Vind antwoorden, stel vragen en maak contact met onze leden over de hele wereld.

Homepage Forum Duiken Duiken algemeen actuele duikverslagen Duikverslagen zoet 2022

• JanOutshoorn

Deelnemer
    24 januari 2022 om 12:06

Fijn dat er weer een nieuw topic is gestart.
    Idd wat traag die site, en niet beveiligd zo te zien…

Zelf heb ik gisteren een duikje gemaakt in de Toolenburger Plas. Omdat ik tegenwoordig in een droogpak duik heb ik maar besloten deze specialty ook te gaan doen. Gisteren bleek weer dat het uberhaupt geen kwaad kan om regelmatig de skills te oefenen. Een van de clubleden is bezig met zijn 3*-opleiding en moet daarvoor ook de reddingsopstijging oefenen. Ik moet deze skill ook laten zien voor mijn opleiding, dus we besloten deze samen te oefenen. Mijn vaste buddy is ook instructeur dus dook mee om eea te beoordelen qua tips. Het was geen officiële opleidingsduik uiteraard. Op zich gingen de opstijgingen niet extreem slecht, maar toch net iets te snel op sommige stukjes. Daarbij was ik teveel bezig met mijn stijgsnelheid, tot ik zag dat deze nog in het rood stond, terwijl ik alweer een meter was gezakt. Sinds kort duik ik met een andere duikcomputer, een Suunto Vyper Air. Blijkbaar moet ik dus ook goed op de dieptemeter letten omdat de stijgsnelheid een vertraagde weergave heeft.

De opstijgingen deden we halverwege de duik. De heenweg naar het diepe platform nog even bij de meerval gekeken, die heeft dit jaar weer een andere plek gekozen om te overwinteren tov vorige jaren. De terugweg ook weer even de meerval gegroet, waarbij er ook een forse snoekendame aansloot. Nadat we er genoeg van hadden zijn we langzaam richting uitstap gegaan en hebben we de duik uitgebreid geëvalueerd.

Qua materiaal ben ik de laatste tijd een beetje aan het zoeken. Ik heb nu een dubbele eerste trap, maar nog geen dubbele kranen op mijn flessen. Als overbrugging heb ik nu een adapter zodat ik beide automatensets op 1 kraan kan aansluiten. Het werkt, maar is niet optimaal qua routing van de slangen. Verder heb ik nu voor het eerst met wanten gedoken van mijn buddy, hij heeft droge handschoenen tegenwoordig. Ik heb geen koude handen gehad, erg fijn!

• Don-Chedi

Deelnemer
    24 januari 2022 om 13:16

Altijd leuk, die meervallen.
    Blijven oefenen is altijd goed, ik moet bekennen dat ik dat veel te weinig meer doe. En zelf gebruik ik altijd 3vinger wanten globaal vanaf december tot variabel maart of april.

Wat mijn site betreft, ik heb de link al door diverse test heen gehaald, krijg wat aanbevelingen vooral over hosting, dss en/of cache. Daar moet ik me even in gaan verdiepen wat dat allemaal is en hoe ik daar iets in kan doen. enige wat ik gisteren heb gedaan is een nieuwe pagina toegevoegd voor het nieuwe jaar. Is voorheen nooit een probleem geweest. (http of https overigens ook niet, zou ook niet weten hoe ik een https kan krijgen, of nodig heb want bij mij hoeft niemand iets in te vullen)

• JanOutshoorn

Deelnemer
    28 februari 2022 om 11:03

Gisteren een duik gemaakt bij het Onderwaterpark Twiske. Het zicht was erg goed, op een paar mindere wolken na. Met het fantastische zonnetje erop vind ik het altijd extra genieten, zeker wat ondieper en langs het riet etc. De duik ging vanaf de instap bij het strandje richting het oude duikgebied. Een paar objecten tegengekomen. Qua leven, wat hier in de warmere periode altijd veel aanwezig is, viel het wat tegen. Toch een mooie snoekbaars en snoek tegengekomen.

Na de duik wilde ik bij een potentiële duikstek kijken. Samen met mijn buddy hierheen gereden. Bij de instap lag er al een dame op ons te wachten. Na geconstateerd te hebben dat we dit keer zonder duikset waren besloot ze zich maar te verstoppen in het riet.

-Edit, foto toevoegen lukt niet… Er lag een snoek te wachten bij de instap.-

• Don-Chedi

Deelnemer
    6 maart 2022 om 18:37

Vandaag 6 maart gedoken in de Gaasperplas. Lekker zicht van bijna 3 meter, leek wel beter door het strakke zonlicht. Wel nog slechts 6 graden. Zoals voor mij gebruikelijk voornamelijk kleine diertjes bekeken. Dat is hier nog volop.

Hmm: foto toevoegen lukt niet; “upload failed”. Zit er een mb/kb limiet op misschien?

• inferno

Beheerder
      6 maart 2022 om 22:21

gaan we checken

Start of Discussion
0 van 0 reacties Juni 2018
Nu