Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ik wil me even voorstellen

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik wil me even voorstellen

Hoi duikliefhebbers en, wie weet, toekomstige buddy's.

Mijn naam is John Giezen, 52 jaar oud, getrouwd met Chantal en beide zijn happy met onze zon Dani van 5.
    We wonen in Tienhoven en de Maarsseveense Plassen is mijn achtertuin.

In september 1999 was ik in Kreta en heb daar een cursus Open Water Diver gevolgd van Padi.
    Het mooie in die periode was dat we in het naseizoen waren, dat we met zijn tweeŽn de cursus volgden en ook nog een Nederlandse instructeur hadden. Hoezo alle aandacht krijgen.
    Daar ons brevet gehaald en alles bij elkaar 6 duiken gemaakt. (incl opleiding duiken)

Toen werd het stil, heeeeeeeeel erg stil.

In april van 2014 werd ik weer en beetje enthousiast gemaakt door mijn buurman, want die ging in het buitenland duiken en wilde een opfriscursus gaan doen.
    Deze samen gedaan en toe werd het weer stil.....

Wel in de jaren op vakantie gesnorkeld en dit jaar ook onze zoon enthousiast gemaakt door hem een duikbril met snorkel te geven. (heeft niet eens zwemdiploma )

Dit jaar in januari weer een opfriscursus gedaan omdat mijn buurman wederom naar het buitenland ging om te gaan duiken.
    Bleek dat de batterij van zijn duikcomputer leeg was en hij zo snel geen andere kon krijgen.
    Mijn buurman is toe gaan zoeken voor een alternatief en kwam bij een verkoper terecht in Beverwijk, welke echt alles verkoopt van duikspullen. Samen met hem daar naar toe geweest en zijn verhalen en de manier van verkopen deden mij besluiten om te stoppen met roken en dat geld te gaan gebruiken om duikspullen bij elkaar te gaan sparen.
    Mijn buurman had een duikcomputer te leen gekregen, maar deze beviel hem toch niet zo en daarop met zijn tweeŽn naar Esko Diveworld in Zeist gegaan om daar een duikcomputer te gaan bekijken. Deze beviel mij wel en heb hem toen maar aangeschaft. Hij blij en heeft er 7 duiken mee gemaakt in Egypte.
    Door het gesprek en de verhalen van de verkoper, werd ik steeds enthousiaster en ben gelijk lid geworden van de Esko Diveworld duikclub. Voor mij een positieve stok achter de deur om nu maar eens door te zetten met het duiken.
    In mei een complete duikuitrusting bij elkaar gespaard en aangeschaft.

Ik werk zelf onregelmatig laat en nacht en kon uiteindelijk in september een afspraak maken met de duikclub voor een opfris bij hun met daarop 2 buiten duiken.
    Op 31 augustus is de opfrisduik in het zwembad geweest waar de instructeur, gelukkig, onder de indruk was van wat ik nog had onthouden. Opnieuw een cursus volgen was niet nodig.
    Daarop op zondag 10 september mijn eerst 2 buiten duiken gemaakt in Nederland op het zandeiland 4 in de Vinkeveense plassen.

Wat was dat gaf om weer eens onderwater te zijn. Ook Nederland is mooi, ondanks dat ik pas op ťťn plek ben geweest.
    Aankomende zondag ga ik weer 2 duiken maken in de Vinkeveense plassen, want het duikvirus heeft zich goed ingenesteld.
    Voor volgend jaar in de zomervakantie is al een aantal campings gevonden in KroatiŽ waar een duikclub bij zit.

Ondanks dat ik nu bij een andere organisatie zit, SSI, heb ik al wat op mijn cursussen op mijn verlanglijstje staan.
    Perfect Buoyancy, Navigation, Night diving & limited Visibility, Wreck Diving, Enriched Air Nitrox, en misschien ook nog wel iets met training voor noodsituaties.

Voorlopig maar eens duikervaring opdoen en blijven genieten van alles wat er onderwater te zien is.
    Ook hoop ik buddy's te vinden die het leuk vinden om met een wat onervaren duiker, korte duikjes te maken. Zit nu op 30 min onderwater.

Zover mijn duik verhaal en ik hoop op dit forum niewe vrienden te maken en veel van jullie te leren.

Groetjes,

John Giezen

Welkom John Giezen op de duikforum
    leuk dat je zo voorstelt Top van je.

en geniet ervan duikjes gaat zo door

Gr Fai

Comment

Welkom John, ik moet zeggen dat ik in al die jaren dat ik op DF zit zelden zo'n uitgebreide intro heb gezien. Bij wie op Kreta heb je destijds je OW gedaan? Ik ken de Nederlandse duikschool in Plakias.
      Keep your head cool, keep it under water! GDFD 11, juni 2018 info tzt op www.duukn.nl

Comment

Dank jullie beide voor het warme welkom.

Ik heb de cursus gevolgd bij Dive Center Creta Maris en de instructeur heette Jeroen van der Hooft.

Comment

Wat een verhaal John.

Veel succes met het verdere duiken
          ps :
          ik ben ook nog een groentje hoor maar duik graag in blauw water

Comment

Leuk, welkom! Ik ga over een weekje naar Kreta, maar waarschijnlijk niet duiken. Ik neem een snorkelsetje mee en dat is het dan wel denk ik.

Comment

Welkom op het forum.
              Goed dat je ook persoonlijke gegevens hebt ingevuld, dat geeft een beter beeld dan alleen een nickname.
              Veel succes gewenst.

Comment

Welkom. En veel plezier hier en vooral met het duiken natuurlijk.
                Luister naar je gevoel en volg dat.

Comment

Welkom! Veel plezier op het forum & hopelijk blijf je nu structureel duiken :-)

Comment

Allemaal bedankt voor het warme welkom.
                    En duikbeest, je aanbod wordt aangenomen.
                    Ik doe nog een pb-tje richting jou.

Comment

Welkom en veel plezier
                      je hebt mafketels en gekko's

Comment

Working...
                      X