Vind antwoorden, stel vragen en maak contact met onze leden over de hele wereld.

• Olympus E-PM1 – 1/160s

Posted by rikske on 31 december 2013 om 10:17

Olympus E-PM1 – 1/160s
    Hi,

Zou iemand mij kunnen helpen met volgende vragen, ik heb momenteel een Olympus E-PM1 die ik in manuele stand gebruik.
    Wanneer ik de bijhorende flits op de camera plaats krijg ik mijn sluitertijd niet sneller dan 1/160s, als ik echter de Olympus flits verwijder en mijn Canon flits (430ex) draadloos aanstuur met triggers kan ik deze wel zo snel zetten als ik wil dus + 1/160s.
    Ik heb bij onderwaterhuis.nl een set gehuurd (Inon S-2000) nu is mijn vraag of dit daarmee ook zal lukken?
    Ik krijg de set een paar dagen voor mijn vertrek daarmee dat ik dit nu nog niet kan testen 🙁
    En een laatste vraag kan ik deze Inon S-2000 draadloos aansturen met de Olympus of moet ik de toch de kabels gebruiken?
    Alvast bedankt voor de hulp en prettig nieuwjaar voor iedereen :thumbs_up

Groetjes
    Eric

rikske reageerde 9 jaar, 11 maanden geleden 2 Leden · 2 Reacties
  • 2 Reacties
  • rene-weterings

Deelnemer
    1 januari 2014 om 12:06

Re: Olympus E-PM1 – 1/160s

Eric,

De synchronisatietijd van deze camera is inderdaad 1/160s met de flitser op je camera gemonteerd. Dat is gewoon de technische beperking.
    Dus voor onderwaterfotografie ben je ook gebonden aan die 1/160s.

En om de Inon flitsers af te laten gaan als ze op de armen van je set zitten, zul je inderdaad de optische kabels erbij moeten gebruiken. Maar ze zijn ook los te koppelen als slave te gebruiken, bijvoorbeeld in wrakken of grotten.

Gr. Rene

• rikske

Deelnemer
    3 januari 2014 om 10:48

Re: Olympus E-PM1 – 1/160s

Hello Rene,

Bedankt voor de hulp en feedback!!!
    Groetjes
    Eric

Start of Discussion
0 van 0 reacties Juni 2018
Nu