Announcement

Collapse
No announcement yet.

Malediven.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Malediven.

Hoi lieve leden.

Ik zoek voor iemand zoveel mogelijk info over duiken in de malediven. Ze wil in april gaan en twijfelt tussen een live aboard of een ressort en vanaf daar duiken. Ze wil vooral walvishaaien zien maar natuurlijk ook ander macro en micro leven.

en waar boeken jullie goedkoper tickets?

CheapTickets voor vluchten, Düsseldorf als vertrekpunt bleek voor ons zeer gunstig geprijsd voor een vlucht vorig jaar oktober. Als je daar heen gaat om te duiken zou ik zeker voor een live aboard gaan. Wij hebben gefocust op het grote spul. Dus wat er aan kleine dieren te vinden is kan ik je niet zeggen.

Comment

Düsseldorf is nog te doen.
      Ik zal het doorgeven. Ze wil zoizo walvishaaien zien maar alles is mooi. Manta's heeft ze ook nog nooit gezien.
      Last edited by LoveToDive; 08-02-18, 23:06.

Comment

prachtig eilanden groep en heeel mooi om te duiken, echter ik zou momenteel er geen reis naar toe boeken;
        https://www.nu.nl/buitenland/5120252...rechtshof.html
        Waoter!? Da's vur de kikvorschen!

Comment

Willen zien en natuur gaan niet goed samen...

Comment

Wat bedoel je panther.

vinwippertje. Ik sprak iemand die er vrienden heeft die daar wonen en dat je er niks van merkt

Comment

L2D, wat Panther vermoedelijk bedoelt, is dat natuur niet op bestelling komt, als de dieren geen zin hebben, zie je ze niet...
              en betreffende Vinwippertje : dat is op het hoofdeiland/hoofdstad Male, zal je geen last van hebben in een resort, en nog véél minder met een live aboard.

Grtz,
              Robby
              In Life, There's No Surface Interval.

Comment

Oja dat is logisch inderdaad. Het zal nooit een garantie zijn maar je kan jouw kansen wel vergroten door rekening te houden met plekken en seizoenen.

Comment

Dat bedoelde ik inderdaad, thanks Robby. Rust is voor ''the big stupid' ook belangrijk. Als er een blik drijvende (van zwemmen is niet altijd te spreken) Chinese toeristen wordt open getrokken dan vertrekken ze de diepte in
                  ​​​​​​Goed dat je kennis flexibel is. Ik wens hem/haar alvast veel en groot plezier.

Comment

Oneee is het zo erggg.
                    misschien zijn er minder Chinezen als ze gaat door het negatieve reisadvies in China

Comment

Och erg, tja we zijn allemaal toeristen en we hebben verschillende niveaus. Toen wij na een duik met de boot langs de kust gingen patrouilleren naar een walvis haai werden we akelig goed in de gaten gehouden door een resort. We waren als eerste in het water maar enkele minuten later zwommen we tussen verschillende dhoni's vol drijvende touristen in reddingsvest van een nabijgelegen resort. Wij hadden gewoon vette pech. Die middag hebben we alsnog een gezien maar nu al duikend. Een stuk relaxter en het dier was nu ook veel rustiger.

Comment

Ja dat snap ik. Waarschijnlijk lopen ze te spartelen en raken ze alles aan of staan op van alles.
                        in Egypte zijn ook veel toeristen zo. Vooral die niet kunnen zwemmen zijn niet fijn om in de buurt te hebben.

Comment

Working...
                        X