Homepage › Forum › Onderwater Fotografie & Video › Duikforum fotowedstrijden › foto van de maand mei & juni 2012
-
foto van de maand mei & juni 2012
Posted by fvdm on 1 mei 2012 om 08:34foto van de maand mei & juni 2012
nou we zullen maar eens beginnen.
aangezien de hype er weer aan komt zullen we maar de sephia als (zoutwater) onderwerp voor de maand mei nemen.@ moderators. hoe verder?
blijkbaar was ik niet duidelijk genoeg. het gaat iedere maand om een foto van een dier of plant die door mij (democratisch??) gekozen is. voor mei was dit de sephia. dus iedereen die een mooie foto wil laten beoordelen door collega duikers stuur de foto ( 1 per persoon) als een pm naar mij ik zal die dan in het fotoalbum zetten en iedereen die iets ingestuurd heeft laten beoordelen.
als je wilt dat hij op alle issues beoordeeld wordt zet er dan de waardes waarmee gefotografeerd is bij (iso-diafragma etc.)dus bij deze:
stuur een foto in
je krijgt van mij een excel beoordelingsformulier
dat stuur je terug binnen een gestelde termijn
iedereen krijgt de uitslag en commentaren van de anderen
je krijgt de eeuwige roem op het forum doordat je als winnar van de maand bekend wordt 🙂rene-weterings reageerde 11 jaar, 3 maanden geleden 10 Leden · 47 Reacties -
47 Reacties
-
re: foto van de maand mei & juni 2012
Een zeer toepasselijk onderwerp Frank, ik ben al aan het zoeken, Sephia moet wel een 2012 exemplaar zijn toch?
-
Rob_s;1055015:
Een zeer toepasselijk onderwerp Frank, ik ben al aan het zoeken, Sephia moet wel een 2012 exemplaar zijn toch?Ja lijkt me we he.
-
Dat is niet te controleren natuurlijk……
-
Rene1978;1055031:
Dat is niet te controleren natuurlijk……nee klopt maar vraag me af wat het dan voor zin heeft om mee te doen als je een foto van een paar jaar terug instuurt.
ja je komt misschien op 1 maar of dat nu werkelijk iets toevoegt??? -
Het is niet gezegd dat je met een foto van een paar jaar terug meteen op 1 staat hoor.
Ik ga ook proberen mee te doen…moet ik wel eerst een Sepia zien te vinden, maar dat komt vast goed. -
Frank, heb je nog nagedacht over het formaat van de beoordeling? Ik had je een aantal ideeën aangedragen en hoop dat je daar wat mee gaat doen. Het oude concept was een beetje dood, tijd voor vernieuwing!
-
krant ernaast houden… dit werkt toch ook zo met kidnapperts….. 😉
-
Iets meer details over het totale verloop van de wedstrijd zou wel handig zijn inderdaad.
Een foto inzenden is het probleem niet, maar wel wat er vervolgens van de deelnemers verwacht wordt. -
Ik heb inderdaad er wel over gedacht hoe en wat maar ben ook even afhankelijk van de moderators.
voor mij ook allemaal nieuw en ben in afwachting hoe het allemaal kan lopen.geef me aub even wat tijd om er in te komen. heb wel wat ideetjes maar ja het moet ook technisch te behappen zijn.
-
Ik zal even kijken hoe dat met die albums gaat, ik denk niet dat een MOD dat kan maken maar een ADMIN wel, ik probeer het even en anders vraag ik het aan een van de admins.
-
Dat was voorheen mijn pakkie aan, maar nu ik administrator af ben kan ik dat niet meer. Even geduld, wordt over gecommuniceerd.
@ Frank (fvdm); dank je voor het initiatief, je neemt daardoor ook de regie in handen. Je zal de betreffende admin moeten laten weten of je op dezelfde manier doorgaat of iets anders in gedachten hebt. (en dat moet dan uiteraard even onderzocht worden of dat kan)
-
zo het album staat online.
aan de deelnemers:
– stuur je foto naar mij met een beschrijving waar je de foto gemaakt hebt en wanneer
– als je wilt meedoen aan een technische beoordeling vermeldt dat dan. er zijn mensen die daar behoefte aan hebben.
– vermeld de verschillende waardes zoals diafragma, iso, sluitersnelheid, afstand, flitsers gebruikt etc (indien mogelijk)
– als gemeld wordt op het forum dat je mee hebt gedaan wordt de foto niet geplaatst het moet anoniem zijn
– ik plaats de foto’s en stuur aan het eind van de maand een beoordelingsformulier op.als ik alle formmulieren heb (op sluitingsdatum) verwerk ik die en maak de winnaar bekend via het forum.
ik moet nog even kijken hoe groot de foto’s kunnen zijn maar hou even een 25kb aan.–
-
Goed bezig Frank!
Maar 25kb is echt veel te klein, daar kun je niet op sturen bij de diverse verkleiningsprogramma’s.
Volgens mij mogen foto’s wel wat groter zijn hoor, ik uploade altijd foto’s die naar 1024×768 waren “verkleind” en dat werkte altijd prima. -
Rene1978;1055191:
Goed bezig Frank!Maar 25kb is echt veel te klein, daar kun je niet op sturen bij de diverse verkleiningsprogramma’s.
Volgens mij mogen foto’s wel wat groter zijn hoor, ik uploade altijd foto’s die naar 1024×768 waren “verkleind” en dat werkte altijd prima.hoi Rene bedankt.
dus wordt het formaat 1024*768. graag zelf aanpassen want ik wil niet alle foto’s weer moeten bewerken.
-
Wat wordt de sluitingsdatum Frank, 31 mei?
fvdm;1055185:
zo het album staat online.
aan de deelnemers:
– stuur je foto naar mij met een beschrijving waar je de foto gemaakt hebt en wanneer
– als je wilt meedoen aan een technische beoordeling vermeldt dat dan. er zijn mensen die daar behoefte aan hebben.
– vermeld de verschillende waardes zoals diafragma, iso, sluitersnelheid, afstand, flitsers gebruikt etc (indien mogelijk)
– als gemeld wordt op het forum dat je mee hebt gedaan wordt de foto niet geplaatst het moet anoniem zijn
– ik plaats de foto’s en stuur aan het eind van de maand een beoordelingsformulier op.als ik alle formmulieren heb (op sluitingsdatum) verwerk ik die en maak de winnaar bekend via het forum.
ik moet nog even kijken hoe groot de foto’s kunnen zijn maar hou even een 25kb aan.–