Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voorstellen

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voorstellen

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op Duikforum en wil me even voorstellen.
    Ik ben Arianne, 27 jaar en heb mijn allereerste cursusduik op 30 augustus 2017 gemaakt in Hurghada Egypte met de zeer aan te raden (Vlaamse) duikschool Blue Paradise, samen met mijn vriend. We hebben onze PADI Open Water 3 september 2017 gehaald en hebben daarna nog 3 duikdagen gedaan met 2 duiken op een dag.

Tijdens de cursus had ik de eerste 2 dagen nog een twijfel of ik het wel echt leuk vond, omdat ik last had van open water vrees waar ik door middel van het duiken toch graag vanaf wilde komen. Die open water vrees is er bij mij in gekomen doordat ik als kind bijna meegesleurd ben in een sterke stroming in Gambia. De angst en zenuwen grepen me tijdens de eerste 2 cursusdagen steeds op onverwachte momenten, maar op de derde cursusdag ging er een knop om. De angst is volledig weg en ik kon genieten van wat er te zien en te beleven was onder water.

Na de cursus bouwde het plezier en enthousiasme alleen maar op, ik kreeg steeds meer het gevoel voor de vaardigheden en voelde me erg op mijn gemak onder water. We hebben deze twee weken onwijs veel geluk gehad met wat we boven en onder water gezien hebben, zoals vanaf de boot een baby walvishaai (ong 7m), een mantarog en een oceanic white tip haai. Onder water hebben we het geluk gehad twee keer een adelaarsrog te zien, een napoleonvis waarmee ik leuke interactie had en hebben we 10 minuten mee gezwommen met een zeeschildpad.
    Op 13 september 2017 zijn we weer teruggekomen in Nederland en ik wil alleen maar duiken, duiken, duiken. Meteen de volgende dag ben ik alweer aan het rondkijken gegaan op internet voor onze volgende duikvakantie Ik heb het duikvirus flink te pakken, ik ben bang dat ik kan zeggen verslaafd te zijn geraakt aan het onder water zijn.

Groeten,
    Arianne
    Last edited by Arianne; 04-10-17, 13:53.

Hoi Arianne,

Ik zelf ben ook begonnen met duiken in Hurghada. In 3 maanden heb ik nu bijna 50 duiken op naam.
    Ik kan jullie adviseren om gewoon lekker te blijven duiken (ook in het "koude" Nederland), want hier is ook genoeg leven te vinden... in Zeeland zelfs meer per m2 dan in Egypte.

Alleen is het niet dezelfde kleur als in Egypte, maar maakt dat het gelijk minder?

Comment

Originally posted by duikbeest View Post
      Hoi Arianne,

Ik zelf ben ook begonnen met duiken in Hurghada. In 3 maanden heb ik nu bijna 50 duiken op naam.
      Ik kan jullie adviseren om gewoon lekker te blijven duiken (ook in het "koude" Nederland), want hier is ook genoeg leven te vinden... in Zeeland zelfs meer per m2 dan in Egypte.

Alleen is het niet dezelfde kleur als in Egypte, maar maakt dat het gelijk minder?
      Leuk! Dank je voor je reactie.
      Ik had wel even een typfout: ik had gezegd dat ik op 30 september mijn eerste duik had, maar dat moest 30 augustus zijn. 3 september heb ik mijn brevet gehaald.
      Nederland zal ik vast nog wel eens uitproberen, maar dat zal ik doen nadat ik mijn advanced heb gehaald. Mijn vriend en ik zijn van plan om in maart 2018 onze advanced in Thailand te halen.
      Hoe zit het eigenlijk met stroming in Nederland?

Comment

Originally posted by Arianne View Post
        Leuk! Dank je voor je reactie.
        Graag gedaan!

Ik had wel even een typfout: ik had gezegd dat ik op 30 september mijn eerste duik had, maar dat moest 30 augustus zijn. 3 september heb ik mijn brevet gehaald.
        Foutje bedankt

Nederland zal ik vast nog wel eens uitproberen, maar dat zal ik doen nadat ik mijn advanced heb gehaald. Mijn vriend en ik zijn van plan om in maart 2018 onze advanced in Thailand te halen.
        Hoe zit het eigenlijk met stroming in Nederland?
        Vanwaar dat je ermee wilt wachten tot het behalen van je Advanced?

Afhankelijk van waar je duikt... er zijn gewoon plekken zonder stroming en die lenen zich dus ook perfect voor gewoon OWDs. Ik lees dat je in Helmond woont dus zuidelijk... zoals ik zelf (Breda).
        Er zijn genoeg plassen zoals bijvoorbeeld de baars (Tilburg), nion plas (Raamsdonkveer), beide hebben zelfs leven... de 1 beperkter dan de ander.

Ik zelf duik a.s. zondag bijvoorbeeld mee met de begeleide duikdag van een duikschool zodat ik ook het Oostvoornese meer en in het bijzonder de duikstek Stormvogel meepak.

Er is genoeg... zelfs in de buurt.
        PS: Mochten jullie een keer met mij willen duiken (randvoorwaarden zelf ergens duikuitrusting te huren, eventueel kan ik je aan een adres helpen) laat maar weten...

