Voorstelronde

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Voorstelronde

Hallo mede-duikers,

De naam is Joep, 25 jaar en ondernemend meubelmaker/interieurbouwer. Ik ga een leven voor mezelf bouwen bestaande uit hobbies, passies en creatieve uitspattingen. Mijn eerste hobby, meubelmaken, verdien ik al mijn boterham mee. Nu wordt het tijd voor het opvullen van mijn overgebleven uren!

Sinds een klein jaar mag ik me gebrevetteerd duiker noemen (PADI OWD). Samen met mijn ex hebben we in Bulgarije ons brevet behaald. Daarna liep de relatie in de soep (je zou denken dat duiken relaties zou bouwen). Voor mij een reden geweest om er even niks mee te gaan doen.

Totdat het onlangs bij me toch wel erg begon te kriebelen. Ik heb mijn meubelmakers diploma bijna behaald en dat gaat betekenen dat ik meer tijd ga hebben! Gelukkig heb ik een zwager die vrij veel gedoken heeft en zijn NAUI papieren vrij uitgebouwd heeft. Hij heeft 10 jaar niet meer gedoken en ik 1 jaar niet. Nu gaan we binnenkort starten met een SSI Scuba Skills Update. Bij ons in de buurt zit een duiktoren (Enschede) en daar willen we ons aanmelden bij de vereniging. Daar wordt veelal SSI getraind en leek het ons handiger om hier onze vervolg documentjes te gaan behalen.

Zelf ben ik erg gemotiveerd om veel te duiken, binnen, buiten, boven, onder. Mijn plannen zijn dan ook om op den duur me te gaan richten op specialties (Buoyancy, Deep, Wreck, Navigation, stress&rescue etc etc).

In de afgelopen weken heb ik hier al vaak lopen spieken naar verschillende topics en hebben jullie me al redelijk geholpen!

Onlangs heb ik, na wikken en wegen, een aantal tweedehands spullen gehaald. BCD, twin flessen (met home made quick release mechanisme), ademautomaat (compleet). Mijn ademautomaat ligt nu voor controle bij de duikshop. Volgende stap is mijn BCD en flessen te keuren, kost wat maar veiligheid voor alles. Tot die tijd duiken met huurspul.

Wat zoek ik op dit forum?

- een community om een passie/hobby mee te gaan delen.
    - duikbuddies! Ergens lijkt het me ook gaaf om, zoals sommige youtubers doen, toeristische rivieren af te duiken op zoek naar verloren spullen. Maar uberhaupt, lekker in het water zweven, genieten van de stilte doet me al veel plezier.
    - Inzichten vanuit diverse perspectieven.
    - De beste duikspots in de buurt vinden. (BeNeLux), Europa (voornamelijk mijn favoriete landen: Duitsland & Frankrijk)
    - Beginnerstips (bijv: ik heb brede schouders maar ben erg slank, welk merk pak sluit mooi aan bij mijn buik en rug?)
    - Andermans vraagstukken lezen (word ik zelf beter van!)
    - Wellicht kan ik op den duur ook tips geven.
    - LIEFDE!

Dus ik hoop dat ik hier op dit forum bovenstaande dingen kan vinden!

Maar laat ik eens iets anders vragen, ben je positief geprikkeld door mijn bericht, stel jezelf dan ook eens voor in een berichtje hieronder!

Bedankt en tot sprekens!

Joep

Welkom op dit forum Joep,
    ben je geļnteresseerd in je mede forum leden klik dan op de nickname en kijk onder about.
    Veel forumleden geven daar informatie over zichzelf, voor zover ze dat publiek willen maken.
    Sommige forumleden nemen niet de moeite om daar iets over zichzelf neer te zetten, vaak zijn dat mensen die alleen maar informatie komen halen en verder niet aan discussies deelnemen, of zo anoniem mogelijk.

Comment

Welkom Joep. Hier een mede-meubelmaker. Nou ja, qua opleiding dan. In 2004 de BOL4 opleiding afgerond aan het HMC in Amsterdam. Een andere hobby van mij is motorrijden. Helaas kreeg ik net in mijn examenperiode een klein ongelukje waardoor ik bijna een half jaar in een rolstoel heb gezeten. Daarna moest ik nog een jaar revalideren om weer normaal te kunnen lopen. Echt werken in een werkplaats zat er op dat moment voor mij niet in, maar gelukkig kon ik op kantoor terecht. Dat doe ik nu alweer 14 jaar als calculator en het bevalt mij erg goed.

Duiken doe ik ook pas sinds 2016. Inmiddels heb ik ook mijn vader zover gekregen dat hij zijn brevet heeft gehaald, waardoor we met een flink groepje binnen de familie zijn inmiddels. Onlangs ben ik begonnen met de NOB 2* (nieuwe stijl), samen met mijn vrouw. Daarna wil ik ook wat actiever binnen de duikclub worden. Afgelopen weekend alvast een kleine voorsprong hierop genomen door te assisteren bij een open dag. Het was feestweek in het dorp, en zaterdag hebben we het mobiele zwembad neergezet zodat de kinderen ook eens konden ervaren hoe het is om te ademen onder water. Het was erg leuk en geslaagd.

Comment

Welkom Joep!

Ik zelf duik momenteel ook onder het reglement (standards) van SSI. Een geloof is zo goed als de pater die het voordraagt, daarmee bedoel ik, SSI/PADI het maakt allemaal niet heel veel uit.
        Vind dus voornamelijk een instructeur die bij jou past. Dat zal het beste werken.

Ik heb tot op heden nog niet in de duiktoren gedoken dat staat bij mij binnenkort op het programma.
        In Nederland is ook genoeg moois te vinden in het buitenwater.

Veel plezier toegewenst!

Comment

Welkom. Veel plezier met het duiken. In Nederland is zeker veel te zien.
          Luister naar je gevoel en volg dat.

Comment

Welkom
            om een antwoord te geven
            kijk eens bij Bare pakken
            zij hebben redelijk uitgebreid maten assortiment
            ik hoor vaker dat de moeilijkere maten daar toch kunnen slagen
            zelf ben ik tevreden over Bare maar ik heb gewoon een simpel maatje

buddys zijn er zeker te vinden
            afgelopen weekend met zo’n 20 mensen van het duikforum in Gelderland rond geplonsd ,daar kan iedereen aan mee doen
            wie weet volgende keer !
            je hebt mafketels en gekko's

Comment

Working...
            X