Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zoon van 14 wilt duiken.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zoon van 14 wilt duiken.

Hallo, onze zoon heeft afgelopen zomer zijn eerste scuba duikervaring opgedaan en is helemaal verkocht.
    Nu gaan we in de zomer van 2018 9 dagen naar Bonaire en 10 dagen naar Curacao. Hij wilt hier heel graag gaan duiken en misschien wel een cursus gaan volgen. Hebben jullie tips voor ons. Wat is er zoal mogelijk en welke duikschool raden jullie Bv aan. Ook wilt hij daar evt zijn padi halen. Kan dit en zo ja wat moet hij dan doen? Alvast bedankt.

Op bonaire wannadive of gooddive zijn alle2 nl sprekend. Wannadive heeft een zwembad bij Spice tot zijn beschikking en een boot meteen bij Spice. Linda is daar een van de instructeurs. Heb daar een aantal bootduiken meegemaakt tot volle tevredenheid. (Misschien ook wel omdat mijn schoonzoon daar toen instructeur was)
    gooddive ken ik wel als vulstation en duikshop maar niet van het duiken. Maar zijn aardige lui die het volgens mij wel goed doen.
    verder zijn er natuurlijk heel veel plaatsen waar je terecht kan tegen een hele berg verschillende tarieven.

op Curacao is hier op het forum iemand die daar erg goed de weg kent.
    gr Frank
    gr. Frank

Comment

Dankjewel.

Comment

Welkom Masja. Duiken jullie zelf ook?

Hier op DF zitten zat PADI instructeurs die kunnen aangeven wat jullie zoon dan moet doen voor zijn brevet etc.
        Keep your head cool, keep it under water! GDFD 11, juni 2018 info tzt op www.duukn.nl

Comment

Hoi, bedankt voor je antwoord.
          nee, ik mag zelf helaas ivm gezondheidsklachten niet duiken. En mijn man heeft afgelopen zomer ook zijn eerste duikervaring gehad en weet nu nog niet zeker of hij dit ook wilt gaan doen.
          Onze zoon zal dus waarschijnlijk alleen moeten gaan.

Comment

Mijn advies zou zijn: ga een smet je zoon kijken bij je lokale duikvereniging of duikschool. Daar kun je rustig kennismaken met duiken, beginnen in het zwembad en als hij het mag en wil kan hij op rustig tempo leren duiken, zodat je hem in Bonaire niet aan een vreemde instructeur meegeeft, maar dat hij al enige vaardigheid heeft. Daarnaast leer je het dan ook allemaal in het Nederlands, ik weet niet hoe dat op bonaire gaat.

Ikzelf vind de leeftijd op het randje, maar het is wat je er zelf van vindt. Je beseft je dat duiken als je het risico niet goed inschat gevaarlijk is en jongens van 14 niet altijd de risico's goed inschatten.

Een extra voordeel van het al halen van een brevet in Nederland is dat je dan in Bonaire volop kan genieten van het duiken daar ipv leren duiken en klooien op een zandbodem.

Comment

ik sluit me aan bij sparky. wil niet zeggen dat er in bonaire geen goede opleiding gegeven wordt.
              wannadive is goed inderdaad. ervaringen met opleiding(en) heb ik niet bij hun.
              Waoter!? Da's vur de kikvorschen!

Comment

Buddy dive zou mijn keuze zijn op Bonaire. Ik heb daar meer vertrouwen in dan de gemiddelde Nederlandse instructeur...

Zelf duik ik wel in Nederland, maar opleidingen doe ik liever in warm water met goed zicht. Het heeft allebei voordelen. Als je al kan duiken hoef je daar geen opleiding te doen en kan je meer genieten. Maar als een opleiding te veel afzien is door de lage watertemperatuur en/of de duiken daardoor kort worden haal je misschien niet zo veel uit de opleiding... Of je verliest je motivatie om te gaan duiken tijdens een opleiding waar je te veel moet afzien en geen plezier in hebt.
                gallerij

Views are my own.

Comment

Om wat tijd te sparen, kun ook een verwijzing doen.
                  Theorie en zwembad hier en de buitenduiken daar

Comment

Om wat tijd te sparen, kun ook een verwijzing doen.
                    Theorie en zwembad hier en de buitenduiken daar
                    en het voorkomt 'verspilde' vakantiedagen met studeren!
                    ... daar moet ik eens diep over nadenken...

Comment

Originally posted by DuikerRob View Post
                      en het voorkomt 'verspilde' vakantiedagen met studeren!
                      Studeren kan, zowel bij een cursus in Nederland als in het buitenland, gewoon vooraf online. Heb je in geen enkel geval verspilde dagen.
                      Nederlandstalig duikcentrum op Phuket
                      Duiken Similans

Comment

Working...
                      X