Droogpak Kunstof vs Metaal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Droogpak Kunstof vs Metaal

Ik moet mijn rits vervangen.
    Ik twijfel als een gek.....

Even een mijn duikprofiel weer geven;

nu nog +/- 30 duiken per jaar. Geen instructeur meer dus 100 duiken per jaar heb ik achter me gelaten.
    Wing + dubbel 7
    Frontzipper (Otter redelijk stug droogpak)

Wat is jullie mening/ervaring?
    The deeper you go, the cooler it gets.

Zonder twijfel: metaal. Had een kunststof rugrits in mijn otter pak en na ca 100 duiken lek over de volle lengte, gek genoeg naast de rits. Door Otter vervangen door metaal, alweer een dikke 100 duiken verder en nog steeds probleemloos. Een frontrits is langer en dus kwetsbaarder, dus voor mij geen twijfel.
    Succes.

Comment

Moeilijke discussie vind ik; heb zelf ook net een nieuw (Artic) droogpak met frontrits. Heb daarbij voor metaal gekozen, daar heb ik toch meer vertrouwen in. Ook omdat het kunstof alternatief een T-Zip is, i.p.v. YKK.

Comment

Ik ben nog niet overtuigd van kunststof ritsen en houd het nog bij metaal, al hoop ik dat de ontwikkeling van kunststof ritsen zich voortzet.

ALs je er eentje neemt, dan sowieso een YKK en geen T-zip.
        Frogkick.nl - De Online Gids voor DIR Duiken

Comment

Originally posted by Anton View Post
          ALs je er eentje neemt, dan sowieso een YKK en geen T-zip.
          Ik heb inmiddels ook veel ellende gezien met YKK. Twee jaar geleden riep iedereen dat ze beter waren dan T-Zip maar ze gaan na een duik of 100-150 net zo vaak lekken. En je kan net als met T-Zip geluk hebben,

Maarten van Baal, duikcentrum de Tuimelaar Groningen
          PADI Course Director, IANTD Instructor Trainer, NACD Cave Instructor, GUEF en TECH1 Instructor
          Driven by passion, committed to excellence

Comment

Ik ben vrees ik een expert met kunststof ritsen. 1 drama. 4 stuks in 3.5 jaar tijd. Na 60-70 duiken begint de ellende bij tizip. Ykk houdt het 180 vol. Staal zeker 400. Dus absoluut geen kunststof voor mij.
            Luister naar je gevoel en volg dat.

Comment

appeltje eitje kunststof is gewoon niet geschikt voor een droogpak (zowel YKK als T-Zip) tzip gemiddeld 70 duiken en ykk 100 duiken en idd zoals Maarten al aangeeft af en toe zit er een goeie tussen die niet stuk gaat

Comment

Tsja, ik heb juist bij alle 3 mijn pakken goede ervaring met kunstof.

één keer een stukke rits, vrij snel aan het begin. Met staal idem: ook één keer goed stuk. Alle ritsen gaan niet zo lang mee als het pak zelf dus zal je hem sowieso een keer moeten vervangen. En het hangt ook sterk af van hoe je er mee omgaat.

Comment

een ieder, bedankt voor je reactie.
                  Het gaat dus gewoon weer metaal worden
                  En voor Jasper A idd het wordt nu mijn 4de nieuwe rits in mijn 12 jaar oude pak. Had alleen een 2strijd kunststof of metaal
                  The deeper you go, the cooler it gets.

Comment

Working...
                  X