Vind antwoorden, stel vragen en maak contact met onze leden over de hele wereld.

• Welke camera voor rond de €800,-

Posted by svenn0r on 21 juli 2014 om 21:34

Welke camera voor rond de €800,-
    Heb mijn oog laten vallen op de Canon G16 + ikelite behuizing. Misschien zijn er mensen die nog betere alternatieven hebben. Qua prijs kwaliteitsverhouding bijvoorbeeld. Alle adviezen zijn welkom! :teeth:

svenn0r reageerde 9 jaar, 4 maanden geleden 8 Leden · 14 Reacties
  • 14 Reacties
  • speedy_smart

Deelnemer
    25 juli 2014 om 19:02

Niemand een advies? Ben zelf ook benieuwd.

Sent from my iPad using Tapatalk

• svenn0r

Deelnemer
    27 juli 2014 om 11:38

Re: Welke camera voor rond de €800,-

Speedy_smart;1138064:
    Niemand een advies? Ben zelf ook benieuwd.

Sent from my iPad using Tapatalk

Nou het ziet er helaas naar uit dat er niemand antwoord op heeft hehe.

• noob

Deelnemer
    27 juli 2014 om 12:43

Ik denk dat deze vraag vrij vaak gesteld wordt omdat veel mensen hiermee worstelen. Als je even een zoekopdracht doet zal je wel wat info vinden, maar het blijft lastig. Er is veel te koop en je kan niks uitproberen.

• svenn0r

Deelnemer
    27 juli 2014 om 13:01

Die vraag wordt idd wel vaker gesteld. Wil graag de ervaringen van mensen horen die al langer fotograferen. Had iemand gezien op vakantie en die had de G16 en die maakte op het eerste gezicht hele mooie foto’s. Alleen vroeg ik mij dus af of er misschien een betere keus is voor bijvoorbeeld minder geld. Is het bijvoorbeeld ook verstandig om er gelijk extern licht bij te doen. Achja waarschijnlijk wordt het de G16.

• noob

Deelnemer
    27 juli 2014 om 13:21

Licht is altijd verstandig als je gaat fotograferen. Tenzij je alleen in de tropen in superhelder water en niet dieper dan 8 meter fotografeert. Een compacte flitser als je wilt fotograferen, als je ook wil filmen zou je aan een videolamp kunnen denken. Mooiere kleuren en je kunt dan ook tijdens een nacht/schemer/diepere duik fotograferen.

Ik ben zelf ook aan het orienteren voor onderwater camera spul. Ik heb nu iets dat niet dieper dan 18 meter kan en waar geen externe flits op kan. Op zich niks mis mee, je kan er leuke foto’s mee maken, maar je merkt dan toch vrij snel de beperkingen.

Zelf heb ik ook zitten kijken naar die G16 met huis en een flitser. Er zijn nog veel meer opties, maar het is lastig te vergelijken via internet. Ik heb afgelopen week een Olympus met huis en lamp geleend om uit te proberen. Expres m’n dikke handschoenen aan gedaan om te kijken of ik het allemaal nog kon bedienen en dat viel me 100% mee. De lamp had niet veel vermogen, waardoor ik op de diepere delen van de duik toch veel bewogen foto’s kreeg, ik denk dat een flitser dan meer power heeft.

• svenn0r

Deelnemer
    27 juli 2014 om 14:01

Tis idd allemaal moeilijk moeilijk haha. Z’n lamp of flitser zijn ook weer zo lekker prijzig. Het is in principe voor mijn vriendin. Denk dat de g16 voldoende is en dan kan ik later altijd nog een externe lamp/flitser erop zetten.

My thing is this : If I’m sick enough to think it, then I will be sick enough to say it. :shifty:

• reinoud

Deelnemer
    27 juli 2014 om 15:18

Als je voor de beste prijs/kwaliteitverhouding wilt gaan is iets tweedehands niet te verslaan…

• steffen

Deelnemer
    27 juli 2014 om 16:08

Met de canon G16 en een ikelite behuizing ben je niet gefopt, maar een externe flits of videolamp die daar perfect op passen is aan te raden.

