Announcement

Collapse
No announcement yet.

Neopreen allergie

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Neopreen allergie

Kennelijk heb ik een neopreen allergie want wanneer ik in een neopreen pak of shorty ga duiken heb ik echt na n uurtje duiken met name m'n rug vol uitslag.
    Van de duikwinkel in de buurt heb ik al diverse shorties mogen uitproberen maar allemaal met hetzelfde resultaat. Het ligt dus kennelijk aan het neopreen. Een bijkomend probleem is dat m'n huisarts zegt: "je weet waar het van komt dus ik hoef geen allergieonderzoek te doen" , dus welke stof de boosdoener is weet ik niet.
    Herkent iemand dit probleem en wat is -vooral in de sfeer van de shorties- een oplossing?
    Ik duik al jaren zonder problemen met een droogpak dus dat is geen probleem, maar met name tijdens instructie in het zwembad is een shorty wel wenselijk.
    Op dit moment gebruik ik een oeroude shorty die helemaal is uitgewaterd (er komen geen weekmakers of andere bestanddelen meer uit), maar die begint nu uit elkaar te vallen.

Geen ervaring mee, maar zou zo'n dun shirtje eronder een oplossing kunnen zijn? Die zijn volgens mij van een ander materiaal. Heb ze wel eens gezien in de duikshop bij ons volgens mij.

Comment

Hallo Jan,
      bedoel je Thermocline van Fourth Element ?
      Misschien wel, heb ik nog niet geprobeerd, en alleen het herenshirt kost al iets van 95 en dat aanschaffen om het te proberen vind ik iets te dubieus.
      In ieder geval bedankt voor het meedenken en je reactie.

Comment

En een simpele rashgard van 25 euro ( of minder bij ali)?
        Luister naar je gevoel en volg dat.

Comment

https://www.decathlon.be/nl/p/thermi...357072&c=BLAUW
          Er zijn geen oninteressante dingen boven en onder water...

Comment

Mijn vrouw had dat ook bij neopreen. Een snorkel shirt er onder was de oplossing. Te koop bij duikwinkels. (volgens mij was die van lyrica o.i.d)

Comment

Decathlon ziet er goed uit en voor +/- een tientje het proberen waard. Thanks Brenda en Luc.

Comment

Juist, zo een Lycra Rashguard bedoel ik! Ik kon niet op de naam komen... Lycra dus.

Comment

Mcgoos, ik heb het zelfde probleem . Bij mij plotseling onstaan. Ik heb wel de allergie test gehad. Daar kwam niet veel uit, alleen uitslag waar een stuk neopreen was geplakt. Dit kan je evt ook zelf doen. Bij mij is de combinatie neopreen en warmte de grootste boosdoener. Ik heb de de 4 element thermocline. Kan je zo dragen is wel een stuk frisser. Ik denk 2 mm. Maar onder neopreen werkt niet altijd, zeker als ik het te warm krijg. Ik heb verschillende producten van thermocline maat XL mag je evt wel een keer proberen. Lycra eronder heeft bij mij niet geholpen.

Frans

Comment

Dank je Frans voor het aanbod (en ook Henry voor de tip), ik herken inderdaad ook dat warmte bij mij ook een rol speelt.
                    Enkele jaren geleden, bij de introductie duiken in een warm instructiebad echt na n uurtje mijn hele rug vol uitslag.
                    Na een weekje duiken op Lanzarote in m'n semi droogpak (dat is bekleed met stof aan de binnenzijde) hetzelfde.
                    Gek genoeg vooral de rug en nauwelijks de borstzijde.
                    Ik ga eerst de decathlon oplossing van Luc uitproberen lukt dat niet of onvoldoende dan meld ik met wel, via een PM

Comment

Bij mij was mijn mijn rug heel erg met blaasjes en al erop. Heeft weken geduurd met creme van de dermatoloog voor dat het weg was. Maar ook de plooien van de elleboog, Lies, knien.
                      Prima laat maar weten. Succes in ieder geval.
                      Frans

Comment

Working...
                      X