Announcement

Collapse
No announcement yet.

YES alweer stroper gepakt met deze keer 27 kreeften

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

YES alweer stroper gepakt met deze keer 27 kreeften

Nou zo vlak voor de kerst zijn er weer stropers gepakt in Zeeland deze keer met 27 kreeften in de auto en volgens het bericht zijn deze twee nu al voor de tweede keer gepakt, hoezo hardleers??
    Betekent wel dat er blijkbaar ook afnemers zijn voor deze illegaal gevangen kreeften, deze zouden ook eens aangepakt moeten worden.
    Gelukkig alles wel terug gezet in de Oosterschelde.

https://www.nu.nl/dieren/5061182/man...n-zeeland.html
    Groetjes en duik ze,
    JosB

ronduit misselijk

Comment

Stropen mag uiteraard niet, dat is diefstal mcgoos! Maar wat bedoel je eigenlijk met "misselijk"?
      Er zijn geen oninteressante dingen boven en onder water...

Comment

ik mag hopen dat je dit cynisch bedoelt...
        Droog, maar niet achter de oren.

Comment

Originally posted by Willij
          Tja , mcgoos vind kreeften waarschijnlijk niet lekker.

Ik vind legale en illegale kreeften even lekker.

Wat ik niet begrijp is dat die sukkels van stropers nog steeds niet weten dat je die kreeften nooit in dezelfde auto moet vervoeren als je (duik)uitrusting.
          Normaal hangt je het netje met kreeften net onder water aan een paaltje of steiger en pik je die op nadat je je hebt omgekleed en "de kust veilig is"
          Om onnodige risico's te vermijden gaan de duikuitrusting in één auto en de buit in de andere.

"Ieder ziin vak"
          Willij!!!
          Hoe weet jij nou precies hoe het moet?? Of moet jij nou alweer een nieuwe uitrusting kopen?? had dit van jou toch niet verwacht
          Groetjes en duik ze,
          JosB

Comment

Vroeger was stropen een uitdaging maakte niet uit wat, konijnen herten kreeften enz . De stropers waren een soort helden in strijd met de politie.net als smokkelaars.
            Dus ergens hebben ze bij de oude garde zoals Willij , ik en denk ook Luc niet de stempel als bij andere duikers.
            Sinds het duiken in opkomst is gekomen denken de duikers dus dat alles wat onderwater leeft van hun is, sorry maar dat is dus niet zo.

Ja en wanneer je dan gepakt wort dan hebben ze een probleem.

Hg Jan.
            Leven is Duiken "Duiken is mijn leven"

Comment

Hoi Jan, ik denk zeker niet dat alles wat onderwater leeft "van de duikers" is mij is geleerd om overal met je vingers van af te blijven. Kijken doe je met je oogjes, je visje haal je bij de visboer (dus ook je kreeft). Wandelend in de natuur kan ik ook genieten van een hertje, konijntje of eekhoorn maar die laat ik ook lekker zitten.
              Laat de vissers met vergunning maar vissen op kreeften, diegene die dan zo dom zijn om de fuiken in te wandelen hebben pech, diegene die door duikers uit hun schuilplaats worden getrokken is gewoon niet zoals het hoort en ja dan vind ik het prachtig als ze gepakt worden.
              Groetjes en duik ze,
              JosB

Comment

Ben het zeker met je eens Jos maar die figuren die dat doen zijn voor mij dus geen duikers, en als je dan gepakt wordt is het eigen schuld dikke bult.
                Ik ben nog uit de tijd van de veldwachter en koddebeier en de mensen hadden toen een zwak voor stropers die kwamen aan de deur met hun konijntje of een fazant.

Hg Jan
                Leven is Duiken "Duiken is mijn leven"

Comment

Ik was even weg maar voel me uitgenodigd om te reageren.
                  Ik duik al sinds 1972 en heb in de beginjaren ook wel eens een scholletje geprikt. Heeeel langzaam is het besef doorgebroken dat je onderwaterleven beter kunt fotograferen dan er met je vingers aan te zitten.
                  Ik lust best kreeft en ook zeevis, van de schelpen vind ik alleen de St Jacobs oester (Scallop) lekker, voor de Schotse kust kon ik de verleiding bijna niet weerstaan om er twee mee te nemen voor consumptie, maar ik heb ze toch maar laten liggen.
                  @ Luc ik bedoel met "misselijk" dat ik het bijna "achterbaks" vindt om vis en in dit geval kreeften uit een fuik te halen waar een beroepsvisser werk voor verricht om zijn brood mee te verdienen.
                  Vang dan zelf een kreeft, dat mag ook niet maar is in ieder geval minder broodroof.
                  En de "sukkels" zoals Jos ze terecht noemt zijn wel erg dom, namelijk voor de tweede keer hun uitrusting kwijt.

Comment

Originally posted by mcgoos View Post
                    @ Luc ik bedoel met "misselijk" dat ik het bijna "achterbaks" vindt om vis en in dit geval kreeften uit een fuik te halen waar een beroepsvisser werk voor verricht om zijn brood mee te verdienen.
                    Vang dan zelf een kreeft, dat mag ook niet maar is in ieder geval minder broodroof.
                    Je hebt blijkbaar inside information omdat je stelt dat die stropers die kreeften uit fuiken hebben gehaald en niet zelf van de bodem of uit holen hebben geplukt?

Comment

Ik zie twee duikers nog niet in een duik zelf 27 kreeften vangen, maar ik kan me vergissen.
                      Punt blijft dat het illegaal is.

Comment

Originally posted by mcgoos View Post
                        Ik zie twee duikers nog niet in een duik zelf 27 kreeften vangen, maar ik kan me vergissen.
                        Punt blijft dat het illegaal is.
                        Misschien was het al hun 3de duik die dag... dat weten we niet.
                        Maar dat het illegaal is staat buiten kijf, dat is zo ongeveer het enige wat 100% zeker is buiten het feit dat het opnieuw Zeeuwen waren...

Comment

Helemaal waar Luc, ik heb me iets teveel laten leiden door ergernis, overigens heb ik wel gelezen dat dit al de tweede keer is dat deze heren hiervoor opgepakt zijn, dat maakt het voor mij alleen maar erger.

Comment

Zolang er een markt is zal dit blijven gebeuren.
                            gr. Frank

Comment

Working...
                            X