Duikforum overnemen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Duikforum overnemen?

Zie het bericht van Mike. Is het een idee met een paar mensen te kijken of we het forum nieuw leven in kunnen blazen?
    Lid van Apa Dukers - Epe

Er is een verschil tussen het DF overnemen en DF nieuw leven in blazen. Het laatste is meerdere malen geprobeerd door leden alhier. FB heeft er oa aan bijgedragen dat DF niet meer is wat het ooit was. Ik hoop dat er iemand is die DF wil overnemen, ik weet niet of Mike anders de stekker uit DF gaat trekken indien er geen gegadigden zijn. Zelf heb ik samen met Aike en Rob (technische admin) DF de laatste tijd draaiende gehouden.

Zelf ben ik ook benieuwd wat de insteek is bij een eventuele overname en de rolverdeling van Admin/smod en mod.
    Keep your head cool, keep it under water!

Comment

Dat ik moest zoeken naar het bericht van Mike, en dat het dus niet automatisch bij "nieuwe berichten" te zien is, zou de prijs al moeten doen zakken.
      Er is in feite geen forum meer, er is een archief met berichten. Om in 2020 te betalen om een forum te beginnen, want dat is eigenlijk wat het geval is, moet je wel héél optimistisch zijn ingesteld.

Comment

Ik denk dat het gewoon niet meer haalbaar is om dit Forum in de lucht te houden. Helaas is het achterhaald door FB en dat soort fratsen. De 'oudgedienden' blijven hier nog wel eens iets plaatsen ,maar er is al tijden geen animo meer voor het Forum. Zou het zelf ook jammer vinden dat het verdwijnt , maar ik denk dat je het nooit weer op het oude niveau krijgt.

Comment

Originally posted by hevo View Post
          ...... maar ik denk dat je het nooit weer op het oude niveau krijgt.
          Denk ik ook, dass war einmal.
          Hartstikke jammer hier gaat een stukje duikhistorie verloren, ik keek nog heel regelmatig of er wat nieuws te melden was, had zelf niet zoveel nieuwe dingen gaande.
          Ik zou er zelf in elk geval ook geen geld in durven steken.
          Groetjes en duik ze,
          JosB

Comment

Ook ik moet het hier mee eens zijn
            ook ik ben actiever op FB als hier
            wat alles te maken heeft met de rust alhier
            vind het jammer
            maar ik vermoed ,dat het trekken is aan een dood paard
            je hebt mafketels en gekko's

:mf_prop: :mf_prop: :mf_prop: :mf_prop: :mf_prop: :mf_prop:

Comment

Ik zou best interesse hebben in een backup van de website en kan deze ook wel ergens anders hosten als dat nodig is.
              Het wordt een ander verhaal als ik er geld voor moet investeren, of er veel tijd in moet steken. Op dit moment heb ik daar niet veel tijd voor.
              De insteek zou zijn om de data en de leuke topics van vroeger niet verloren te laten gaan.

Comment

Originally posted by Ron Jacobs View Post
                Het wordt een ander verhaal als ik er geld voor moet investeren, of er veel tijd in moet steken.
                Ik wilde in beginsel me niet met dit onderwerp bemoeien omdat ik er zelf niet aan wil beginnen, ondanks dat ik het ook zonde zou vinden als DF definitief met stille trom zal gaan verdwijnen. Maat wat ik gedurende mijn moderatorsfunctie heb begrepen is (onder andere):
                - vBulletin software, waar het forum uit bestaat, is blijkbaar niet goedkoop;
                - wel kregen wel regelmatig updates maar daar moest iemand met kennis ingeschakeld worden om dat te installeren;
                - DF heeft eigen (hardware) servers, die ook zo nu en dan onderhouden of al dan niet vervangen moesten worden (of die bij de deal inbegrepen zitten weet ik niet);
                - om dit allemaal betaalbaar te houden werd er een tijdje specifiek een commerciele hulp aangetrokken, die over het adverteerdersbeleid ging;
                - en dan dus nog een legertje overige hulpjes inschakelen, de moderators en technische hulp zoals Rob (Inferno).

Er komt vast nog wel veel meer bij kijken, maar het is zeker niet vergelijkbaar met, zeg maar, een specifiek Facebook groepje beginnen.

