Vind antwoorden, stel vragen en maak contact met onze leden over de hele wereld.

Homepage Forum Duiken Duiken algemeen actuele duikverslagen duikverslagen zoet 2020

• aquaduck

Moderator
    1 oktober 2020 om 17:58

Tja Groene Heuvels, in dat vakantiepark er naast zaten vaak siezoenarbeiders. De grote vissen werden niet teruggezet maar gingen op de BBQ. Toch moeten er wel grote vissen zitten gezien de enorme hoeveelheid jonge vissen.

• mcgoos

Deelnemer
    1 oktober 2020 om 19:23

@Panther1880 Dat waren m’n eerste duiken, dus best spannend, maar veel was er niet te zien.
    In 2014 heb ik er een duik van 4 minuten gemaakt, beroerd zicht en mijn buddy had een lekkende kraan.

• Don-Chedi

Deelnemer
    2 oktober 2020 om 13:15

Aquaduck;n1862703:
    Toch moeten er wel grote vissen zitten gezien de enorme hoeveelheid jonge vissen.

Die hebben er wel in overvloed gezeten. Ik ben er al heel lang niet meer geweest, maar het stond bij mij vooral bekend als een goede stek om karpers te zien. Veel en relatief goed benaderbaar. Helder water mits het geen hete zomerdag was vol met zwemmers.

• Anoniem

Gast
    2 oktober 2020 om 14:02

De karpers in de Groene heuvels heb ik al jaren niet meer gezien. Vroeger zag je ze in het voorjaar altijd. Niet lang ,maar lang genoeg om er van te genieten. Heb zo’n idee dat die populatie ook uitgedund is.

• Don-Chedi

Deelnemer
    18 oktober 2020 om 20:34

Zondagmiddag een duik gemaakt in Vinkeveen Plasmolen om het zout van die nachtduik eruit te spoelen. Weer heel klein gekeken, en een paar hele leuke vondsten gedaan:
    http://www.wvlierhuis.nl/Wijnands_duikverslagen/2020/Artikelen/2020/10/18_Plasmolen.html

de groene zoetwaterpoliepjes Hydra viridis zijn heel klein en zeer lastig om te vinden

• henkkr.

Deelnemer
    14 november 2020 om 11:11

(Untitled)
    Ik duik al 10 jaar met fibromialgie. Onder water er weinig hinder van.

• Don-Chedi

Deelnemer
    6 december 2020 om 16:09

Eindelijk weer eens gedoken, zelden zo lange tijd tussen gezeten. Lekker kalm in de Gaasperplas, wederom heel klein spul gezocht maar dat vind ik gewoon leuk. Water 8 graden, viel me mee, zicht wat matigjes:

http://www.wvlierhuis.nl/Wijnands_duikverslagen/2020/Artikelen/2020/12/6_Gaasperplas.html

deze transparante aasgarnaaltjes Neomysis integer zijn nagenoeg in elke plas te vinden, maar niet makkelijk op de foto te krijgen

• Don-Chedi

Deelnemer
    13 december 2020 om 15:57

De Groene Heuvels bij Nijmegen was ik al heel lang niet meer geweest. Tijd voor weer eens een bezoekje. Leuke plas, veelzijdig klein leven, ook een wrakje gezien:
    http://www.wvlierhuis.nl/Wijnands_duikverslagen/2020/Artikelen/2020/12/13_Groene_Heuvels.html

groene geleikogeldiertjes Ophrydium versatile kom ik weinig tegen, dus leuk om ze weer eens te zien (het balletje is een kolonie hele kleine diertjes)

• Don-Chedi

Deelnemer
    20 december 2020 om 09:03

Gisteren avond heb ik een nachtduik gemaakt in het Noordzeekanaal. Er is in deze periode kans op speciale wintergasten daar. Helaas nu niet, maar het kanaal blijft altijd gewoon een leuke stek. Leuke soorten gezien, plus nog wat vondsten opgedoken:
    http://www.wvlierhuis.nl/Wijnands_du…zeekanaal.html

de snoekbaars Sander lucioperca zwemt hier veel rond, maar ze zijn nogal schuw

• kieftenbeld

Beheerder
    20 december 2020 om 10:29

@Don Chedi, mocht je nog een keer gaan duiken in het Noordzeekanaal dan ga ik graag mee. Ik woon in Beverwijk dus dat is 15 minuten rijden voor mij.

• aquaduck

Moderator
    20 december 2020 om 11:41

Aan het sediment op die foto met de iPhone zou je denken dat die er nog niet zo lang lag.

• Don-Chedi

Deelnemer
    20 december 2020 om 18:44

Ik zal het proberen te onthouden Remco, maar vaak is het bij mij nogal een late beslissing.

• JanOutshoorn

Deelnemer
    31 december 2020 om 11:22

Dinsdag heb ik eindelijk de eerste duik met mijn droogpak (Bare Sentry Tech) gemaakt. Het was er steeds niet van gekomen, maar eindelijk de tijd gevonden. Een vriend van mij is bezig met de instructeursopleiding bij NOB. Hiervoor geeft hij de droogpakspecialty. Dit gaf mij voldoende vertrouwen om samen met hem een lekker duikje te maken. We hebben voor de duik de theorie een beetje doorgenomen. Ik zou me vooral concentreren op het trimmen, maar dat ging eigenlijk meteen heel natuurlijk. Daarom besloot hij meteen maar een opstijging en afdaling te oefenen vanaf een meter of 6. Dit ging ook allemaal mooi gecontroleerd.
    Al met al een lekkere 38 minuten gedoken, toen werden de handen wel wat koud. Het omkleden is echt een stuk fijner dan met een natpak bij deze omstandigheden.

Duikstek was Toolenburg, het water was 7 graden.
    Duiktijd 38 minuten.
    Diepte max 8,9m.
    In de bus al een hoop jonge baarzen, maar toch minder dan ik gewend ben van andere jaren.
    Verder twee kreeften gezien, qua leven was dit het wel grotendeels.

Page 6 of 6
Start of Discussion
0 van 0 reacties Juni 2018
Nu