Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mark stelt zich voor

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Mark stelt zich voor

Hallo duikers!,

Ik ook ga mij even voorstellen, mijn naam is Mark, ben 28 jaar en kom uit de parel van Overijssel, Zwolle. Een tijdje terug was ik met een collega aan de praat toen het nog van de vreselijke koude weer was en viel mij een reclameposter van Curaçao op het station in het oog, waarom ik tegen hem zei 'zullen we gewoon naar Schiphol gaan en naar Curaçao gaan tot het koude weer ons verlaten heeft?', zijn reactie was of ik wist wat je er ook kan doen, ik had geen idee. Duiken, nou heb ik dat wel eens gezien maar nog nooit gedaan en dat zei ik ook zo, 'kom maar een keer langs voor een proefduik', mijn collega bleek dus een fanatiek duiker te te zijn. Na een proefduik gedaan te hebben was ik enthousiast en ben nu bezig met het Padi Open Water, de meeste skills onder water heb ik niet zo'n moeite mee maar er zijn er twee die niet goed gaan, omdat ik niet echt een probleem topic kon vinden zet ik het hier even bij, mocht het er toch zijn laat het dan ook zeker even weten. Het moment dat ik het masker af moet zetten en na een minuut weer op moet zetten en het afzetten en zwemmen zijn een regelrechte ramp, nou heb ik vandaag gewoon even in het zwembad gelegen maar dan het masker andersom en de snorkel in, ondanks dat ik door de neus uitblies komt er toch water binnen. Kan ik dit op de een of andere manier wel voor elkaar krijgen? Heb namelijk begrepen dat je je neus niet continu dicht mag knijpen, mocht dit kunnen dan was het natuurlijk geen probleem geweest.

Groetjes,
    Mark

Masker klaren is een skill die ik ook veel heb moeten oefenen. Met name het gevoel van water in je neus en toch kunnen ademen was lastig voor me. Door regelmatig oefenen en ook heel bewust 10 tot 15 keer achter elkaar te oefenen heb ik er totaal geen problemen meer mee. Zelfs in die mate dat ik allerlei drills doe zonder masker op. Ook b.v. automaat wisselen en backup masker opzetten zonder verandering in diepte.

Snorkels, daar zeg ik maar verder niks over behalve dat ik het een volstrekt overbodig accessoire vind

Comment

Welkom hier op het Forum Mark. En je zit dicht bij mij in de buurt las ik. (Heerde) . En net wat ajh zegt....gewoon blijven oefenen en het komt vanzelf goed.

Comment

Welkom en veel plezier, zowel op DF alsook bij het duiken.
        Keep your head cool, keep it under water!

Comment

Bedankt allen! Ik zal dan blijven oefenen en hoop houden

Comment

Welkom, veel duikplezier.
            Nederlandstalig duikcentrum op Phuket
            Duiken Similans

Comment

Welkom op het duikforum.
              enne... ja, blijven oefenen, ik kan je verzekeren dat enige volharding uiteindelijk ontzettend veel duikplezier oplevert.

Comment

Welkom

Comment

Welkom Mark en veel plezier met de komende duiken.
                  Wil je een keer oefenen of een duikje maken dan zet maar een berichtje op dit forum.
                  ------------------------------------------------------------------
                  http://www.duikerslog.nl/public/inde...uid=jhkreijkes

Comment

Working...
                  X