Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kap van vest eraf halen.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Kap van vest eraf halen.

Hallo,

Ik heb een 7 mm wetsuit met kap. En een vest 7 mm met kap. 2 kappen is wat veel van het goeie, ik zou die van mijn vest er graag afhalen.
    Is dit mogelijk?
    En zo ja, hoe?
    Alvast bedankt!
    Ultieme vochtvreter...

Gewoon knippen.
    gr. Frank

Comment

Originally posted by fvdm View Post
      Gewoon knippen.
      HAHAHAHA
      Yup gewoon knippen met een grote schaar en in een keer door blijven knippen zonder de schaar echt helemaal dicht te laten klappen, dus geen hapjes nemen want dan is de kans dat het precies daar uit scheurt heel groot. Dus een grote glade knip maken en natuurlijk een beetje uitkijken dat het een "nette kraag" wordt die overblijft.
      O ja en ik zou de kap van het pak afknippen en niet die van het over vest zodat je in de zomer eventueel kunt duiken met je pak zonder kap en als het kouder wordt het vest met kap er overheen aan kunt trekken.
      Groetjes en duik ze,
      JosB

Comment

Nadeel van een pak waar de cap vast op zit is vaak de rits. Als die doorloopt in de cap heb je een probleem. Een Cap er af knippen is makkelijk ,maar als de rits daar ook doorloopt krijg je dat zelf nooit goed voor elkaar w.s.

Comment

Ook dat is geen enkel probleem.

Met dichte rits even aftekenen waar hij door moet. Daarna bij een (gedeeltelijk) open rits de kap er af knippen.
          Een paar teken met een draad tussen de laatste twee tandjes zodat de runner er niet af kan lopen.
          Je kan er ook nog een druppel lijm op doen zodat het geheel nog wat steviger is.
          Wil je het nog netter doen dan turn je de rits een stukje los, knip hem enkele cm hoger door, en en naai hem dan dubbel.

Tussen zwart en wit zijn veel soorten grijs.

Comment

Goeiemiddag!
            mooie adviezen, waarvoor zeer veel dank!
            nog even een vraagje om af te sluiten.
            ik sta op het punt een extra vest te kopen, om het eerst daar mee te proberen.
            ik heb een pak maat 6, dit vest is ook maat 6.
            is het automatisch zo dat pak en vest dezelfde maat hebben?
            mij lijkt dezelfde maat dan erg strak over elkaar zitten.
            of gebeurt dit tussen mijn oren?
            Ultieme vochtvreter...

Comment

Uhm eerst een andere kopen? Gewoon knippen en als het niet goed gaat een andere kopen. Niet te veel er ineens afhalen. Bijknippen gaat zo moeilijk.
              En wat Jos zegt klopt geen hapjes. Maar bij die dikte in de vest zal het niet snel scheuren. En als je dat wil voorkomen gewoon zelfklevende tape kopen en die erop strijken. Of afstrijken met lijm.
              gr. Frank

Comment

Hoi,
                ja ik snap je denkwijze.
                Maar het "nieuwe" vest kost 25 euries. Mooi oefenobject

Maar het maat-verhaal?
                past een vest maat 6 automatisch over een pak maat 6?
                Ik kan me voorstellen dat daar rekening mee gehouden is. Maar wie ben ik.....
                Ultieme vochtvreter...

Comment

Is toch weer 25 euri die je kwijt bent.
                  mijn natpak had aan vest en pak dezelfde maat. Maar dat is al heel lang geleden.
                  gr. Frank

Comment

Working...
                  X