook door mijn communicatie falen ontstaan.
                      Volgende keer toch maar even de moeite nemen om terug te gaan en even oplossen. Mike is een topper.

Freek Hartman.
                      SUPER !!!

Comment

Freek Hartman.
                        Super opgelost! Klasse
                        Frogkick.nl - De Online Gids voor DIR Duiken

Comment

Mooie update.

Dus jullie gebruiken jullie 21% flessen ook voor nitroxmengsels?
                          Mijn duikshop gaf aan dat dit eigenlijk geen goed idee, keuring van nitroxflessen is ook anders en een ietsepietsie duurder, enz enz.
                          Heb dus toen een van mijn flessen gekeurd moest worden dat zo laten doen, andere knoppen en stickers erop. Klaar.
                          Ik analyseer voor het duiken het mengsel en stel zo in klaar. Moet toch niet moeilijker zijn.

Comment

Originally posted by Straps View Post
                            Mooie update.

Dus jullie gebruiken jullie 21% flessen ook voor nitroxmengsels?
                            Mijn duikshop gaf aan dat dit eigenlijk geen goed idee, keuring van nitroxflessen is ook anders en een ietsepietsie duurder, enz enz.
                            Heb dus toen een van mijn flessen gekeurd moest worden dat zo laten doen, andere knoppen en stickers erop. Klaar.
                            Ik analyseer voor het duiken het mengsel en stel zo in klaar. Moet toch niet moeilijker zijn.
                            Ja, geen enkel probleem. vul zelf.
                            ------------------------------------------------------------------
                            http://www.duikerslog.nl/public/inde...uid=jhkreijkes

Comment

Freek Hartman.
                              Super dat je het opgelost hebt,..je kan er de volgende keer met opgeheven hoofd naar binnen lopen.
                              ------------------------------------------------------------------
                              http://www.duikerslog.nl/public/inde...uid=jhkreijkes

Comment

Originally posted by henkkr. View Post

Super dat je het opgelost hebt,..je kan er de volgende keer met opgeheven hoofd naar binnen lopen.
                                Was al meer dan een jaartje terug Henk, die posting.
                                Keep your head cool, keep it under water! GDFD 11, juni 2018 info tzt op www.duukn.nl

Comment

Working...
                                X