Duikforum overnemen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik zou het zonde vinden als het oude DuikForum informatie verloren zou gaan. Maar het DF is nu ook al 10 jaar niks meer. Jah Maarten v Baal mocht graag veel reclame maken en klanten trekken voor zijn gue onderneming. Dat was ook het enigste wat er actief was op DF. Facebook weiger ik te gebruiken. Daar kom ik dus niet op. Veel informatie wordt via Youtube en via buitenlandse forums door mij vergaard. scubaboard is ook een vreselijk forum met 1000 banners en regels waar veel leden hard bij weg zwemmen.

De website van lucasdivestore is nog zo'n voorbeeld. Totaal Geen informatie en vele pagina's naar beneden scrollen en klikken. Ik kijk en bestel dan liever bij www.divesupport.de . Het is overzichtelijk in 1 oogopslag. Dat moet je ook als forum hebben.

Wel ben ik een voorstander van phpBB forum software. Ik wil op 1 oog opslag alleen maar tekst zien. Niet 100 banners en 4 pagina's naar beneden scrollen voordat ik alles gelezen heb. Banners en sponsors adds verpesten vaak een forum waardoor mensen afhaken. Bezoekers willen met zo'n min mogelijke muis clicks en scrolling zoveel mogelijk zien. Inloggen om foto's te zien is ook zo'n hekel punt.

Het eerste pagina van DuikForum is voor mij al scrollen geblazen naar beneden, omdat hier al NIETS nuttigs staat. Duzz het forum moet gewoon keihard op de schop met phpBB. Wie het forum gaat overnemen weet ik niet.

Ik denk dat het beste is om een schone lei te beginnen. Migratie van vbulletin naar phpBB schijnt mogelijk te zijn en phpBB gratis te gebruiken.

Maak er iig geen kitscherige FB thema van. Dan komen de oude bezoekers vast wel weer snel terug.

Comment

Na 40 jaar en ±2400 duiken is het duiken voor mij voorbij. (Alles heeft een einde maar een worst heeft er twee.) Vrij vertaal uit het Duits.

Op "Duikforum" heb ik mooie jaren gehad en heb er veel geleerd. Maar dat is al lang voorbij.
      De laatste jaren keek ik alleen maar om te zien hoe dood het er was. Alleen de verhalen van Don las ik vaak.
      FB heb ik ooit eens een ½ jaar gehad en was er helemaal klaar mee. Alles opgezegd en verwijderd.
      Het enige forum waar ik nog wel eens op kom was op het Belgisch Forum. Daar ging het wat "netter" aan toe.
      Ik heb ook veel, en met veel plezier, met Belgen gedoken.

Ik ga het Duikforum dus ook niet missen.

Blijf gezond en maak nog veel mooie duiken.

Willij

Last edited by Willij; 31-07-2020, 11:37.
      Tussen zwart en wit zijn veel soorten grijs.

Comment

Working...
      X