De canon G15/G16 zijn met hun lichtgevoelige lens F/2.8 over het hele zoombereik echt goede toestellen zelfs in donkere situaties en door de vele instellingen is het de ideale back-up voor een SLR

Ikzelf heb de G15 met ikelite behuizing

• ajh

Deelnemer
    27 juli 2014 om 17:28

reinoud;1138162:
    Als je voor de beste prijs/kwaliteitverhouding wilt gaan is iets tweedehands niet te verslaan…

Qua prijs misschien niet, maar wat is de kwaliteit? Altijd de vraag.

De Canon G16 heeft WIFI. Lijkt mij erg handig om de behuizing niet te hoeven openen als je foto’s wilt uploaden. Scheelt weer een risicofactor. Daarnaast kun je je foto’s veilig stellen op een internet server van Canon. Ook geen gedoe met opslag ter plekke. Lijkt me ook erg handig. Zit er zelf ook naar te kijken.

Heb zelf nog een oude G5. Nog steeds een heel fijn toestelletje.

• bart

Deelnemer
    27 juli 2014 om 20:13

Het is lastig omdat je eigenlijk niet zegt wat je wilt. Is het voor Nederland of ook voor vakantie? Wil je later nog meer geld uitgeven of is het een eenmalige uitgave? Wil je ook bovenwater fotograferen enz. Wat verwacht je van de foto’s, is het voor jezelf om een herrinering te hebben of wil je echt onwijs mooie foto’s en ben je ook van plan om er veel tijd in te investeren?

Ik zou voor zoiets gaan.

• svenn0r

Deelnemer
    27 juli 2014 om 20:24

Ik wil zoiets als de g16. Omdat ik de foto’s gezien heb en die waren heel mooi. Dus alles in die range is goed. Maar ik ga denk gewoon voor de G16 en dan later de flitser. Het is idd ook voor op vakantie.

My thing is this : If I’m sick enough to think it, then I will be sick enough to say it. :shifty:

• mita

Deelnemer
    27 juli 2014 om 23:23

Heb zelf van Canon de S95 gehad in een ikelite behuizing en was zelf niet echt tevreden over de functionaliteit dit kwam mede doordat de zoomfunctie niet automatisch terug ging waardoor je hem altijd eerst zelf terug in het midden moest zetten anders kon je geen foto maken, met het huis van canon heb je hier geen last van. Verder was het huis prima.

Succes met je afweging overigens is extra licht nooit een overbodige luxe 🙂

• reinoud

Deelnemer
    27 juli 2014 om 23:51

Svenn0r;1138193:
    Ik wil zoiets als de g16. Omdat ik de foto’s gezien heb en die waren heel mooi.

Dan vermoed ik dat je teleurgesteld zal zijn. Het is namelijk voor 95% de fotograaf die de foto’s maakt, en daarna komt pas het materiaal dat hij gebruikt. Teveel mensen die met fotografie of onderwaterfotografie beginnen (in mijn opinie heeft het weinig zin om onderwater te beginnen als je je camera niet al een jaar intensief bovenwater gebruikt, maar dat is een andere discussie,) focussen zich op de hardware en willen perse het allernieuwste model omdat dat iets heeft waarvan ze denken dat het onmisbaar is.
    Maar begin gewoon met een goed tweedehands model van een jaar oud. Dat is waarschijnlijk technisch beter dan waar de beste onderwaterfotografen 8 jaar geleden topfoto’s mee konden maken. Tweedehands is qua prijs/kwaliteitsverhouding niet te verslaan. Een hoop mensen zijn er huiverig voor, maar mijn ervaring (5 camera’s, 3 onderwaterhuizen, en nog een berg spullen tweedehands gekocht), is dat je met één blik ziet hoe iemand ermee is omgegaan en dat het in de praktijk zeer zelden problemen oplevert)

• svenn0r

Deelnemer
    28 juli 2014 om 06:10

Ja snap wat je bedoeld. Het hoeft ook niet perse de G16 te zijn. Ik wil alleen wel een beetje kwaliteit foto’s en niet zoals een denver of een olympus camera die tot 10 meter kan. Mijn vriendin doet al het één en ander aan fotografie. Altijd al een spiegelreflex gehad. Ze leert ook het één en ander van haar nichtje die het ook voor haar werk doet. Zal best goed komen denk ik. Die Nikon D90 is ook goed dus, als ik het goed begrijp? Voor de duidelijkheid ik heb er niet veel koek van gegeten! Zal er ook wel gebruik van maken, maar hij is bedoeld voor mijn vriendin.

Start of Discussion
0 van 0 reacties Juni 2018
Nu