Sabaai dii
                http://www.wvlierhuis.nl/Wijnands_du.../Over_mij.html

Comment

Dan vrees ik het ergste.
                  Ik kan technisch gezien best e.e.a. opzetten, ook hosten, ook zelfs een eigen server bouwen en opzetten als dat moet maar ik heb daar nu niet de tijd voor.
                  Financieel heb ik ook geen interesse om daar (veel) geld aan uit te geven, dan zou ik eerder een nieuw forum opzetten echter dat zal nooit meer worden zoals het was.
                  Als ik me niet vergis dan ben ik ook ergens lid van een DF groep op FB, maar dat is totaal niet interessant voor mij. Facebook is niet mijn ding.

Comment

Het hosten van DF kost ongeveer 25euro per maand. Volgens mij hoeft er voor VB zelf nu niks meer betaald te worden (alleen bij upgrades).

Daarnaast biedt Vbulletin nu zelf ook VBcloud aan, dan heb je een totaal pakket met hosting. Daar zijn wel opstart kosten aan verbonden.

Ik denk dat Mike geen zin heeft om elke maand dat geld uit te geven en er niks voor terug te krijgen en daarom wil kijken of de boel te verkopen is.

http://rob.lensen.nu

Comment

Originally posted by fountainhead View Post
                      Dat ik moest zoeken naar het bericht van Mike, en dat het dus niet automatisch bij "nieuwe berichten" te zien is, zou de prijs al moeten doen zakken.
                      Tja daarvoor hebben we "Trending" en probleem zit in VB zelf, weinig aan te doen

Comment

Originally posted by Don Chedi View Post
                        Ik wilde in beginsel me niet met dit onderwerp bemoeien omdat ik er zelf niet aan wil beginnen, ondanks dat ik het ook zonde zou vinden als DF definitief met stille trom zal gaan verdwijnen. Maat wat ik gedurende mijn moderatorsfunctie heb begrepen is (onder andere):
                        - vBulletin software, waar het forum uit bestaat, is blijkbaar niet goedkoop;
                        Upgrades zijn idd niet goedkoop, echter niet vaak nodig

- wel kregen wel regelmatig updates maar daar moest iemand met kennis ingeschakeld worden om dat te installeren;
                        Dit is nu relatief eenvoudig, omdat we een zo basic mogelijke versie draaien, hoe meer je aanpast aan de standaard hoe lastiger het is om up te graden

- DF heeft eigen (hardware) servers, die ook zo nu en dan onderhouden of al dan niet vervangen moesten worden (of die bij de deal inbegrepen zitten weet ik niet);
                        Nee DF heeft geen eigen servers meer, alles draait bij transip op een VPS

- om dit allemaal betaalbaar te houden werd er een tijdje specifiek een commerciele hulp aangetrokken, die over het adverteerdersbeleid ging;
                        Je hebt iemand nodig die actief die sales doet, dan is er misschien wel wat te verdienen of "kiet" te draaien

- en dan dus nog een legertje overige hulpjes inschakelen, de moderators en technische hulp zoals Rob (Inferno).
                        Dat is misschien nog wel belangrijker om het forum schoon en netjes te houden, anders lopen mensen ook weg

Comment

Ik kan me voorstellen dat Mike er geen zin meer in heeft als het verder niets oplevert en/of er bijna geen animo meer is.
                          Zou het mogelijk zijn om de database te exporteren/importeren naar een ander forum of naar een soort wiki achtige constructie?
                          (alleen voor lezen, niet meer voor nieuwe posts)

Comment

Als overname geld moet kosten en de software ook nog, dan wordt het al snel een onhaalbare kaart denk ik. Jammer, een forum is toch net wat anders dan een Facebook groep
                            Lid van Apa Dukers - Epe

Comment

Originally posted by Inferno View Post
                              Tja daarvoor hebben we "Trending" en probleem zit in VB zelf, weinig aan te doen
                              Heb je dat nou aangepast? Nu is "trending" en "nieuwe berichten" dezelfde categorie lijkt het? Ik krijg nu in elk geval wel alles te zien, beter zo!

Comment

Working...
                              X