Vind antwoorden, stel vragen en maak contact met onze leden over de hele wereld.

• Duikvaker 2016

Posted by jan-korf on 6 februari 2016 om 16:35

Duikvaker 2016
    Vandaag maar mijn jaarlijkse uitje de Duikvaker.
    Waar ik eigenlijk voor kom maar wat steeds minder wordt is het weer ontmoeten van duikers van vroeger Diverscafe en later dus Duikforum en FB, maar tot mijn spijt moet ik constateren dat er steeds meer afvallers zijn.
    Kijk eens al is het maar een jaar terug toen was er op DF nog wel een draadje wie er heen zou gaan en op welke dag en waar je elkaar kon ontmoeten.
    Oh ja ik heb er nog verschillende gesproken maar er zijn veel afhakers dat valt zeker op als je zolang al de Duikvaker heb bezocht.
    Zie hetzelfde op DF de eigenlijke binding tussen elkaar is weg, geen echte vriendschappen mee maar een doodgewoon forum maar dan op duiken gericht.

Ja de Duikvaker is een duikbeurs natuurlijk, veel reisbureau’s veel duiklampen John, camera’s en veel backplates, en Mares heeft een Backplate van 6 mm maar die zit zo vol gaten dat ik heb gevraagd waarom je een 6 mm plaat maakt en dan er gewicht uithaalt.
    Neem er dan een van 4 mm maar ja het smoelt beter en dat is het waar het tegenwoodig om gaat.
    Kerstbomen te water met vaak overbodige troep omdat het zo goed smoelt. maar voor de duik totaal zinloos.
    Nog even bij Mart gekeken (De Tuimelaar) was eigenlijk te laat voor zijn lezing jammer genoeg.
    Maar al met al vind ik het nog steeds leuk en volgend jaar zeker weer heen.

Hg Jan

Germie reageerde 7 jaar, 9 maanden geleden 15 Leden · 31 Reacties
  • 31 Reacties
  • Anoniem

Gast
    6 februari 2016 om 18:12

Waarom naar Houten gaan als je ook op Boot 2016 in Dusseldorf bent geweest ?
    En in het zuiden van het land is Carnaval losgebarsten en de andere helft gaat op wintersport, zie de fileberichten Duitsland/Oostenrijk.

Niet iedereen gaat of kan naar de Duikvaker hoor:)
    En gelukkig zijn er behalve de afvallers ook nieuwkomers, zo gaat dat nou eenmaal.

Door je bij een kluppie aan te sluiten vind je vanzelf duikbuddies. Zo ingewikkeld is dat niet.

Groet,
    PAT1

• jan-korf

Deelnemer
    6 februari 2016 om 19:03

Wat moet ik in Dusseldorf in 1 uurtje ben ik in Houten, zoek eigenlijk niets bijzonders gewoon even op de sociale toer.
    Ik hoef geen duikbuddy’s ik vergelijk het alleen met voorgaande jaren toen er zelf een groepsfoto werd gemaakt met DF ers die
    hier allemaal zijn afgehaakt en ook niet in Dusseldorf zijn geweest.
    Even voor de goede orde de file’s waren dus niet van de vakantiegangers uit Nederland want die zijn pas het eind van deze maand.

Ik heb niet gezegd dat het op de Duikvaker stil was integendeel zelfs, dus als je toch commentaar wilt leveren zoek wat anders want dit slaat allemaal nergens op.
    Oh ja de NOB had ook een stand(je) en dat zag er dus echt niet uit.

• Anoniem

Gast
    6 februari 2016 om 20:33

Hi Jan, leuk je een keertje live gezien te hebben :teeth: Mijn “lezing” heb je denk ik niet zo veel aan gemist, ik kreeg maar een half uurtje dus het was praten in de vijfde versnelling… Morgen beter, dan mag ik over ons exploratie project vertellen en krijg ietsje meer tijd.

• jan-korf

Deelnemer
    6 februari 2016 om 20:52

Ja ondanks dat ik elke keer minder bekenden tegenkom vermaak ik mijn nog steeds op de Duikvaker.
    Had het idee dat het toch aardig druk was, ach het is het sfeertje en wanneer je rondkijkt en dan verbaas ik mij dat het
    allemaal duikers zijn, jong, oud ,man, vrouw , heel dik, mager en dan nog ik zei de gek.

En dan sta je bij een duikresort waar ik zelf meerdere keren ben geweest en dan denk ik “was dat daar allemaal “ja je moet het brengen.
    Ja er zijn ook walvishaaien 10 jaar geleden geloof ik voorbij gezwommen, is voor mij een stuk humor.
    Oh ja vond het heel mooi om die scheiding van zout en zoet water te zien tijden jou grotduik in Mexico,
    had niet verwacht dat het zo goed te zien zou zijn, ligt er gewoon bovenop.

