Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hallo allemaal

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hallo allemaal

Hallo allemaal.

Mijn naam is Joost, ben 34 en kom uit Doetinchem.

In 2016 heb ik in Nederland samen met een vriend een duikopleiding gevolgd. Een aantal duiken en opleidingen verder, ben ik inmiddels SSI Advanced Open Water Diver geworden.
    Ik probeer om de week even in het water te plonzen, al moet ik eerlijk bekennen dat dat niet altijd lukt. Een duik of 50 heb ik inmiddels wel gemaakt. Het meeste daarvan in Nederland en een paar duiken in Egypte.

Onvergetelijke ervaring, m'n eerste duik in Egypte. We plonsde het water in en we zagen na 10 seconden een walvishaai. Ik wist dat het iets bijzonders was, maar zo bijzonder had ik niet verwacht. De andere duikers waren compleet door het dolle. Sommigen hadden meer dan 2000 duiken gemaakt en nog nooit een walvishaai gezien en voor mij was het m'n eerste blik op een vis in het buitenland Ik heb toen een super duikvakantie gehad.

Ik lees af en toe mee hier op het forum. Erg leerzaam om te lezen over jullie ervaringen met materiaal, onderhoud, opleidingen en duikbestemmingen.
    Ik hoop dat er nog heel veel posts bijkomen.

Zo ver deze kleine voorstelronde. Hoop gauw weer wat te lezen van jullie.

Duik ze, en de groeten,

Joost

Welkom. De walvishaai ben ik nog nooit tegengekomen, dus je hebt al 1 van mijn bucketlist gezien.

Duik je in droogpak? Anders wordt het wel frisjes in de winter in Nederland. Maar in de winter duiken in Nederland heeft zeker zijn charmes.
    Luister naar je gevoel en volg dat.

Comment

Welkom,

Tja walvishaaien zijn alledaags zelf ook alleen nog maar met snorkelen gezien in Mexico. Waar ga je meestal duiken in NL?
      Hmm zou hier ook iets nuttigs kunnen zetten

Comment

Hoi Joost, welkom.
        Gaaf verhaal! Zelf ben ik nog nooit in Egypte geweest, wel een weekje curacao, dat is ook mooi. Walvishaai staat ook nog wel op mijn lijst, net als een manta .

Comment

Welkom
          je hebt mafketels en gekko's

Comment

Originally posted by Germie View Post
            Welkom. De walvishaai ben ik nog nooit tegengekomen, dus je hebt al 1 van mijn bucketlist gezien.

Duik je in droogpak? Anders wordt het wel frisjes in de winter in Nederland. Maar in de winter duiken in Nederland heeft zeker zijn charmes.
            Die walvishaai was geweldig. Mijn 1e minuut in het water in het buitenland en die walvishaai kwam onze richting op gezwommen. 1e seconde: shit, wat een groot beest. Ik sta in deze grote zee echt niet bovenaan de voedselketen. 2e seconde: och, een walvishaai! (Geen vleeseter!!). Whoohooo! Wauw.
            Daarna alleen maar gelachen om de duikers om me heen. Allemaal compleet door het dolle.

Ik duik nu nog in een 7mm wetsuit. 50 minuutjes tot 15 meter is nog uit te houden. Daarna is de lol eraf vanwege de kou. Een droogpak staat in de planning. Evenals de rest voor een volledige set t.b.v. tech/cave diving.
            Gisteren flink zitten speuren wat daar allemaal bij komt kijken. Nieuwprijs ga ik bij alles even van uit. Schrok er wel van. Maargoed, aan de andere kant. Je hebt dan goed materiaal dat hopelijk heel lang meegaat en je zeker een hoop plezier oplevert.

Originally posted by fryslan76 View Post
            Welkom,

Tja walvishaaien zijn alledaags zelf ook alleen nog maar met snorkelen gezien in Mexico. Waar ga je meestal duiken in NL?
            Tot nu toe in NL nog niet verder gekomen dan een paar plassen in Gelderland. Busloo, Rhederlaag en stroombroek.
            Egypte was daarbij vergeleken de hemel op aarde. Wat een koraal en wat een vis. 1 woord: Geweldig.

Originally posted by JanOutshoorn View Post
            Hoi Joost, welkom.
            Gaaf verhaal! Zelf ben ik nog nooit in Egypte geweest, wel een weekje curacao, dat is ook mooi. Walvishaai staat ook nog wel op mijn lijst, net als een manta .
            Egypte, absolute aanrader. Zelf gedoken in Marsa Alam met TGI diving. Prachtig.
            Hurgahada schijnt ook mooi te zijn met een goede Nederlandse Duikschool: Voodoo Divers. Staat voor volgend jaar in de planning.
            Last edited by GoingDown; 12-09-17, 07:08.

Comment

Originally posted by GoingDown View Post
              Egypte, absolute aanrader. Zelf gedoken in Marsa Alam met TGI diving. Prachtig.
              Hurgahada schijnt ook mooi te zijn met een goede Nederlandse Duikschool: Voodoo Divers. Staat voor volgend jaar in de planning.
              Ja, de DC waar ik bij zit gaat ook altijd naar Voodoo Divers. In oktober gaan ze weer. Voor mij zit het er alleen even niet in nu. Maar dat komt vanzelf goed. Vanavond staat een clubduik Toolenburg op de kalender, komend weekend met de club naar Zeeland.

Comment

GoingDown ik heb zelf in Hurghada gedoken niet via Voodoo maar het is er inderdaad heel mooi. Ik heb gedoken met Sundlex welke aan het Sunrise Adults Only hotel zit. Erg vriendelijke mensen.

Volgend jaar wil ik mijn IDC gaan doen in Dahab zoals het er nu uitziet... en ik heb op Marsa Alam alleen het vliegveld gezien ook daar zal ik zeker nog wel een tripje gaan maken.

Comment

Working...
                X