Homepage › Forum › Reizen › Duikvakanties en Bestemmingen › Rode Zee › Hurghada 2017
-
Hurghada 2017
Posted by jordib on 18 juni 2017 om 16:57Hurghada 2017
allen, via via op dit forum beland om mijn vraag te stellen. Aanstaande augustus is mijn vakantie in Hurghada gepland. Daarom alvast wat aan het rond neuzen en informatie vragen wbt. duikscholen.Afgelopen voorjaar heb ik mijn open water gehaald dus ik kan gewoon duiken waar ik wil.
heeft er iemand hier ervaring met duikscholen in hurghada?
Eisen heb ik niet echt, enige is dat ze me nog wel hier en daar wat begeleiden omdat ik totaal pas 7 duiken gemaakt heb. (3 intro & 4 brevet duiken )
Zelf vind ik mijn Engels niet enorm goed dus wat Nederlands erbij zou prettig zijn.hopelijk kan iemand me wat informatie geven om een doorslag te maken tussen de verschillende scholen.
alvast bedankt
Germie reageerde 5 jaar, 9 maanden geleden 9 Leden · 17 Reacties -
17 Reacties
-
Voodoo divers, Nederlandse eigenaren en alles prefect in orde. Reeds 10x geweest dus dat zegt wel genoeg:)
-
Leuk om je hier ook tegen te komen, net als op Motor-Forum ;). Zoals daar ook al gemeld, Voodoo Divers. En zo te zien zijn er meerdere met die mening.
-
Hey leuk, wij gaan dinsdag de 15e voor een week (en mijn vriend heeft een Honda motor.)
Weet iemand of 3 mm genoeg is? Shorty of Longy? En gebruik je evenveel lood als in de Caraibische zee? -
jordib;n1854915:
Zelf vind ik mijn Engels niet enorm goed dus wat Nederlands erbij zou prettig zijn.Dan waren de Antillen misschien een betere keuze geweest 😉
Toch een tip: maak een lijstje met alle woorden die met duiken relevant kunnen zijn met Engels-Nederlands
Mask – Duikbril
FIns – Vinnen
Surface – oppervlakte
Regulator – ademautomaat
Shark – goudvis
etc etcJe hebt tijd zat om dat lijstje te maken en de belangrijkste woorden heb je dan een keer gezien. Iets beter voorbereid zorgt dat je relaxer op de boot zit en geef bij een briefing ook gewoon aan als je het niet snapt. Er zullen best wel domme vragen zijn maar stel ze maar want eenmaal onderwater lukt dat niet meer!
-
jordib;n1854915:
heeft er iemand hier ervaring met duikscholen in hurghada?Ik heb zelf een hele positieve ervaring met Sundlex (zat aan het resort waar ik verbleef) en ze zitten op Facebook. Als je daar gaat duiken doe de mannen de groeten van mij.
Ik begreep van andere mensen dat Voodoo al voor het gros volgeboekt zat ten tijden van hun verzoek, je kan natuurlijk contact met ze opnemen.Mogelijk een mooie combi afhankelijk van hoeveel dagen je wilt gaan duiken om hier ook een vervolg cursus te doen, brengt je in Egypte en zeker in Hurghada tot mooie zaken zoals bijvoorbeeld El mina het wrak en dat was ook super dichtbij de duikschool.
Succes!
-
Tubavis;n1855485:
Shark – goudvis…… ha ha 🙂ben ik toch benieuwd wat GastheerG bij het zeggen van Nemo bedoelt…
-
Is het nodig om voor Hurghada een duikverzekering af te sluiten en zo ja, waar doe je zoiets? En wat dekt zoiets?
En tweede vraag: ik las in een boekje dat je naast je pasjes een medische verklaring moet kunnen tonen, is dat echt zo? -
Unknown Member
Verwijderde deelnemer13 augustus 2017 om 20:41Tubavis;n1855506:
Is het nodig om voor Hurghada een duikverzekering af te sluiten en zo ja, waar doe je zoiets? En wat dekt zoiets?
En tweede vraag: ik las in een boekje dat je naast je pasjes een medische verklaring moet kunnen tonen, is dat echt zo?Je eerste vraag zijn al 3 vragen.
