Dierbare ring in water: hulp of advies gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dierbare ring in water: hulp of advies gevraagd

Beste forummers,

Gisteren heb ik een zeer dierbare ring in het water laten vallen vanaf een terras / vlonder in Amsterdam (restaurant Amstelhaven). De ring is door een van de kieren van de vlonder gevallen; de plek kan ik zeer nauwkeurig aanwijzen. Daarnaast is het ook mogelijk om een schijnwerper op de vlonder te plaatsen en naar beneden te laten schijnen. Ik vermoed dat de stroming erg zwak is op de betreffende plek doordat de vlonder zich achter een grote pilaar van een fietsbrug bevindt.

Vraag is nu of iemand mij verder kan helpen, of advies kan verlenen, betreffende het opduiken van de ring. Ik heb me enigzins ingelezen en begrijp dat een 'gewone' sportduiker hier doorgaans niet de geschikte ervaring voor heeft. Is er iemand op dit forum die ervaring heeft met het (veilig) opduiken van een dergelijk klein voorwerp, en bereid is om een poging te wagen (uiteraard na de juiste voorbereidingen en tegen een goede vergoeding)?
    Zo niet, zijn er dan bijvoorbeeld professionele duikbedrijven waar ik terecht kan? Alle hulp is welkom.

Hartelijk dank,

Sophie

Re: Dierbare ring in water: hulp of advies gevraagd

Nog even een foto toegevoegd van het terras / de vlonder. De ring ligt dus in het water onder de vlonder.
    Attached Files

Comment

vraag aan de brandweer. die mag er oefenduiken.

Comment

Dankjewel voor de reactie, ik heb de vraag zojuist ook uitgezet bij de brandweer. Weet alleen niet of ze ook zulk 'filantropisch' werk doen.

Mochten er anderen zijn op dit forum die kans zien om een poging te wagen, heel graag (uiteraard tegen vergoeding/beloning).

Comment

Originally posted by Bubblemaster View Post
          vraag aan de brandweer. die mag er oefenduiken.
          De brandweer mag alleen maar met handschoenen duiken !
          Zicht is altijd nul zeker nadat de brandweer in het water is gegaan .
          Door voorzichtig en systematisch op de lokatie te voelen kun je misschien, tussen de in de Amsterdamse grachten altijd aanwezige rommel , MET BLOTE HANDEN iets vinden.
          Voorkom dat je stukjes overslaat of mist .
          Daarom de vraag hoe nauwkeurig weet je het plekje waar ie gevallen is ?
          Op hoeveel centimeter nauwkeurig ? Is het gemerkt of in de buurt van een tafeltje dat verplaatst kan worden ?
          Als er al gezocht is met wat dan ook ,kun je het vergeten ,dan is de zaak doorgeroerd.
          Het de eerste keer missen van de ring betekent meestal dat je hem vervolgens met je lichaam verder in de rommel hebt gedrukt.
          Jammer dat ik zo ver weg woon !

Je moet ook toestemming hebben van de restaurateur om zijn vlonder te gebruiken.
          Last edited by ouweduiker; 08-09-14, 17:20.
          Geloof niks
          Controleer alles persoonlijk !

http://www.duikforum.nl/duikmuseum/4...gsbedrijf.html
          pp=25&daysprune=100http://www.duikforum.nl/prietpraat/29293-stripje.html

Comment

overigens is hiervoor waarschijnlijk geen duiker nodig. Kans is groot dat je daar kunt staan. Onder zo'n vlonder is het nooit diep
            Wat niet weet wat niet DIRt

Comment

Heb veel ervaring in het opsporen van verloren voorwerpen met detector, maar zicht en stroming zijn in dit geval t grootste hekelpunt/dilemma. Als je ervoor moet duiken kun je hem IMHO als verloren beschouwen, denk dat de kans bijzonder klein is deze weer te vinden. Als je daar over de bodem kunt lopen onder de vlonder met hoofd boven water of met masker en snorkel, is het opsporen te proberen met detector. In dat geval kun je even een account aanmaken en hierop plaatsen: http://www.waterzoekers.nl/viewforum.php?f=37 Er zijn altijd wel mensen in het westen die je kunnen helpen, mogelijk zelfs met duiken.
              Last edited by Manakiai; 08-09-14, 17:35.

Comment

Originally posted by reinoud View Post
                overigens is hiervoor waarschijnlijk geen duiker nodig. Kans is groot dat je daar kunt staan. Onder zo'n vlonder is het nooit diep
                En dan ?
                Het zorgvuldig systematisch aftasten van de bodem kan alleen stevig liggend op de bodem gedaan worden.
                Geloof niks
                Controleer alles persoonlijk !

http://www.duikforum.nl/duikmuseum/4...gsbedrijf.html
                pp=25&daysprune=100http://www.duikforum.nl/prietpraat/29293-stripje.html

Comment

Originally posted by ouweduiker View Post
                  En dan ?
                  Het zorgvuldig systematisch aftasten van de bodem kan alleen stevig liggend op de bodem gedaan worden.

Staand kun je een metaaldetector gebruiken om de target vervolgens met rvs waadschep uit de bodem te scheppen, heb je geen zicht voor nodig. Zonder zicht (<10cm) duikend met een detector is zo goed als niet te doen.

Comment

Originally posted by ouweduiker View Post
                    En dan ?
                    Juist. Onder vlonders als op de foto is het vaak maar een cm of 30 a 40 diep...
                    Wat niet weet wat niet DIRt

Comment

Dank voor al jullie reacties. Vanmiddag gaat er een duiker een poging wagen, ik houd jullie op de hoogte van het resultaat.

Comment

Update: duiker heeft meer dan 2 uur gedoken (water onder de vlonder bleek overigens maar 30 cm diep te zijn), helaas zonder resultaat...
                        Ik laat het er nu dus maar bij zitten. Dank voor jullie reacties!

Comment

Working...
                        X