Inplak leesvenster voor duikbrillen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Inplak leesvenster voor duikbrillen.

Sinds kort eigenaar van die makkelijke leesglaasjes die met een handomdraai in een duikbril te plakken zijn. Maar ik moet ze nu al voor de derde keer plakken, want telkens los in mijn duikbril. Iemand tips hoe ik dit kan voorkomen? Misschien krijg ik mijn duikbril niet voldoende ontvet? En is de lijm die daarvoor gebruikt wordt ergens los verkrijgbaar? Want na de komende plakbeurt is de tube inmiddels wel leeg.
    Hoor graag van jullie hoe hiermee om te gaan.

Wazige groet.

Ik volg. Hetzelfde verhaal hier bij mij.
    Er verschijnen na vrij korte tijd enkele luchtbellen tussen en dan dien ik ze opnieuw te kleven.
    Link naar mijn fotoblog

Commentaar (+ of -) of tips ivm mijn foto's, ik hoor het graag.
    Het leven is n groot leermoment

Comment

Neem dan contact op met Keesiedive en nee dit is niet wat je vraagt maar je bent in een keer van een hoop gedoe af.

Comment

Heb ik al eerder gehoord, dat Keesiedive goede dingen doet voor de mollen onder ons.

Comment

Ik heb de mijne door Scubacenter Amsterdam erin laten plakken. Zit al een jaar of 5, nog nooit een probleem mee gehad!

Comment

Ook via 4Divers Veenendaal prima service, zowel mijn primaire als backupmasker zijn daar al jaren geleden voorzien van inplakglazen op sterkte en die zijn nog nooit losgekomen.
            Always remember, the more idiot-proof you make something, they'll just keep coming up with better idiots!

Comment

Dan vrees ik dat het hier bij mij aan de meegeleverde lijm ligt. Er is na het inkleven geen enkele luchtbel te zien maar na enkele malen gebruik komen ze tevoorschijn.
              Link naar mijn fotoblog

Commentaar (+ of -) of tips ivm mijn foto's, ik hoor het graag.
              Het leven is n groot leermoment

Comment

Dat heb ik ook. Er zijn kennelijk verschillende kwaliteiten lijm in omloop.

Comment

Ik ben bij Keesie Dive terechtgkomen via Duikforum en daar nog steeds blijk om.
                  No nonsens figuur met een boel kennis.

Hg Jan
                  Leven is Duiken "Duiken is mijn leven"

Comment

Toevallig twee weken geleden Hydrotac stick-on bifocale plak leeslenzen gekocht. Conform de instructies mijn masker goed met zeep schoongemaakt, goed afgespoeld en gedroogd. twee druppels water op de plek waar de lensjes moeten komen laten vallen op de binnenkant van het masker en de lensjes erin gedrukt. Na 24 uur zaten de lensjes stevig in het masker en afgelopen zaterdag na het duiken zaten ze nog steeds stevig in het masker. Verder een verademing om mijn kompas en duikcomputer goed af te kunnen lezen. een aanrader voor de wat oudere duiker. Ik heb de sterkste lees-lenzen genomen (+3) terwijl ik +2 lenzen normaal heb, dit wegens de breking coificient van water . Meer info hier
                    Proteye omrekenfactoren voor optisch glazen voor duiken en zwemmen,

Comment

Working...
                    X