Duikspullen vliegreis

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Duikspullen vliegreis

Hallo,

Ik heb afgelopen weekend mijn eerste duikspullen aangeschaft. Echter loop ik nu tegen het volgende probleem aan. De nieuwe vinnen passen niet in mijn koffer. Nu ben ik op zoek naar de meest makkelijke manier om deze mee te nemen. Ik twijfel tussen het kopen van een grotere koffer of een grote reistas. Reistas is qua budget gunstiger maar ik twijfel hieraan omdat deze toch minder bescherming biedt dan een koffer met een hard case. Daarnaast is het ook een optie om mijn huidige koffer te gebruiken voor de kleding en een aparte tas voor de duikuitrusting.

Hoe nemen jullie je duikuitrusting mee op vakantie? En wat raden jullie aan?

Groeten,

Chris

Bagage blijft altijd een probleem. Wij gebruiken redelijk grote harde koffers van m'n zus (Samsonite geloof ik) waar de vinnen wel in passen. Onze automaten gaan ook hierin, ook allerhande laders. Het nadeel van deze koffers is het eigen gewicht van ±5kg. Dat gaat af van je toch al lage gewicht dat je mee mag nemen als ruim bagage. De harde koffer zorgt voor bescherming tijdens het vervoer van de luchtvaartmaatschappij maar maakt het vervoeren door jezelf ook wel makkelijk. Als iemand een alternatief heeft ben ik benieuwd.
    We krijgen het elke keer voor elkaar om het een getrut tot op de laatste kg te maken :P ongeacht wat de gewichts limiet is... Dus dat zal met een lichtere tas/koffer misschien niet anders worden hahahah

Comment

**dubbelpost**

Comment

Ik heb het "geluk" dat ik een niet duikende echtgenote heb dus 2 harde koffers, eentje voor mijn duikspullen en waar dan ook alles in gaat en bij die andere mag ik mijn zwembroek een paar T-shirtjes en zo bij doen hahaha.
        O ja om daar (meestal Curaçao) alles te vervoeren neem ik zo'n grote waterdichte zak van 110 liter mee, die kan makkelijk achter in de huurauto zonder alles nat te maken.
        Groetjes en duik ze,
        JosB

Comment

Zelf reis ik altijd met een oude militaire plunjebaal, zacht, dus dit kan ook opgaan voor zo'n grote duiktas welke overal wel verkrijgbaar zijn. De vinnen gebruik ik dan juist als een soort schild. BCD met de rugplaat aan de andere zijde en daar kan je verder alles tussenin proppen wat je wilt. Kleding breekt niet kapot. Eventuele kleine fragiele spulletjes in een kleinere stevige doos stoppen. Maar klein breekbaar spul is toch het handigst om als handbagage mee te nemen, behalve uiteraard potjes en tubetjes toiletartikelen. Als tweede stuk bagage (dat is wel de clou; over het algemeen vlieg ik met maatschappijen/lijnvluchten die dat toestaan, nooit met charters of budgetmaatschappijen) heb ik een stevige kamerakoffer met de kameraspullen er in.
          Sabaai dii
          http://www.wvlierhuis.nl/Wijnands_du.../Over_mij.html

Comment

Oke, bedankt voor jullie reacties! Een harde koffer is tot dusver de beste oplossing als ik dat zo hoor. Ik ben toch ook nog benieuwd of er mensen zijn die gebruik maken van een reistas en hoe zij dit ervaren.

Comment

Originally posted by Don Chedi View Post
              Zelf reis ik altijd met een oude militaire plunjebaal, zacht, dus dit kan ook opgaan voor zo'n grote duiktas welke overal wel verkrijgbaar zijn. De vinnen gebruik ik dan juist als een soort schild. BCD met de rugplaat aan de andere zijde en daar kan je verder alles tussenin proppen wat je wilt. Kleding breekt niet kapot. Eventuele kleine fragiele spulletjes in een kleinere stevige doos stoppen. Maar klein breekbaar spul is toch het handigst om als handbagage mee te nemen, behalve uiteraard potjes en tubetjes toiletartikelen. Als tweede stuk bagage (dat is wel de clou; over het algemeen vlieg ik met maatschappijen/lijnvluchten die dat toestaan, nooit met charters of budgetmaatschappijen) heb ik een stevige kamerakoffer met de kameraspullen er in.
              Bedankt voor je reactie! Ik reis samen met mijn vriendin dus we dachten aan 1 grote tas voor de duikspullen en de shirtjes etc. En een harde koffer, die we al hebben, voor de rest van de (breekbare) spullen.

