Vind antwoorden, stel vragen en maak contact met onze leden over de hele wereld.

Homepage Forum Duiken Duiken algemeen actuele duikverslagen duikverslagen zoet 2020

• JanOutshoorn

Deelnemer
    20 januari 2020 om 10:12

Toch weer een mooi verslag Wijnand.
    De Gaasperplas is niet ver bij mij vandaan, maar ik heb er nog nooit gedoken eigenlijk…

• Duikelhoender

Deelnemer
    20 januari 2020 om 18:44

Weerom prachtige plaatjes en een leuk verslag. Dank je wel om mij weer eens mee te nemen op je tocht onder water. Echt genieten!

• Don-Chedi

Deelnemer
    28 maart 2020 om 08:56

Weer eens een nachtduik gemaakt in het Noordzeekanaal. Nog wel fris, slecht zicht wat ik niet echt verwachtte na deze mooie dagen, maar wel leuke beestjes gezien:
    http://www.wvlierhuis.nl/Wijnands_duikverslagen/2020/Artikelen/2020/3/27_Noordzeekanaal.html

de tong Solea solea blijft een van de leuke soorten die je hier kan vinden

• mcgoos

Deelnemer
    28 maart 2020 om 22:41

Eindelijk weer eens wat leuks te lezen via DF, bedankt Wijnand

• JanOutshoorn

Deelnemer
    30 maart 2020 om 13:51

Leuk, Wijnand!

• Anoniem

Gast
    31 maart 2020 om 09:22

Weer een mooi verslag Wijnand.

• fvdm

Deelnemer
    1 april 2020 om 07:50

Sluit me daarbij aan.

• Don-Chedi

Deelnemer
    1 april 2020 om 08:36

Dank allen. Maar duikt iemand van jullie nog wel eens, ook in deze periode?

• Anoniem

Gast
    1 april 2020 om 21:42

Ik duik alleen nog in de zomer in NL. Verder nog in het buitenland (Egypte b.v) . Heb een aantal operaties gehad aan hand/pols waardoor o.a de doorbloeding slecht is. Snel koud en aanhoudende pijn ,zelfs met droogpak handschoenen aan. Dus duiken in koud water hou ik voor gezien.

• fvdm

Deelnemer
    2 april 2020 om 07:45

Nee ben er mee gestopt door fibromyalgie. Was telkens zo moe na een duik dat het niet verantwoord was helaas.

• JanOutshoorn

Deelnemer
    2 april 2020 om 12:53

Don Chedi;n1862085:
    Dank allen. Maar duikt iemand van jullie nog wel eens, ook in deze periode?

Deze periode niet Wijnand, ik kom zo min mogelijk het erf af en vermijd zoveel mogelijk het contact met anderen. Ik werk vanuit huis en vermaak me met verbouwen en Netflix. Ik behoor tot de risicogroep ivm astma en ben als de dood dat, mocht ik Corona krijgen, er restschade is waardoor duiken nooit meer kan. Daarom maar even alle activiteiten gestopt. Motorrijden (een andere hobby) doe ik ook niet momenteel. Er zal maar net iets gebeuren waardoor ik in het ziekenhuis terecht kom oid…

• mcgoos

Deelnemer
    2 april 2020 om 19:13

Sinds de uitbraak van het Corona virus heb ik niet gedoken, ook ik behoor tot de risico groep en net als Jan Outshoorn (lichte astma) ben ik bang dat wanneer ik een zware verkoudheid of corona oploop ik de rest van m’n duik carrière wel kan vergeten, dus even niet.

• Don-Chedi

Deelnemer
    3 april 2020 om 06:59

Ik snap het, bij allen. Zelf probeer ik wel nog duikjes te maken, maar beperk me tot solo duiken op weinig bezochte stekjes en indien mogelijk op ongebruikelijke tijdstippen. Maar dat deed ik sowieso al regelmatig.

• Don-Chedi

Deelnemer
    5 april 2020 om 12:36

Dit weekend heb ik twee duiken gemaakt, in zoet water in de buurt. gisteren namiddag naar Vinkeveen eiland 10 Plasmolen. De baarzen eieren zijn gelegd, verder veel klein spul met vooral leuk veel kokerjuffers:
    http://www.wvlierhuis.nl/Wijnands_duikverslagen/2020/Artikelen/2020/4/4_Plasmolen.html

Vanmorgen heel vroeg een zonsopkomst duik in de Spiegelplas. Minder variatie aan onderwaterleven, maar toch even lekker te water. De opkomende zon was mooier:
    http://www.wvlierhuis.nl/Wijnands_duikverslagen/2020/Artikelen/2020/4/5_Spiegelplas.html

baarzen Perca fluviatilis leggen in het voorjaar eieren in opvallende gekrulde linten, dit is een dichtbij fragment daarvan

• aquaduck

Moderator
    5 april 2020 om 16:25

Je bent er elke keer maar vroeg of laat bij Wijnand. 😉

Page 1 of 6
Start of Discussion
0 van 0 reacties Juni 2018
Nu