Vind antwoorden, stel vragen en maak contact met onze leden over de hele wereld.

• Welke camera voor max. 500€

Posted by stroemf on 12 april 2014 om 13:41

Welke camera voor max. 500€
    Hoi,

Ik zou graag beginnen met fotograferen onderwater. Aangezien ik hier nieuw in ben, weet ik niet of het iets voor mij is. Daarom wil ik eerst proberen met een camera die niet TE duur is (max. 500 euro). Echter weet ik niet zo goed welke camera’s goed zijn. Ik lees wel op het forum views van een bepaalde camera, maar zou graag toch nog eens de vraag willen stellen :).

Mijn camera (boven water) heeft ook z’n beste tijd gehad. Daarom ben ik op zoek naar onderwater set.

Waar ik m’n oog al op laten vallen is:
    – Sealife DC1400 HD
    – Panasonic TZ35 + DMW-MCTZ35 behuizing
    – Olympus Tough TG-830 + PT-055 behuizing

Alvast bedankt voor de hulp :shade:

koksie reageerde 9 jaar, 7 maanden geleden 6 Leden · 9 Reacties
  • 9 Reacties
  • duikertjes

Deelnemer
    12 april 2014 om 15:39

Re: Welke camera voor max. 500€

Ik heb zelf recentelijk, na goede ervaringen met de Panasonic TZ7, een Panasonic TZ40 gekocht. Met Onderwaterhuis voor minder dan €500 (€478 om precies te zijn).

• bubbling

Deelnemer
    12 april 2014 om 19:28

Gebruikt / demo
    misschien zit hier iets bij. in de winkel kunnen ze je ook advieseren over het gebruik v d camera met ow-huis.

• 10nus

Deelnemer
    12 april 2014 om 21:24

Een Canon heeft een hele goede flits voor onder water.

• spdnscb

Deelnemer
    13 april 2014 om 10:59

Ik heb evt nog een olympus xz-1 + behuizing voor je. Mooie camera, met extra accu, roodfilter en extra o-ring. Ik heb er ongeveer 30 duikjes mee gemaakt en hij verkeerd in uitstekende conditie

• koksie

Deelnemer
    15 april 2014 om 16:50

Hey Duikertjes,

waar heb je de TZ40 incl huis gekocht? Ik ben er ook naar op zoek maar kom niet op de mooie prijs uit die jij gevonden hebt.

Groet, Jeroen

• stroemf

Deelnemer
    15 april 2014 om 17:10

De TZ40 kan je kopen op Onderwatercamera: Panasonic TZ40 + DMW-MCTZ40 behuizing
    Om eerlijk te zijn is dat de enigste site/winkel die ik ken voor camera’s en onderwaterhuizen. Indien er mensen zijn die nog goeie en betrouwbare sites/winkels weten… let me know 🙂

• koksie

Deelnemer
    15 april 2014 om 17:29

Ha ha, thanks. Ik ken onderwaterhuis.nl inderdaad maar de prijs is daar 519 euro, dus wat duurder dan Duikertjes hem gekocht heeft, vandaar mijn vraag aan hem.
    Andere Nederlandse winkels zijn nog scubacam.nl en Onderwatercamera en onderwaterbehuizing | Onderwaterfotografie webwinkel. Ik heb overigens met onderwaterhuis.nl prima ervaring hoor, de service is altijd prima daar. Bij de andere heb ik nooit iets gekocht maar wel eens advies ingewonnen en dat was ook altijd snel en prima. Ik denk dat ze dus allemaal best goede service bieden en weten waar ze het over hebben.
    Je kunt onderwaterhuizen van camerafabrikanten (zoals de huizen van Panasonic en Canon) vaak ook wel kopen bij de wat normale foto speciaalzaken, zoals kamera-express.nl etc.

• duikertjes

Deelnemer
    15 april 2014 om 21:30

Hey Jeroen, dat was bij Digitalstreet. Ik zie dat ze nu alleen een 20, 35 en een 55 (!?) hebben. Onderwaterhuis heb ik niet gecheckt. Mijn advies: gewoon het onderwaterhuis zoeken (google of vergelijk.nl of id) en dan degene vinden die èn ook de camera heeft èn de beste prijs. Veel zoek plezier.

• koksie

Deelnemer
    15 april 2014 om 22:41

Hi Duikertjes,

gevonden inderdaad, thanks. De TZ40 verkopen ze inderdaad alleen nog in een of andere bundel, het OW huis hebben ze nog wel. Ik ga maar weer eens zoeken.

Start of Discussion
0 van 0 reacties Juni 2018
Nu