Comment

Nederland is mooier dan je denkt....,.
          .

Comment

Welkom en veel plezier gewenst.
            Keep your head cool, keep it under water! GDFD 11, juni 2018 info tzt op www.duukn.nl

Comment

Originally posted by DSC View Post
              Nederland is mooier dan je denkt....,.
              Wauw dat is inderdaad gaaf! Ik dacht dat zeepaardjes veel kleiner zouden zijn. En het zicht valt me ook best mee als ik dit zo zie.

Comment

Originally posted by duikbeest View Post
                Graag gedaan!

Foutje bedankt

Vanwaar dat je ermee wilt wachten tot het behalen van je Advanced?

Afhankelijk van waar je duikt... er zijn gewoon plekken zonder stroming en die lenen zich dus ook perfect voor gewoon OWDs. Ik lees dat je in Helmond woont dus zuidelijk... zoals ik zelf (Breda).
                Er zijn genoeg plassen zoals bijvoorbeeld de baars (Tilburg), nion plas (Raamsdonkveer), beide hebben zelfs leven... de 1 beperkter dan de ander.

Ik zelf duik a.s. zondag bijvoorbeeld mee met de begeleide duikdag van een duikschool zodat ik ook het Oostvoornese meer en in het bijzonder de duikstek Stormvogel meepak.

Er is genoeg... zelfs in de buurt.
                PS: Mochten jullie een keer met mij willen duiken (randvoorwaarden zelf ergens duikuitrusting te huren, eventueel kan ik je aan een adres helpen) laat maar weten...
                Na wat ik hoorde van duikers die ik ken met veel ervaring had ik begrepen dat het beter is om pas in Nederland te duiken met een advanced, tenzij je natuurlijk advanced in Nederland gaat halen, gezien het zicht en de stroming. Maar dan ben ik daar toch wel heel benieuwd naar als het gewoon met OW kan, ook met natpak ipv droogpak. Ik ga het eens met mijn vriend overleggen. Thanks voor de tip!

Comment

Je kan heel goed met een natpak en alleen OW in Nederland duiken. Natuurlijk hangt het van jaargetijde en watertemperatuur af. In zoetwaterplassen zal je geen stroming aantreffen en er zijn in Zeeland ook zat duikstekken zonder stroming. En hier op DF zijn ook zat mensen die eventueel als buddy beschikbaar zijn.
                  Keep your head cool, keep it under water! GDFD 11, juni 2018 info tzt op www.duukn.nl

Comment

Als je in zoetwater wilt duiken zou je naar Panheel kunnen gaan. Voor zoutwater zou ik zelf voor de Grevelingen (dreischor/kerkweg) kiezen. Maar als je dat dit jaar wilt doen moet je snel zijn. Hou kouder het wordt hoe minder leuk het is, het is meer afzien en er is minder leven.
                    gallerij

Views are my own.

Comment

Hoi Arianne,

Na wat ik hoorde van duikers die ik ken met veel ervaring had ik begrepen dat het beter is om pas in Nederland te duiken met een advanced, tenzij je natuurlijk advanced in Nederland gaat halen, gezien het zicht en de stroming. Maar dan ben ik daar toch wel heel benieuwd naar als het gewoon met OW kan, ook met natpak ipv droogpak. Ik ga het eens met mijn vriend overleggen. Thanks voor de tip!
                      Ik vind dit echt de grootste bullshit... sorry voor mijn frans. Het zicht is dus ook prima, ben benieuwd hoe actief deze duikers zijn en waarop ze dit baseren?
                      Stroming heb je dus alleen op bepaalde plekken.

Ik duik nu nog met een natpak (7mm), maar ga binnenkort overschakelen naar een droogpak.... niet omdat ik het koud in het water heb, verre van... maar omdat ik het koud buiten het water heb (tijdens het omkleden).

Ik hoor het wel, vind het prima om een keer met jullie te duiken...

Comment

Ga lekker in Nederland duiken, met je Open Water en je natpak.
                        Er zijn ontzettend veel plaatsen waar je goed kunt duiken, het zicht is soms een gok.
                        Zorg dat je een betrouwbare buddy hebt en pas je duikplan aan aan de omstandigheden.
                        Heel veel succes gewenst en laat je niet gek maken.

Comment

en vergeet niet dat het de watertemperatuur na ijlt. Buiten het water koud, maar in het water vaak nog prima, mits je niet te diep gaat. Het voorjaar is veel kouder
                          Droog, maar niet achter de oren.

Comment

Ik heb tot -6 in natpak gedoken. En nooit koud gehad. Het omkleden is wel erg en als je je pak in de auto laat liggen en er zit ijs in en op, dan is dat ook niet fijn. Nu wel blij met een droogpak hoor. Maar het is zeker mogelijk om gewoon in de winter ook nog nat te duiken. Er zijn er die in natpak onder het ijs gaan. Maar wil je echt doorduiken dan adviseer ik wel te kijken naar een droogpak. En dat kan allemaal gewoon met je ow.
                            Luister naar je gevoel en volg dat.

Comment

Working...
                            X