Vind antwoorden, stel vragen en maak contact met onze leden over de hele wereld.

• Bonaire 2019

Posted by lovetodive on 19 maart 2019 om 16:24

Bonaire 2019
    Hallo Allemaal.

Mijn man en ik zouden heel graag naar bonaire willen aangezien wij horen dat dit eiland de mooiste duikplekken heeft van de 3 eilanden. Nu las ik verschillende reacties over het verbleken van koraal en dat duiken er tegenvalt. Ik zou graag wat meer recente ervaringen horen van duikers want heb even gezocht en kan op dit forum geen recente berichten vinden. Mochten die er wel zijn dan hoor ik dat graag.

Wij willen graag 2 weken gaan maar hebben een klein budget dus ik dacht te besparen op bijvoorbeeld de slaapplek. Kent er iemand iets wat minder dan 50 euro per nacht is of is dat uitgesloten in bonaire….

Welke duikclubs zijn echte aanraders en welke juist niet. Zijn er bepaalde plekjes die echt een must see zijn en aangezien dat ik las dat er wel meer dan 60 duikspots zijn en die niet in 2 weken gezien kunnen worden wil ik er graag zoveel mogelijk uithalen qua mooie ervaringen.

Alvast bedankt allemaal

fvdm reageerde 4 jaar, 8 maanden geleden 2 Leden · 6 Reacties
  • 6 Reacties
  • fvdm

Deelnemer
    20 maart 2019 om 08:27

Als je 20 jaar geleden en nu vergelijkt heb je zeker verschillen. Maar het bleken is niet voor Bonaire alleen. Maar er zijn nog hele mooie duikspots wat verder naar het noorden en zuiden van het eiland. Ik kom er een paar keer per jaar (ivm familie) en als Karpata als stek neemt is het telkens genieten. Of Margate Bay. Of of of. Of neem de oostkust met Bas Tol samen.
    je moet rekenen op 10 usd toeristenbelasting met zijn 2tjes en dan wordt 50 euro per nacht wel erg weinig. Zoek voor de goedkoopste wat buiten Kralendijk. Er zijn er echt wel die goedkoop zijn maar dan lever je in aan comfort (dikwijls) als je wat meer specifieke info wilt kan je altijd een pb sturen. Afhankelijk wat je wil weten kan ik het dan hier vermelden.
    grFrank.
    ps maar Bonaire is geen goedkope vakantiebestemming. Eten etc is vergelijkbaar met de supermarkten hier. Euro is dan daar usd. Uit eten inde lokale tentjes is weer wel goedkoop. 10-15usd voor een goede maaltijd.

• lovetodive

Deelnemer
    20 maart 2019 om 12:23

Bedankt Frank. Ah oke dus het is nog wel de moeite waard!
    Wij hoeven ook geen luxe en iets verder weg is ook niet erg aangezien wij van rust houden. Iets richting de zee zou zel mooi zijn maar denk dat dat ook prijzig zal zijn. Heb al wel gezocht maar nog niet echt iets gevonden. Misschien glamping.

Bij welke duikclub ga jij meestal duiken en raad je het aan om eerst een duik met een gids te doen of is alleen geen probleem. Mijn man is instructor en ik AOW.

• lovetodive

Deelnemer
    20 maart 2019 om 12:57

Bedankt Frank. Ah oke dus het is nog wel de moeite waard!
    Wij hoeven ook geen luxe en iets verder weg is ook niet erg aangezien wij van rust houden. Iets richting de zee zou zel mooi zijn maar denk dat dat ook prijzig zal zijn. Heb al wel gezocht maar nog niet echt iets gevonden. Misschien glamping.

Bij welke duikclub ga jij meestal duiken en raad je het aan om eerst een duik met een gids te doen of is alleen geen probleem. Mijn man is instructor en ik AOW.

• fvdm

Deelnemer
    21 maart 2019 om 08:29

Ik haal de tag bij een duikshop en ga altijd op eigen initiatief duiken. Heb mijn eigen tank daar staan en die vul ik bij gooddive. Je kan er een vulkaart kopen of los vullen. Is net als veel NL vulstations buiten die regel je zelf.
    bij Wannadive heb ik ook goede ervaringen.
    jezit altijd dicht bij zee hoor. Wij zitten meestal in Relubliek en dat is maar 15minuten rijden tot aan het centrum aan zee dus. ..
    Ik zou gewoon zelf gaan duiken en niet met een gids. Jegaat met de auto op pad en bij de gele stenen langs de weg staat welke duikstek het is. Tedruk? Ga je naar de volgende stek. Makkelijk zat.
    de meest zuidelijke en noordelijke stekken worden meestal aangeraden deze in de ochtend te doen omdat door de golfslag het in de middag wat lastiger zou zijn. Ik heb dat niet zo erg gevonden totnu toe alleen een keertje bij Tolo washetkeertje lastig.

je moet maar eens goed google. Lagoenhill heb ik een leuk huisje gezien dat niet al te duur was. Voor ons niet makkelijk ivm de ongunstige ligging tov onze kleinkinderen. Maar verder helemaal niet verkeerd.
    je hebt wel een pickup nodig en een duiktag. Auto kan ik je wel een adres geven voor weinig geld. Verblijf heb ik een speciaal tarief ivm de weken die ik daar huur per jaar.
    ik zal een pb sturen met mijn telefoon nummer kunnen we bellen is makkelijker. Denk ik.

• lovetodive

Deelnemer
    24 maart 2019 om 18:47

fvdm;n1860940:
    Ik haal de tag bij een duikshop en ga altijd op eigen initiatief duiken. Heb mijn eigen tank daar staan en die vul ik bij gooddive. Je kan er een vulkaart kopen of los vullen. Is net als veel NL vulstations buiten die regel je zelf.
    bij Wannadive heb ik ook goede ervaringen.
    jezit altijd dicht bij zee hoor. Wij zitten meestal in Relubliek en dat is maar 15minuten rijden tot aan het centrum aan zee dus. ..
    Ik zou gewoon zelf gaan duiken en niet met een gids. Jegaat met de auto op pad en bij de gele stenen langs de weg staat welke duikstek het is. Tedruk? Ga je naar de volgende stek. Makkelijk zat.
    de meest zuidelijke en noordelijke stekken worden meestal aangeraden deze in de ochtend te doen omdat door de golfslag het in de middag wat lastiger zou zijn. Ik heb dat niet zo erg gevonden totnu toe alleen een keertje bij Tolo washetkeertje lastig.

je moet maar eens goed google. Lagoenhill heb ik een leuk huisje gezien dat niet al te duur was. Voor ons niet makkelijk ivm de ongunstige ligging tov onze kleinkinderen. Maar verder helemaal niet verkeerd.
    je hebt wel een pickup nodig en een duiktag. Auto kan ik je wel een adres geven voor weinig geld. Verblijf heb ik een speciaal tarief ivm de weken die ik daar huur per jaar.
    ik zal een pb sturen met mijn telefoon nummer kunnen we bellen is makkelijker. Denk ik.

Ik durf het bijna niet te zeggen maar heb nog nooit in nederland gedoken haha dus geen idee qua duikkaart etcetera maar dat zal als ik daar ben wel duidelijker worden haha. Bedankt ik ga je nummer opslaan!

• fvdm

Deelnemer
    25 maart 2019 om 08:17

Duikkaart is voor bonaire. Geld wordt gebruikt door stinapa de stichting voor hehoud van de natuur op en rond bonaire. Kost meen ik dit jaar 45usd pp.

Start of Discussion
0 van 0 reacties Juni 2018
Nu