Vind antwoorden, stel vragen en maak contact met onze leden over de hele wereld.

Homepage Forum Reizen Duikvakanties en Bestemmingen Indische Oceaan Malediven september/oktober 2017

• Malediven september/oktober 2017

Posted by Panther1880 on 23 oktober 2017 om 20:58

Malediven september/oktober 2017
    We hebben duikreis gemaakt in de Malediven aan boord van de Dinasha op een trip van the true maldives.

Ter referentie: Dit was de eerste keer dat wij gingen duiken vanaf een live aboard. We hebben pakweg 170 duiken onder de loodgordel en gedoken in Nederland, Bonaire en Egypte.

De reis
    We vlogen met Emirates vanaf Düsseldorf via Dubai naar Malé.

De omstandigheden
    Er stond voor de tijd van het jaar aardig wat wind. Het programma is ook iets aangepast hierom. Het was een aangename 30 graden (lucht en water). De wind zorgde s’avonds voor verkoeling, dat was dan wel weer lekker. Het ging er regelmatig redelijk heftig aan toe op de dohni (het kleine bootje) en tijdens overtochten van oost naar west en weer terug aan boord van de grote boot. Gelukkig had safarileider Bas van der Mee goeie stuff bij zich zodat we toch konden genieten van de trip.

Onze mening over de duiken
    Prachtige koralen, prachtige vissen. Veel scholen vis ook. Hoeveelheden die we ergens anders nog niet hebben gezien. Het was onze eerste kennismaking met haaien en manta’s. Zeer indrukwekkend. Ook het duiken met de walvishaai was een mooi moment. Onze eerste echte stromingsduiken (met 1,5-3,5 knopen stroming). Fysiek is dat dan ook wel inspannend.

Erg leuke groep om mee te duiken. Allemaal verschillende mensen en allemaal maar 1 doel; genieten van het duiken. Uiteindelijk 9 gasten aan boord dus het was redelijk rustig.

Zouden we het nog een keer willen doen? Zeker weten. Kosten is alleen wel een dingetje… Maar zelfs als je dat in je achterhoofd houdt was dit veruit onze mooiste duiktrip.

Foto’s zal ik hieronder proberen te plaatsen.

Panther1880 reageerde 6 jaar geleden 6 Leden · 9 Reacties
  • 9 Reacties
  • Panther1880

Deelnemer
    23 oktober 2017 om 21:23
  • aquaduck

Moderator
    23 oktober 2017 om 21:24

Malediven zijn idd erg mooi. Jaren terug ook gedaan, destijds mijn eerste buitenlandse duiktrip. Welk deel hebben jullie aangedaan?

Mooi, die verpleegsterhaai, tussen de duikers in.

• Panther1880

Deelnemer
    23 oktober 2017 om 21:28
  • Panther1880

Deelnemer
    23 oktober 2017 om 21:48

We zijn vanuit Male naar het zuiden afgezakt langs het Vaavu atol en toen de oversteek gemaakt het Ari atol en toen omhoog en daarna terug naar Male… tenminste… in grote lijnen. Het was een hele belevenis en ik heb niet altijd goed opgelet waar we nu precies zaten. We hebben ook eens heen en weer gevaren om een veilige ankerplaats te vinden voor de nacht. We hadden ook niet de luxe om de meeste heftige duiken op het eind van de trip te doen. Dat liet het weer simpelweg niet toe.

• mcgoos

Deelnemer
    23 oktober 2017 om 22:22

In ieder geval aansprekende foto’s, mooi hoor.

• nitrogen

Deelnemer
    2 november 2017 om 19:02

Geweldig. Ben er in 2008 geweest olv. Ruud Pasie

• JanOutshoorn

Deelnemer
    3 november 2017 om 10:53

Prachtig zeg! Malediven staan ook nog wel ergens op onze lijst van toekomstbestemmingen. In de nabije toekomst zal het niet zijn denk ik, maar toch…

• Germie

Deelnemer
    3 november 2017 om 13:24

Ziet er mooi uit. Staat ook nog op mijn lijstje, maar er hangt helaas wel een prijskaartje aan.

• Panther1880

Deelnemer
    6 november 2017 om 12:44

Jaah Ruud Pasie, daar gebruikten wij geloof ik nog tekeningen van 🙂

‘t is zeker niet goedkoop. Als ik het vergelijk met trips die we naar Bonaire hebben gemaakt is dit denk ik 2 x zo duur.

Start of Discussion
0 van 0 reacties Juni 2018
Nu