Announcement

Collapse
No announcement yet.

Even voorstellen

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Even voorstellen

Goedenavond allen,

na wat meelezen toch maar besloten me eens aan te melden en voor te stellen.
    Naam is Bas en woon in Den Haag (kom uit Hilversum) en ben in 2005 voor het eerst in aanraking gekomen met het duikvirus toen ik 7 maanden op Bonaire woonde (voor stage).
    Ik heb toen gelijk Open water en Advanced open water gehaald en wat gear aangeschaft (BCD, computer en masker) met de bedoeling het duiken door te zetten.

Helaas kreeg ik een jaar nadat ik terug in NL was een, redelijk, zwaar ongeluk op de motor waardoor (en dat was het minst erge) beide longen geklapt zijn en na de nodige IC en nasleep kreeg ik te horen dat duiken nooit meer mogelijk zou zijn

Braaf als ik was () heb ik naar de chirurg geluisterd en dus nooit meer gedoken, totdat vorig jaar mijn vader onverwachts overleed en we wat afleiding nodig hadden en we dus voor 2 weken weer naar Bonaire zouden vertrekken. Tegen beter weten in heb ik toch de vraag neergelegd bij de dokter of het toch echt niet mogelijk zou zijn dat ik toch zou mogen duiken, al dan niet naar beperkte dieptes oid.

Uiteindelijk heb ik 4 dagen in het ziekenhuis gelopen en allerlei scans en testen en weet ik wat allemaal doorlopen en uiteindelijk was het resultaat... dat ik dus weer mag duiken
    Ik mis wel 30% van de originele longcapaciteit maar dat is geen belemmering volgens de arts (en volgens mij ook niet).

Dus ik ben ondertussen sinds november weer volop aan het duiken (3 trips naar Bonaire gedaan) en heb al een paar certificaten erbij gehaald (CPR, Rescue, Nitrox en Sidemount) en wil deze zomer eens gaan proberen in NL te duiken.

Op de planning staan Egypte (kan nog wijzigen) volgend voorjaar en, aangezien mijn moeder daar deels woont, wederom Bonaire en wil ik daar tevens wat meer de Tech kant van duiken op gaan (Deco, advanced nitrox enz).

Lang verhaal, maar dan weet je iig gelijk alles .

Groet!
    Bas

Welkom Bas, mooie introductie ook! Ben je sidemount gaan duiken vanwege het ongeluk?
    Keep your head cool, keep it under water! GDFD 11, juni 2018 info tzt op www.duukn.nl

Comment

Originally posted by Aquaduck View Post
      Welkom Bas, mooie introductie ook! Ben je sidemount gaan duiken vanwege het ongeluk?
      Thanks!

Nee niet vanwege het ongeluk, ik heb daar alleen intern letsel aan overgehouden dus geen last meer van.
      Ik ben sidemount gaan duiken om de volgende redenen;
      - ik wilde langere duiken maken
      - ik wil de technische kant opgaan met duiken
      - ik wil solo diver brevet gaan halen dus met sidemount heb ik alvast mn redundant air source en dus geen pony's oid meer nodig.
      - na veel duiken krijg ik nog wel eens last van m'n rug door de tank op mn rug en met sidemount heb ik hier geen last van

Comment

welkom

Comment

Goede intro en welkom op het forum!

In Nederland is het ook erg fijn duiken. Mogelijk moet je alleen je uitrusting hier wat op aanpassen (dikker pak, cap, handschoenen e.d.).

Veel plezier en succes met je 'duikcarrière'!

Savio

Comment

Welkom hier ..goede introductie en des te fijner dat duiken weer mogelijk is !
            Motorrijden en duiken zijn toch twee heeeeeele belangrijke aspecten van het leven. :-)
            | 3* instr. VIST | PADI msdt | Scubaqua houdt de vaart er in |

Comment

Hoi Bas, leuk om je ook op dit forum tegen te komen. Op MF ben ik bekend als Jan ARTC132 .

Comment

Thanks all!

Originally posted by JanOutshoorn View Post
                Hoi Bas, leuk om je ook op dit forum tegen te komen. Op MF ben ik bekend als Jan ARTC132 .
                Hoi Jan, lache... kleine wereld zo

Comment

Working...
                X