Announcement

Collapse
No announcement yet.

Duikspullen vliegreis

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by XeroxHuiberts View Post

Wij gaan over 2 weken naar Mexico, met KLM, en hebben beiden onze eigen duikset. Bij KLM mogen wij 1 koffer van 23kg, 1 trolley/handbagage van 10kg en 1 accessoire (die onder de stoel past, dus rugzak) meenemen. Is dit bij jullie naar Curacao anders? Wij komen op deze manier echt geen ruimte tekort.
    Wij mogen ook ieder 23 kilo als ruimbagage. Ik weet alleen niet of wij een handbagagekoffertje EN een rugzak mee mogen nemen. Volgens mij is het of het een of het andere. Is het dan zo dat het handbagage koffertje en de rugzak samen 10kg mogen zijn?

Comment

Originally posted by JosB View Post

Op 12 september zouden we in hetzelfde vliegtuig kunnen zitten, ik ben er dan weer tot 5 oktober
      En natuurlijk zitten wij dan ook weer bij het Lagun Blou Resort op Playa Lagun, heerlijk aan de rustige kant van het eiland met alle prachtige duikstekken zowat om de hoek.
      Haha wij gaan net iets eerder, 9 september vliegen wij die kant op! Echter doken wij nog niet toen we deze reis geboekt hadden dus zitten wij in Jan Thiel. Gelukkig hebben we een huurauto zodat we richting de mooie duikstekken kunnen rijden!

Comment

Originally posted by Panther1880 View Post
        Niet alle luchtvaartmaatschappijen zijn duur met bagage trouwens. Wij komen net terug van Malta waar we naar toe gevlogen zijn met Air Malta. P.p. per vlucht €30,- voor een stuk bagage van 32kg. Dat vond ik een heel lage prijs.
        Nee dat klopt inderdaad, naar Egypte kost het ook niet gek veel voor wat extra kilo's.

Comment

Originally posted by Chris_010 View Post
          ...Is het dan zo dat het handbagage koffertje en de rugzak samen 10kg mogen zijn?
          Zo heb ik em altijd wel begrepen.

[edit]
          Ik heb overigens nog nooit een controle op formaat of gewicht gehad van de handbagage. Gevlogen met o.a. KLM, Emirates, Air Malta, Tui, Vueling, Corendon, Transavia. Dat zegt natuurlijk niets voor de toekomst maar toch.

Comment

Originally posted by Panther1880 View Post
            Zo heb ik em altijd wel begrepen.

[edit]
            Ik heb overigens nog nooit een controle op formaat of gewicht gehad van de handbagage. Gevlogen met o.a. KLM, Emirates, Air Malta, Tui, Vueling, Corendon, Transavia. Dat zegt natuurlijk niets voor de toekomst maar toch.
            Aah okee. Ik dacht altijd dat het of een koffertje was of een rugtas. Bij mij is deze ook nooit gewogen, alleen was het naar mijn idee altijd of het een of het ander. In het geval dat beide mee mogen biedt dit veel extra ruimte!

Comment

Heb laatste jaren al verschillende keren meegemaakt dat er echt maar een stuk handbagage mee mocht. Dus het handtasje van "moeders" moest ook in de andere tas. Vaak kan je eea wel terugvinden op de website van de maatschappij waarmee je vliegt.
              Keep your head cool, keep it under water!

Comment

Originally posted by Chris_010 View Post

Wij mogen ook ieder 23 kilo als ruimbagage. Ik weet alleen niet of wij een handbagagekoffertje EN een rugzak mee mogen nemen. Volgens mij is het of het een of het andere. Is het dan zo dat het handbagage koffertje en de rugzak samen 10kg mogen zijn?
                Dit is wat KLM zegt:
                Wilt u weten hoeveel handbagage u mag meenemen? U mag 1 tas meenemen. Een stuk handbagage mag max. 55 x 25 x 35 cm (21,5 x 10 x 13,5 inch) groot zijn. In Business Class mag u 2 stuks van deze handbagage meenemen. De afmetingen zijn inclusief handgrepen en wielen.

Op alle KLM-vluchten mag u ook een accessoire meenemen. Hierbij kunt u denken aan een kleine handtas, aktetas, laptop, camera, paraplu en andere soortgelijke kleine voorwerpen van maximaal 40 x 30 x 15 cm/ 15.5 x 12.0 x 6.0 inch. Gecombineerd mag uw handbagage max. 12 kg (26 lbs) wegen in Economy Class en max. 18 kg (40 lbs) in Business Class.
                Als je trolley en rugzak niet overvol zitten of met zware artikelen, kom ik niet aan de 12kg.
                Anders ook nog even in de App of website kijken, daar staat (bij mij) bij Bagage: 1 stuk(s) ruimbagage én 1 handbagage + 1 accessoire.

Succes!

Comment

Da's goed om te weten. Weet je nog bij welke maatschappij dit was? Vorige maand naar China met KLM was een laptop en we rugzak geen probleem.

Comment

Originally posted by XeroxHuiberts View Post

Dit is wat KLM zegt:

Als je trolley en rugzak niet overvol zitten of met zware artikelen, kom ik niet aan de 12kg.
                    Anders ook nog even in de App of website kijken, daar staat (bij mij) bij Bagage: 1 stuk(s) ruimbagage én 1 handbagage + 1 accessoire.

Succes!
                    Bedankt voor deze info!

Comment

tui is op dit moment erg scherp op het formaat van de handbagage en het gewicht. in elk geval op de vluchten naar Bonaire. was in het verleden niet echt een issue. maar nu max 10 kg en de handtas van mijn vrouw moest in het koffertje passen.
                      gr. Frank

Comment

Wij reizen al enkele jaren met de Eastpak tranverz L als ruimbagage. De reistas heeft een redelijk laag eigen gewicht en lang genoeg voor de vinnen (avanti quattro power).
                        En aangezien deze tas niet herkenbaar is al duiktas voorkom je lastige vragen / gedoe over bijbetaling omdat je met duikuitrusting reist.

North Face Duffel (of welk merk dan ook) is ook makkelijk inpakken. Vanaf maat L passen de vinnen er makkelijk in. Is alleen niet verrijdbaar.

Comment

Originally posted by Retep View Post
                          Wij reizen al enkele jaren met de Eastpak tranverz L als ruimbagage. De reistas heeft een redelijk laag eigen gewicht en lang genoeg voor de vinnen (avanti quattro power).
                          En aangezien deze tas niet herkenbaar is al duiktas voorkom je lastige vragen / gedoe over bijbetaling omdat je met duikuitrusting reist.

North Face Duffel (of welk merk dan ook) is ook makkelijk inpakken. Vanaf maat L passen de vinnen er makkelijk in. Is alleen niet verrijdbaar.
                          Ja ik heb zelf ook gekeken voor die Eastpak tas! Biedt dit echter wel genoeg bescherming van de spullen die in de tas zitten?

Comment

Working...
                          X