Comment

Originally posted by Chris_010 View Post
                Oke, bedankt voor jullie reacties! Een harde koffer is tot dusver de beste oplossing als ik dat zo hoor. Ik ben toch ook nog benieuwd of er mensen zijn die gebruik maken van een reistas en hoe zij dit ervaren.
                Ik heb voor een reis naar Egypte (live-a-board) destijds gebruik gemaakt van een reistas, stuk lichter dan de harde koffer, echter toen ik zag hoe er met die tassen gegooid werd (ook los op dak taxi's) heb ik besloten om nadien gewoon weer gebruik te maken van m'n zwaardere samsonite koffer. Zaken als computer en automatenset in handbagage.

Je moet je afvragen of je niet wil betalen voor wat extra gewicht (vaak kost een duikvakantie toch al redelijk wat, dus......, of dat je bepaalde zaken misschien voor weinig (badlaken, toiletartikelen etc) aanschaft op je vakantie lokatie. De eerste jaren had ik altijd veel te veel bij me, en als je primair gaat om te duiken heb je niet zoveel extra nodig. ;-)
                Keep your head cool, keep it under water!

Comment

Originally posted by Aquaduck View Post

Ik heb voor een reis naar Egypte (live-a-board) destijds gebruik gemaakt van een reistas, stuk lichter dan de harde koffer, echter toen ik zag hoe er met die tassen gegooid werd (ook los op dak taxi's) heb ik besloten om nadien gewoon weer gebruik te maken van m'n zwaardere samsonite koffer. Zaken als computer en automatenset in handbagage.

Je moet je afvragen of je niet wil betalen voor wat extra gewicht (vaak kost een duikvakantie toch al redelijk wat, dus......, of dat je bepaalde zaken misschien voor weinig (badlaken, toiletartikelen etc) aanschaft op je vakantie lokatie. De eerste jaren had ik altijd veel te veel bij me, en als je primair gaat om te duiken heb je niet zoveel extra nodig. ;-)
                  Bedankt voor je reactie! Betalen voor extra gewicht is inderdaad niet zo'n probleem voor de reizen naar Egypte. Deze hebben we in mei gedaan en staat voor november weer gepland! Echter gaan we in september naar Curacao voor 15 dagen met KLM en die prijzen voor extra kilo's zijn een stuk hoger. Hier willen wij ons dus wel beperken tot de 23 kilo per persoon.

Comment

http://www.torpedo.be/duikvakantie-set.html
                    Er zijn geen oninteressante dingen boven en onder water...

Comment

Dit is handig! Bedankt.

Comment

Bedankt voor je reactie! Betalen voor extra gewicht is inderdaad niet zo'n probleem voor de reizen naar Egypte. Deze hebben we in mei gedaan en staat voor november weer gepland! Echter gaan we in september naar Curacao voor 15 dagen met KLM en die prijzen voor extra kilo's zijn een stuk hoger. Hier willen wij ons dus wel beperken tot de 23 kilo per persoon.
                        Wij gaan over 2 weken naar Mexico, met KLM, en hebben beiden onze eigen duikset. Bij KLM mogen wij 1 koffer van 23kg, 1 trolley/handbagage van 10kg en 1 accessoire (die onder de stoel past, dus rugzak) meenemen. Is dit bij jullie naar Curacao anders? Wij komen op deze manier echt geen ruimte tekort.

Comment

.....Echter gaan we in september naar Curacao voor 15 dagen met KLM .....
                          Op 12 september zouden we in hetzelfde vliegtuig kunnen zitten, ik ben er dan weer tot 5 oktober
                          En natuurlijk zitten wij dan ook weer bij het Lagun Blou Resort op Playa Lagun, heerlijk aan de rustige kant van het eiland met alle prachtige duikstekken zowat om de hoek.
                          Groetjes en duik ze,
                          JosB

Comment

Niet alle luchtvaartmaatschappijen zijn duur met bagage trouwens. Wij komen net terug van Malta waar we naar toe gevlogen zijn met Air Malta. P.p. per vlucht €30,- voor een stuk bagage van 32kg. Dat vond ik een heel lage prijs.

Comment

Ik prop alles altijd in een grote scubapro duiktas/koffer op wielen. Een harde koffer krijg ik het geheel niet in. De tas is al vele malen mee geweest op vakantie (meestal Egypte) en heeft nu slijtage plekken ,maar voldoet nog steeds. In een harde koffer ben je toch beperkt met inpakken. Een flexibele duiktas/koffer geeft nog wat mee en pakt handiger in. Boek elke keer zo'n 10KG extra bagage bij. Dus met twee personen (1 duiker) totaal 50KG. Automaat ,computer en duiklamp gaat in de handbagage (rugtas) .

Comment

Working...
                              X