Markeren duikspullen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Markeren duikspullen

Hallo allemaal,

Ik zou graag mijn duikspullen willen markeren en voorzien van mijn gegevens, Ik zie dat sommige duikers hun naam bijv op de onderkant van het vinnen hebben geschreven. Niet zo zeer wegens diefstal , want duikers zijn over het algemeen eerlijke mensen. maar meer om je buddy(s) onderwater te herkennen, Je spullen bij verlies weer terug komt mijn de rechtmatige eigenaar en verwisseling te voorkomen. Ik zie nl wel heel veel duikers met dezelfde vinnen als ik... Ik ben aan het zoeken geweest en de Edding 750 markeerstift lijkt me hier geschikt voor. Heeft iemand ervaring hiermee of misschien een andere oplossing?

Ik denk dat een goede watervaste stift wel moet werken voor de vinnen. Hoe lang het blijft zitten weet ik niet, maar dat kun je natuurlijk opnieuw inkleuren.
    Voor het neopreen is speciale soort verf / stift te krijgen bij de duikshop in verschillende kleuren. Mijn vrouw heeft haar spullen daarmee gemarkeerd.
    Verder kun je ook een neopreen maskerband op naam laten maken. Deze is er in twee modellen, eentje die het volledige rubber bandje vervangt of een die over de rubberen versie heenschuift. Bijkomend voordeel hiervan is dat het rubberen bandje niet zo snel meer oprolt achter op je hoofd.

Comment

Dank zij Germie ben ik uitgekomen op Albastine sanitair reparatie, het lijkt qua substantie en verwerking op het ouderwetse witsel dat je vroeger gebruikte om tekstfouten mee weg te werken (het had ook een naam maar die weet ik niet meer)
      Ik gebruik het op alles, kalk m'n initialen erop, laten drogen en klaar is kees.
      Werkt op kunststof (reel) metaal (aluminium spoel) enz.
      Speciaal om tussen al die spullen die op elkaar lijken, je eigen spul terug te vinden.
      Om de hielbanden van mijn jetfins heb ik een extra stukje blank nylonband vastgemaakt zodat die ook opvallen.

Comment

Ik gebruik deze labels. Lijken het goed vol te houden (Zelfs op mijn rubber vinnen)

Ontwerp zelf je gepersonaliseerde naamstickers met My Nametags. Onze labels zijn aangepast voor kledij, schriftjes, lunchboxen, schoenen enzovoort. Er bestaan labels voor iedereen plaklabels, instrijklabels, gekleurd of zwart-wit.

Comment

Originally posted by mcgoos View Post
          Dank zij Germie ben ik uitgekomen op Albastine sanitair reparatie, het lijkt qua substantie en verwerking op het ouderwetse witsel dat je vroeger gebruikte om tekstfouten mee weg te werken (het had ook een naam maar die weet ik niet meer)
          Ik gebruik het op alles, kalk m'n initialen erop, laten drogen en klaar is kees.
          Werkt op kunststof (reel) metaal (aluminium spoel) enz.
          Speciaal om tussen al die spullen die op elkaar lijken, je eigen spul terug te vinden.
          Om de hielbanden van mijn jetfins heb ik een extra stukje blank nylonband vastgemaakt zodat die ook opvallen.
          Typex mcgoos. Alleen dat is niet watervast volgens mij. Ik gebruikte het op gereedschap maar moest het regelmatig bijwerken.
          gr. Frank

Comment

Werkt prima zo.. :-)
            | 3* instr. VIST | PADI msdt | Scubaqua houdt de vaart er in |

Comment

Ik heb op de vinnen mijn initialen en op de canisterlamp mijn naam geschreven.
              Dit gedaan met een verfstift die vaak wordt gebruikt in de metaal.
              Voor mij werkt dit perfect en blijft er best lang opzitten.
              Verder mijn backublampen,dubble enders, spoeltjes, boeitjes, reserve maskers gemarkeerd met teap.
              ------------------------------------------------------------------
              http://www.duikerslog.nl/public/inde...uid=jhkreijkes

Comment

Klopt Frank: typex. daar lijkt het op qua verwerking ook met zo'n kwastje.
                Dat Albastine sanitair repair is toch iets anders het droogt erg taai op en plakt prima.
                Wat Scubabubbel heeft gedaan : stipjes zetten gaat uitstekend.

Comment

Bedankt allemaal voor alle tips. die Albastine sanitair repartie vind ik een goeie. Ik neem aan dat die alleen in het wit is. Daar mijn spullen over het algemeen zwart is geeft dat voldoende contrast :-)

Comment

't zijn gewoon gaatjes geboord..blijft altijd zitten, kan er niet af en herkenbaar :-)
                    | 3* instr. VIST | PADI msdt | Scubaqua houdt de vaart er in |

Comment

Klopt Frank: typex. daar lijkt het op qua verwerking ook met zo'n kwastje.
                      Dat Albastine sanitair repair is toch iets anders het droogt erg taai op en plakt prima.
                      Dat sanitair spul tegen schimmels is wel watervast. Hebben ze soms ook bij de Lidl voor 2 euro. Werkt prima. Ook de genoemde witte Edding stift werkt goed.
                      Ik heb er wings, backplates, reels, spools, lampen en vinnen mee gemarkeerd.
                      Luister naar je gevoel en volg dat.

Comment

't zijn gewoon gaatjes geboord..blijft altijd zitten, kan er niet af en herkenbaar :-)

​​​​(quote Scubabubbel)

Werkt dat ook op je andere spullen, bvb lamp, masker of droogpak?
                        Ook al veel gezien : reflecterende tape op onderkant vinnen etc.

Grtz
                        Robby.

In Life, There's No Surface Interval.

Comment

Ik markeer eigenlijk nooit iets. Zelfs op vakantie in egypte niet .Alles direct spoelen en opruimen werkt voor mij het beste. Alleen mijn loodpockets die op het strand in een open kastje blijven liggen markeer ik duidelijk . Er zijn nog wel eens duikers die 'per ongeluk' de verkeerde loodpockets mee nemen aan het einde van hun vakantie. Toevallig blijven er dan een stel v/d zelfde pockets liggen.....in een veel slechtere staat. Dat heeft mijn duikmaatje al eens gehad en heb dat ook al vaker gehoord.... ha ha ha . Maar verder eigenlijk nooit wat van diefstal o.i.d gehoord op vakantie's.

Comment

Zet met een watervaste stift je debiele nummer op je spullen...

Comment

Ik gebruik een paint marker, blijft redelijk zitten.

https://edding-shop.nl/industrie-pai...0-02-rood.html
                              Droog, maar niet achter de oren.

Comment

Working...
                              X