Sommige duikscholen vragen soms een duikbrevet, een medische verklaring en / of een verzekeringsbewijs. De meeste zijn meer geïnteresseerd in je creditkaart.:zip:
De laatste is ook het belangrijkst en dan met een ruime dekking.:tongue2:Bij iedere duikschool moet je een formulier invullen en tekenen bij het kruisje.
Daarin staat meestal dat je bevoegd bent om de duiken te maken die je gaat maken, dat je medisch geschikt bent om te duiken en dat je verantwoordelijk bent voor alle gemaakte kosten.
Kom je in een decotank of ziekenhuis betekend dat vaak ” zelf betalen” Of je al dan niet verzekerd bent moet je thuis maar regelen.
Bedenk dat Egypte niet onder de Europeese regelgeving valt. Dus (vaak) ook niet onder je ziektenkostenverzekering.
Ook je bankpas moet moet je aanpassen voor betalingen buiten Europa.Bij verzekeren zijn het vaak dezelfde vragen:
Waarvoor wil je verzekerd zijn.
Welke dekking wil je en onder welke omstandigheden.Alle verzekeringen zijn goed zolang ze niet hoeven uit te betalen.:angel:
-
Heb zelf een verzekering bij DAN Europe lopen, speciaal voor ‘t duiken. Mara volgens mij kun je je daar ook voor een paar euro per dag verzekeren. Beetje duikcentrum heeft goede connecties met het deco centrum en privé klinieken mocht er iets gebeuren.
-
Tubavis;n1855506:
Is het nodig om voor Hurghada een duikverzekering af te sluiten en zo ja, waar doe je zoiets? En wat dekt zoiets?Ligt er heel erg aan wat je wilt gaan doen en hoe actief je met duiken bent CentraalBeheer heeft een reisverzekering (wereld) waarbij in de dekking duiken zit, maar dan moet je binnen de recreatieve limieten blijven (ondanks dat ik in de polisvoorwaarden hier niks over heb gelezen, maar dat kan ik me voorstellen dat dit impliciet aangenomen mag worden.
Tubavis;n1855506:
En tweede vraag: ik las in een boekje dat je naast je pasjes een medische verklaring moet kunnen tonen, is dat echt zo?In Egypte is de standaard medische voucher van toepassing, waarop je ja/nee ahv toepasbaarheid invult.
PADI voorbeeld (vaak tref je alleen pagina 1 verweg aan of een variant hierop),
SSI voorbeeld (wederom tref je vaak alleen de “standaard” vragenset).Je pasjes zijn wel handig ;-).
-
Ik ben zelf niet een zeer intensieve duiker maar meer een regelmatige duiker en ik vindt het wel prettig om geen gedoe met deco tanks te hebben. Ik ben daarom bij DAN verzekerd. Dan kan het gebeuren dat je een Engels sprekende helpdesk medewerker aan de lijn krijgt, maar mocht ik in het buitenland een tank in moeten dan ben ik op dit moment in de aanname dat mijn DAN pasje veel deuren opent. Het is een wereldbekende organisatie en dat maakt mijn gang naar een decotank zo makkelijk mogelijk. Geen voor buitenlanders onbekende verzekeraars of namen die voor hun praktisch niet zijn uit te spreken met dekkingen die gecontrolleerd moeten worden.
-
yihaaaaa wij zijn bij Diamond Divers terecht gekomen, heel goed bevallen, de SPG mijn van zelf meegenomen vest ging beetje lekken, en dat werd aan boord meteen gerepareerd.
Onze duikleider heette Mahmoud. -
Het ligt aan je reisverzekering. Mijn reisverzekering van Unive DEKT ALLE duiken, ook technisch duiken zonder breveteisen en zonder dieptelimiet (belangrijk issue, want feitelijk is 42m buiten een brevetlimiet als je een deepdiver of alleen aow brevet hebt). MAAR GEEN grotduiken. Dit heb ik in 2012 nagevraagd. Dus als ik nooit in grotten zou zitten had ik geen andere verzekering er bij genomen (ok, als instr. moet je). Ik heb nu DAN.. Maar je kunt ook kijken naar een Duitse verzekering, AQUA MED. Deze is goedkoper dan DAN en net zo goed als ik snel de boel bekijk (ik moet de kleine lettertjes nog bekijken, maar veel techinstructeurs in Duitsland hebben een aquamed verzekering).