-
Duikvaker 2016
Duikvaker 2016
Vandaag maar mijn jaarlijkse uitje de Duikvaker.
Waar ik eigenlijk voor kom maar wat steeds minder wordt is het weer ontmoeten van duikers van vroeger Diverscafe en later dus Duikforum en FB, maar tot mijn spijt moet ik constateren dat er steeds meer afvallers zijn.
Kijk eens al is het maar een jaar terug toen was er op DF nog wel een draadje wie er heen zou gaan en op welke dag en waar je elkaar kon ontmoeten.
Oh ja ik heb er nog verschillende gesproken maar er zijn veel afhakers dat valt zeker op als je zolang al de Duikvaker heb bezocht.
Zie hetzelfde op DF de eigenlijke binding tussen elkaar is weg, geen echte vriendschappen mee maar een doodgewoon forum maar dan op duiken gericht.Ja de Duikvaker is een duikbeurs natuurlijk, veel reisbureau’s veel duiklampen John, camera’s en veel backplates, en Mares heeft een Backplate van 6 mm maar die zit zo vol gaten dat ik heb gevraagd waarom je een 6 mm plaat maakt en dan er gewicht uithaalt.
Neem er dan een van 4 mm maar ja het smoelt beter en dat is het waar het tegenwoodig om gaat.
Kerstbomen te water met vaak overbodige troep omdat het zo goed smoelt. maar voor de duik totaal zinloos.
Nog even bij Mart gekeken (De Tuimelaar) was eigenlijk te laat voor zijn lezing jammer genoeg.
Maar al met al vind ik het nog steeds leuk en volgend jaar zeker weer heen.Hg Jan