Vind antwoorden, stel vragen en maak contact met onze leden over de hele wereld.

Homepage Forum Duiken DIR duiken Cave & Wreck night 2016

• Cave & Wreck night 2016

Posted by jpb on 26 december 2015 om 15:59

Cave & Wreck night 2016
    Op 22 januari presenteren GUE Nederland en Scuba-Academie de 7e editie van Cave & Wreck night.
    Een avondvullend event waar internationale explorers, gepassioneerde duikers, wetenschappers en industrieleiders hun ervaringen en ontdekkingen delen met een groot publiek.

Dit jaarlijkse platform wordt jaarlijks mogelijk gemaakt en gedragen door JP Bresser en Cees Den Toom die op deze manier iets terug willen geven aan duikend nederland en omstreken en hopen duikers van verschillende achtergrond en ervaring te motiveren en enthousiasmeren.

Toegang is gratis maar vereist online registratie middels de volgende link:
    http://www.gue-nederland.nl/

THIS YEARS PRESENTERS:

Tomasz Stachura
    One of the most active wreck divers in the Baltic Sea, specializes in deep underwater photography
    Founder, owner and CEO of Santi Diving – a worldwide diving company producing equipment for divers.
    Member of the Explorers Club New York.
    He publicizes articles about diving in international magazines. His photo-mosaic of a Swedish wreck Mars Makalِs, was placed on the cover of several editions of European National Geographic magazines editions.
    “Baltic Sea, one with the best place for wreck divers on the Planet”
    Tomek tells us about most popular Baltic wrecks and the less but nevertheless beautiful.

Mark Messersmith
    GUE cave instructor, WKPP explorer and CEO of Halcyon Dive Systems.
    Mark has been involved in the Florida cave diving scene for decades and actively been exploring and documenting many of the Florida cave systems.
    Mark will talk about the actual situation and exploration of local underwater caves in Florida
    Anton van Rosmalen

GUE rebreather diver and explorer
    Over the last year Anton was involved in and initiated multiple explorations around the world ranging from deep wrecks to the end of the line of the famous “Ressel’ Cave.
    This year Anton shares his experience of diving the shipwreck of Mars the Magnificent.

JP Bresser
    JP is a Global Underwater Explorers Cave & Tech Instructor based in The Netherlands. As an editor, photographer and filmmaker, JP has travelled to exciting dive locations all over the world.
    He is known for his underwater photography and film work that has featured cave and deep wreck exploration in remote and hard-to reach locations.
    JP is also member of several cave exploration teams and has worked with many projects around the world – e.g. MCEP in Mexico, Karst Odyssey and Morpheus in the Balkans- to support and manage under water documentation. As a member of the GUE Atlanta team, JP travelled to the Solomon Islands to document this impressive wreck to depths exceeding 130 meters.
    JP will première his new UNDERGROUND 2015 movie and support Maurizio Grbac on his talk about ongoing documentation of Croatian Caves.

Patrick Widmann
    Patrick is part owner of Protec Divecenter in Playa del Carmen, Mexico with the goal to create a training facility with the highest standards while supporting exploration and conservation.
    Patrick is actively travelling the world to participate in projects and teach in foreign locations. Therefore he spends most summers in Europe teaching throughout Spain, France, Austria among others.
    Patrick is also a very active member in the QDT (quiet diver team) and the DRSS (Dominican republic speleological society) and has dived, explored and taught in caves in Mexico, Florida, Belize, France, Dominican Republic, Madagascar, Austria and Mallorca.
    Patrick will present on his latest exploration of the impressive underwater caves in Madagascar and will show spectacular underwater footage.

Maurizio Grbac
    Active Technical diver and founder of Krnica Diving- KRNICA
    Maurizio is the driving force behind Cave Project Morpheus and several wreck projects in the Adriatic.
    Maurizio Grbac will present on the Cave Documentation Project organised in conjunction with GUE Netherlands at Majerovo Vrelo done a few months ago with Project members participating from all over Europe.

anton reageerde 7 jaar, 10 maanden geleden 7 Leden · 11 Reacties
  • 11 Reacties
  • Panther1880

Deelnemer
    25 januari 2016 om 11:38

Het was voor ons de eerste keer om deze avond mee te maken. We zijn nog niet gecertificeerd als technisch duiker maar we hebben erg genoten van de mooie beelden en verhalen (vooral van Patrick!). Zeker een aanrader voor wie ook maar een beetje geintreseerd is in technisch duiken. Wel warme kleding mee want het is in een typische kerk 😉
    @JP: Bedankt voor het organiseren van deze inspirerende avond.
    grtz, Laura en Roel

• jan-korf

Deelnemer
    25 januari 2016 om 11:43

Kan mij niet voorstellen dan het P 1 was.:tongue2:

Hg Jan

• michielcoenen

Deelnemer
    25 januari 2016 om 19:37

Het was inderdaad weer erg geslaagd.

