Nieuwe beheerder Duikforum.nl

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Fijn om te zien dat het stokje is overgenomen. Ik kwam er de laatste tijd een paar keer niet op, waardoor ik dacht dat het doek eigenlijk was gevallen. Zojuist blij verrast. Directe verbeteringen zou ik niet weten. Uiteindelijk moet de input toch bij ons als gebruikers vandaan komen.

Ik lees graag de duikverslagen, zelf probeer ik hier ook aan bij te dragen. Echter vind ik het lastig omdat ik zonder camera niet heel mooie verslagen kan maken. Ook vind ik het fijn om een naslagwerk te hebben, zoals door meerdere mensen aangehaald. Waar mensen dan vaak naar zoeken zijn volgens mij drie dingen: Materiaal, Techniek, Locaties.
    Wellicht kunnen we iets meer leven in de brouwerij krijgen door artikelen samen te stellen? Dus een objectief artikel met bijv. het verschil tussen een trimvest en een wing, waarna er gediscussieerd kan worden over de voors, tegens en ervaringen? Ook tests mbt nieuwe materialen of een bepaalde duiklocatie zouden misschien interessant kunnen zijn? Hoe we dit precies in zouden kunnen vullen weet ik ook niet direct, maar ik schiet even wat dingen in de groep...

Comment

Originally posted by mcgoos View Post
      Mijn persoonlijke wens is: dat nieuwe deelnemers meer persoonlijke informatie "moeten" invullen om toegang te krijgen, daarmee bedoel ik dat ze de gestelde opties gewoon invullen, toevoegingen zijn m.i. niet nodig.
      Dat vind ik vreemd. Het enige wat van belang is op een forum is dat er op respectvolle manier gediscussieerd wordt of informatie wordt uitgewisseld. Wat iemands achtergrond is blijkt wel uit de discussie, en anders kun je daar naar vragen als dat van belang is.
      Ik begrijp werkelijk niet wat het nut is van verplichten die info in te vullen. Als iemand dat niet wil is dat zijn goed recht. Je krijgt dan alleen maar onzin ingevuld, omdat iemand tóch toegang wil zonder privézaken te delen. En dus kun je dan bij niemand die ingevulde velden meer vertrouwen.

Ook is er wel eens commentaar geweest op profielnamen die geen echte namen zijn. Mijn naam is dat ook niet, geen zin in, gaat niemand wat aan. Als een eigen naam verplicht zou zijn om deel te nemen, dat had er nu bij mijn avatar Peter Putter gestaan. Of Karin Peters. Jij mag kiezen, mij maakt het niet uit.

Kortom: helemaal oneens met je wens :-)

Comment

Ik begrijp wat je bedoelt Fountainhead, mcgoos is ook niet mijn echte naam die kun je wel terugvinden maar dat maakt me niet uit.
        Waar ik me aan erger is dat er mensen
        een account aanmaken omdat ze een vraag hebben, dat is prima want dat is een belangrijke functie van dit forum, maar wanneer je daar serieus en uitvoerig op ingaat en er wordt totaal niet gereageerd, stoort me dat.
        Wanneer iemand opgeeft dat ie gue, dir duiker of Divemaster is hoef ik hem/haar niets over trimmen uit te leggen en beantwoord ik een vraag anders dan wanneer 'íe een beginneling is.
        Jij hebt tenminste enige informatie gegeven, dan heb ik een idee met wie ik communiceer en neem je serieus.
        Dat kan ik van die anoniemen niet zeggen.

Overigens dit soort discussies maken het forum juist interessant, met respect voor de ander een discussie voeren.

Comment

Is het dan een idee om bij het invullen van een profiel vanuit het formulier aan te geven waar bepaalde velden voor dienen. Als je duidelijk maakt hier iets gebruikt wordt zullen mensen die hulp zoeken wellicht eerder geneigd zijn om dit in te vullen omdat ze er zelf baat bij hebben.

Comment

Originally posted by Panther1880 View Post
            Is het dan een idee om bij het invullen van een profiel vanuit het formulier aan te geven waar bepaalde velden voor dienen. Als je duidelijk maakt hier iets gebruikt wordt zullen mensen die hulp zoeken wellicht eerder geneigd zijn om dit in te vullen omdat ze er zelf baat bij hebben.
            Dat lijkt me zeker een goed idee. Het verplicht stellen zonder uitleg maakt alleen maar dat er onzin / onwaarheden worden ingevuld. En dan kun je dus bij niemand die velden meer vertrouwen, dat zou zonde zijn.

Comment

Originally posted by mcgoos View Post
              Waar ik me aan erger is dat er mensen een account aanmaken omdat ze een vraag hebben, dat is prima want dat is een belangrijke functie van dit forum, maar wanneer je daar serieus en uitvoerig op ingaat en er wordt totaal niet gereageerd, stoort me dat.
              .
              Dat is inderdaad irritant, of zelfs onbeschoft. Maar dat los je niet op door zo'n hork verplicht wat velden in te laten vullen denk ik ;-)

Comment

Kijk dat is nou het leuke van dit forum.

Comment

N.a.v. de opmerking van panter1880: het zou inderdaad een idee zijn om op de aanmeldingspagina iets te vermelden in de trant van: hoe gedetailleerder je de vragen beantwoordt. hoe beter je collega's in staat zijn je opmerkingen en vragen te beantwoorden.

Comment

Working...
                  X