Homepage › Forum › Duiknieuws & Duikboeken › Boeken › Gezocht gebruikte PADI open water diver manual Nederlands versie 2014
-
Gezocht gebruikte PADI open water diver manual Nederlands versie 2014
Posted by bon-vivant on 28 augustus 2014 om 18:21Gezocht gebruikte PADI open water diver manual Nederlands versie 2014
Gezocht gebruikte PADI open water diver maual/handboek versie 20140652553979
phuket_dash_scuba reageerde 9 jaar, 3 maanden geleden 4 Leden · 16 Reacties -
16 Reacties
-
Re: Gezocht gebruikte PADI open water diver manual Nederlands versie 2014
Wat heb je daar nou aan? Nieuwe versie wordt alweer gebruikt dus oude heb je niks aan.
-
Anoniem
Gast28 augustus 2014 om 21:02Re: Gezocht gebruikte PADI open water diver manual Nederlands versie 2014
Hij vraagt naar de 2014 versie, dus de nieuwe.
Overigens blijft de oude versie gewoon bruikbaar, er is door PADI geen datum vastgesteld wanneer je op de nieuwe versie over moet stappen. -
Hallo Honsik,
Bedankt voor je reactie . Ik kan helaas geen foto van gewenste exemplaar geven ,maar naar ik meen is meest recente versie ,versie 3 toch?
-
Hallo Mart,
Volstaat de oude versie ook om t theorie open water te behalen?
Deze heb ik namelijk liggenGroet
-
Anoniem
Gast28 augustus 2014 om 21:11Re: Gezocht gebruikte PADI open water diver manual Nederlands versie 2014
Bon Vivant;1140378:
Volstaat de oude versie ook om t theorie open water te behalen?
Deze heb ik namelijk liggenIn principe wel, maar ik zou het even navragen bij de duikschool waar je de cursus gaat doen. Het kan zijn dat die liever heeft dat je de nieuwe gebruikt, vooral omdat de zwembad en buitenwater training veranderd is.
-
Vraag ook of het certificaat niet duurder is wanneer je het boek niet bij het duikcentrum afneemt.
Ik weet niet waar je de cursus gaat doen, maar ik weet wel dat er duikscholen zijn in Egypte en Malta waar het brevet zo’n 20 euro duurder is wanneer je geen boek afneemt. Dit omdat zij boek en brevet verplicht samen moeten aanschaffen bij Padi. -
fountainhead;1140386:
Vraag ook of het certificaat niet duurder is wanneer je het boek niet bij het duikcentrum afneemt.
Ik weet niet waar je de cursus gaat doen, maar ik weet wel dat er duikscholen zijn in Egypte en Malta waar het brevet zo’n 20 euro duurder is wanneer je geen boek afneemt. Dit omdat zij boek en brevet verplicht samen moeten aanschaffen bij Padi.Hallo fountainhead,
De benodigde boeken krijg je te leen zodra cursus begint.Maar aangezien de cursus pas over een paar weken begint,wilde ik me alvast inlezen.Heb ze ook graag zelf als als naslag werk
-
Anoniem
Gast29 augustus 2014 om 11:46Re: Gezocht gebruikte PADI open water diver manual Nederlands versie 2014
Bon Vivant;1140405:
Hallo fountainhead,De benodigde boeken krijg je te leen zodra cursus begint.Maar aangezien de cursus pas over een paar weken begint,wilde ik me alvast inlezen.Heb ze ook graag zelf als als naslag werk
Een cursus met een leenboek mag niet, net als jij vindt PADI het belangrijk dat je je eigen boek hebt als naslagwerk. Deze duikschool voldoet dus niet aan de regels, je kan je afvragen wat de kwaliteit van de opleiding is als ze zich niet aan de regels houden. Misschien uitkijken naar een andere duikschool?
-
Boeken dien je zelf in je bezit te hebben. Is regel van Padi. Zo heb je altijd naslagwerk.
-
fountainhead;1140386:
Ik weet niet waar je de cursus gaat doen, maar ik weet wel dat er duikscholen zijn in Egypte en Malta waar het brevet zo’n 20 euro duurder is wanneer je geen boek afneemt. Dit omdat zij boek en brevet verplicht samen moeten aanschaffen bij Padi.Snap even niet waarom dat de cursus duurder maakt, ze houden nu gewoon een boek over dat ze weer kunnen gebruiken voor anderen, bijvoorbeeld als papieren leenboek voor mensen die een e-manual hebben of e-learning doen.
-
Phuket dash Scuba;1140410:
Snap even niet waarom dat de cursus duurder maakt, ze houden nu gewoon een boek over dat ze weer kunnen gebruiken voor anderen, bijvoorbeeld als papieren leenboek voor mensen die een e-manual hebben of e-learning doen.Je geeft het antwoord zelf al: omdat ze dan een boek overhouden.
En 1 boek overhouden is niet zo erg, maar als je straks hele stapels over hebt die je wel al hebt betaald, dan is het minder leuk. -
fountainhead;1140414:
Je geeft het antwoord zelf al: omdat ze dan een boek overhouden.
En 1 boek overhouden is niet zo erg, maar als je straks hele stapels over hebt die je wel al hebt betaald, dan is het minder leuk.Sorry, maar dat slaat nergens op. Desnoods doen ze ze bij het oud papier, maar: ze krijgen geen extra kosten, dus waarom de cursus duurder maken?
-
Phuket dash Scuba;1140433:
Sorry, maar dat slaat nergens op. Desnoods doen ze ze bij het oud papier, maar: ze krijgen geen extra kosten, dus waarom de cursus duurder maken?Geen extra kosten?? Je snapt het niet geloof ik….
Ze zijn VERPLICHT boek en certificaat samen af te nemen, en dus ook te betalen. Je betaalt dus voor boeken, terwijl de cursist alleen het certificaat wil afnemen omdat ie een leenboek heeft.
Daarom maken ze het certificaat in zo’n geval duurder, niet de cursus. -
fountainhead;1140440:
Geen extra kosten?? Je snapt het niet geloof ik….Ze zijn VERPLICHT boek en certificaat samen af te nemen, en dus ook te betalen. Je betaalt dus voor boeken, terwijl de cursist alleen het certificaat wil afnemen omdat ie een leenboek heeft.
Daarom maken ze het certificaat in zo’n geval duurder, niet de cursus.Ik weet niet waar je de cursus gaat doen, maar ik weet wel dat er duikscholen zijn in Egypte en Malta waar het brevet zo’n 20 euro duurder is wanneer je geen boek afneemt.
Dus je bedoelt: de cursusprijs inclusief certificering voor de cursist blijft hetzelfde, ondanks dat de cursist al een boek heeft?
-
Phuket dash Scuba;1140443:
Dus je bedoelt: de cursusprijs inclusief certificering voor de cursist blijft hetzelfde, ondanks dat de cursist al een boek heeft?Nee, ik bedoel wat er staat: het certificaat wordt 20 euro duurder als ze het boek niet afnemen.