• sparky79

Deelnemer
    26 januari 2016 om 17:28

Ik vond de verhalen van Patrick en anton erg leuk. De eerste vanwege de stijl (lekker relaxed die surfdyde ) en prachtige film, anton verdient een enorm compliment mbt het verhaal van de maritieme geschiedenis, heel boeiend en inhoudelijk heel leuk.

De Poolse meneer heeft veel mooie duiken gemaakt, maar zijn verhaal was wat onduidelijk. Ik wil nu wel wrakduiken in de Oostzeehandel! Hierna zijn wij vertrokken ivm een flink eind rijden.

Compliment voor de organisatie, zeker omdat het gratis was. Ik heb hier best een paar euro voor over.

• anton

Deelnemer
    26 januari 2016 om 23:53

Sparky79;n1843677:
    Ik vond de verhalen van Patrick en anton erg leuk. De eerste vanwege de stijl (lekker relaxed die surfdyde ) en prachtige film, anton verdient een enorm compliment mbt het verhaal van de maritieme geschiedenis, heel boeiend en inhoudelijk heel leuk.

De Poolse meneer heeft veel mooie duiken gemaakt, maar zijn verhaal was wat onduidelijk. Ik wil nu wel wrakduiken in de Oostzeehandel! Hierna zijn wij vertrokken ivm een flink eind rijden.

Compliment voor de organisatie, zeker omdat het gratis was. Ik heb hier best een paar euro voor over.

Thanks!

Het blijft iedere keer weer erg leuk om te doen.

• djvdaalen

Deelnemer
    27 januari 2016 om 09:52

En we hebben zelfs geleerd, dat er ook een echte wrakduiker in Anton schuilt 😉

@Roel, wij zaten deze keer boven een rooster waar warme lucht uit kwam. Dat was wel erg lekker in die steenkoude kerk ☺

• anton

Deelnemer
    27 januari 2016 om 17:58

djvdaalen;n1843704:
    En we hebben zelfs geleerd, dat er ook een echte wrakduiker in Anton schuilt 😉

Het is niet de bedoeling dat dat aan de grote trom wordt gehangen 🙂

• mcgoos

Deelnemer
    27 januari 2016 om 19:37

Daarom hangt يe het ook aan de grote klok,
    sorry inkoppertje
    ik ben gewoon jaloers op Anton omdat hij op de Mars heeft gedoken.

• anton

Deelnemer
    27 januari 2016 om 20:36

mcgoos;n1843712:
    Daarom hangt يe het ook aan de grote klok,
    sorry inkoppertje
    ik ben gewoon jaloers op Anton omdat hij op de Mars heeft gedoken.

En terecht! Wat een vet wrak was dat zeg….

• mcgoos

Deelnemer
    27 januari 2016 om 21:43

@Anton uit jouw verslag in Duiken en van een film op youtube kreeg ik de indruk dat De Mars op haar zij ligt, maar dat het wrak nog wel gedeeltelijk in takt is ( je bent een bepaalde ruimte ingezwommen om info te verzamelen), op de -montage?- foto lijkt het wel een platte legpuzzel. De film geeft wel de indruk van ruimtes.
    Wat is het? ( behalve vet gaaf, want dat ben ik absoluut met je eens)

• anton

Deelnemer
    27 januari 2016 om 21:53

mcgoos;n1843724:
    @Anton uit jouw verslag in Duiken en van een film op youtube kreeg ik de indruk dat De Mars op haar zij ligt, maar dat het wrak nog wel gedeeltelijk in takt is ( je bent een bepaalde ruimte ingezwommen om info te verzamelen), op de -montage?- foto lijkt het wel een platte legpuzzel. De film geeft wel de indruk van ruimtes.
    Wat is het? ( behalve vet gaaf, want dat ben ik absoluut met je eens)

Het is een beetke van beiden. Het wrak is rechtstandig naar beneden gegaan en is toen het op de bodem kwam “afgeschoven”. Je hebt dus een zijde die volledig in tact is en een zijde die ebstaat uit drie op elkaar liggende vewrdiepingen. Dat maakt de site ook zo hoog. Ik schat dat je in totaal tien tot twaalf meter aan balken en andere mooie dingen. Er is in ieder geval op iedere vierkante centimeter wat te zien 🙂

Start of Discussion
0 van 0 reacties Juni 2018
Nu