Hg Jan

• Unknown Member

Verwijderde deelnemer
    6 februari 2016 om 20:59

Ja Jan, heb ik daar in Düsseldorf 9 (negen) dagen op je staan wachten, als ik geweten had dat je daar niet heen ging pppfffff :tongue2::tongue2::tongue2:

• Anoniem

Gast
    6 februari 2016 om 21:06

Jan Korf;n1844124:
    “…………….zoek eigenlijk niets bijzonders gewoon even op de sociale toer.
    Oh ja de NOB had ook een stand(je) en dat zag er dus echt niet uit.

Wat een mooie eerste beursdag, zelfs Jan Korf ziet kans om de NOB stand te bekijken.
    Daar gaat het op beurzen om zien en gezien worden.
    Jan, toch niet vergeten om je op de stand aan te melden, voor herintreders hebben ze een zwak hoor.:)
    Geringe kans dat je oude bekenden tegenkomt want allemaal afgevallen, nou ja bijna allemaal:tong

Groet,
    PAT1

• jan-korf

Deelnemer
    6 februari 2016 om 21:08

Heb je Pat ook gemist dat is nou echt jammer. :tongue2: wat moet ik in godsnaam bij das boot, zie liever die film nog een keer.

Hg Jan

• Unknown Member

Verwijderde deelnemer
    6 februari 2016 om 22:34

No Title
    Pat ?? wie is dat??
    Nooit gezien :embarasse kwam waarschijnlijk door de drukte.

Och en het was nog wel zo gezellig daar, stond ik daar met een leuke Antilliaanse op je te wachten.
    30552.jpg
    30553.jpg

• jan-korf

Deelnemer
    6 februari 2016 om 23:04

Ja pat daar heb je eindelijk een.punt. wilde 20 cent op het schoteltje leggen dacht dat het de toiletjuffrouw was. 2 vierkante meter en een tafeltje.

• jan-korf

Deelnemer
    7 februari 2016 om 09:14

Sorry van mij vorige reactie maar zo gaat het als Pat vindt dat hij een mening moet ventileren over een normaal gestart draadje en er dingen bij haalt die kant nog wat raken .
    Ook gezien dat hij daar helemaal niet is geweest, zie zijn eerste reactie , ja en dan gaat het zoals altijd weer mis.
    Ja Jos was erg stil daar kwam denk ik door de carnaval :beer:en de wintersport.:cry:
    ik zag toch 2 foto’s vanmorgen van de Duikvaker, heb je die weer verwijderd.

Hg Jan

• kaatje

Deelnemer
    7 februari 2016 om 14:08

Heb nog even overwogen om ook te gaan maar als ik samen met mijn man ga zijn we 2 x 13,50 toegang + parkeren kwijt (brandstof vergeet ik dan maar even) en dan heb ik nog geen kop koffie. Als je echt ergens naar zoekt of net begint misschien nog de moeite waard maar anders aan de hoge kant. Helemaal als, zoals Jan al aangeeft, het ontmoetingsdeel ook min of meer verdwenen is.

• Marleen

Deelnemer
    7 februari 2016 om 18:13

Wij waren er ook gisteren.
    We hebben veel bekenden gezien maar van de “oude garde” alleen Hes.

• vinwippertje

Deelnemer
    7 februari 2016 om 20:18

Vandaag een bezoekje gebracht. Was weer een prima beurs. Hou van ‘t rondsnuffellen, kijken wat de nieuwtjes zijn, meedoen met acties, oriënteren op- en wegdromen bij mooie duikreizen. Volgend jaar gaan we zeker weer!

Tja en wat de NOB stand betreft, het was al stukken beter dan vorig jaar. Kijk zo ‘hip’ als PADI hoeft ook niet, maar ‘t ‘stof’ mag er wel een beetje af zijn wij van mening. Wat interactiever, iets frisser, jeugdiger… netals mezelf 😉 hahaha

• Germie

Deelnemer
    7 februari 2016 om 21:34

Boot is veel groter en eigenlijk veel leuker vind ik. Maar ja, op Duikvaker kom je weer meer bekenden tegen (hoewel het dit jaar ongeveer op beide beurzen hetzelfde was). Heb me gisteren wel vermaakt.

• eaglez_mr2

Deelnemer
    7 februari 2016 om 22:54

Heb me weer 2 dagen goed vermaakt met vanalles en nog wat en tevens wat (ex)DFers getroffen. Ik was nog opzoek naar de Jan-Korf-verankeringspen-stand maar helaas:p Verder Voodoo divers geholpen, 2 fotos op de Duikeninbeeld stand, wat lezingen/workshops bijgewoond en uiteraard de catering getest opnde beurd en bij Van der Valk;)

Ps. Heb de hele NOB stand niet gezien, was het zo erg?;)

Page 1 of 3
Start of Discussion
0 van 0 reacties Juni 2018
Nu