Suggesties

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Suggesties

Allen,

Zoals jullie in het “even voorstellen” topic hebben kunnen lezen is Remco de nieuwe beheerder van Duikforum. In het verleden hebben jullie al eens voorstellen gedaan voor aanpassingen, veranderingen en suggesties om Duikforum te verbeteren.

Remco heeft al aangegeven de komende periode zich te willen richten op de leesbaarheid van Duikforum op diverse platforms/media.

Heb je suggesties, post die dan in dit draadje.

- opschonen ledenlijst
    - chat functie terug
    - eenvoudiger structuur, nu teveel subfora binnen DF.
    - aanmeldingspagina aanpassen irlt invullen profiel
    - puntensysteem
    - artikelen
    Last edited by Aquaduck; 14-09-2020, 09:13.
    Keep your head cool, keep it under water!

-Het opschonen van de ledenlijst.
    Dit is al vanaf het begin al niet kloppend omdat er mensen dubbele accounts hadden of omdat mensen na 1x ingelogd te zijn nooit meer terug zijn geweest.
    ik zou iedereen die langer als 5 jaar niet in is gelogd gewoon verwijderen.
    Mijn duikclubje in Utrecht

Comment

Dan moet dat in de regels van het forum opgenomen worden, dan weten mensen als ze inloggen wat de consequenties zijn indien je voor langere tijd inactief bent.

Overigens kan je ook gewoon op DF als gast informatie zoeken en hoef je niet eens in te loggen.

in het verleden hebben we wel eens geprobeerd dat nieuwe leden zich “verplicht voorstellen” en hun profiel moesten invullen.

ik had van jou wel verwacht dat je de chat functie zou opbrengen. 😉

Comment

Maar even gekopieerd uit mijn andere post:
        Iets dat mij te binnen schiet is dat voor mijn gevoel er een flinke boom aan verschillende categorieën is. Als voorbeeld: Ik ben een gue duiker, maar ik hoef geen dir, cave, wreck sectie in het forum. Als het voor het overzicht, aantrekkelijkheid en gemak beter is om dit te versimpelen lijkt mij een simpel tec hoekje voldoende. Het is ook niet alsof daar nu elk uur een nieuw topic wordt geopend...

Comment

Originally posted by Gerrit View Post
          -Het opschonen van de ledenlijst.
          Dit is al vanaf het begin al niet kloppend omdat er mensen dubbele accounts hadden of omdat mensen na 1x ingelogd te zijn nooit meer terug zijn geweest.
          ik zou iedereen die langer als 5 jaar niet in is gelogd gewoon verwijderen.
          Ja, lijkt mij ook een goed begin maar ook al een beste klus of je moet er een of andere macro op los kunnen laten.
          Ik zie bijvoorbeeld een hele hoop "leden" met 0 berichten en al meer dan 12 jaar lid, leden met 0 berichten en zo oud kunnen volgens mij zo gedeleted worden.
          Andere leden die bv. de laatste 2 jaar niks niet online zijn geweest zouden misschien (weet niet of dat kan hoor) een mailtje kunnen krijgen met de vraag wat ze met hun account willen of bij geen reactie binnen ... ook deleten.

Originally posted by Aquaduck View Post
          Dan moet dat in de regels van het forum opgenomen worden, dan weten mensen als ze inloggen wat de consequenties zijn indien je voor langere tijd inactief bent. .......
          Lijkt me ook een actie die een nieuwe beheerder zonder problemen in kan voeren, ik zou er geen moeite mee hebben en diegene die nu al die jaren al inactief zijn interesseert het waarschijnlijk ook geen moer

Succes gewenst met het beheer.

Groetjes en duik ze,
          JosB

Comment

Originally posted by Aquaduck View Post
            ik had van jou wel verwacht dat je de chat functie zou opbrengen. 😉
            Ik heb er wel aan gedacht..... wetende dat de chat een verbindende schakel was voor veel leden.
            Het was voor veel een reden om iedere dag weer in te loggen.
            Mijn duikclubje in Utrecht

Comment

Originally posted by Gerrit View Post

Ik heb er wel aan gedacht..... wetende dat de chat een verbindende schakel was voor veel leden.
              Het was voor veel een reden om iedere dag weer in te loggen.
              Klopt. Ik heb er zelf niet vaak gebruik van gemaakt, maar het zorgde wel voor een verbondenheid. Dat is wel wat een forum nodig heeft om levend te blijven denk ik.

Comment

Kunnen we de punten weer terugkrijgen? :-)

Comment

Ook even gekopiëerd uit mijn andere post:
                  Directe verbeteringen zou ik niet weten. Uiteindelijk moet de input toch bij ons als gebruikers vandaan komen.

Ik lees graag de duikverslagen, zelf probeer ik hier ook aan bij te dragen. Echter vind ik het lastig omdat ik zonder camera niet heel mooie verslagen kan maken. Ook vind ik het fijn om een naslagwerk te hebben, zoals door meerdere mensen aangehaald. Waar mensen dan vaak naar zoeken zijn volgens mij drie dingen: Materiaal, Techniek, Locaties.
                  Wellicht kunnen we iets meer leven in de brouwerij krijgen door artikelen samen te stellen? Dus een objectief artikel met bijv. het verschil tussen een trimvest en een wing, waarna er gediscussieerd kan worden over de voors, tegens en ervaringen? Ook tests mbt nieuwe materialen of een bepaalde duiklocatie zouden misschien interessant kunnen zijn? Hoe we dit precies in zouden kunnen vullen weet ik ook niet direct, maar ik schiet even wat dingen in de groep...

Comment

Originally posted by Ron Jacobs View Post
                    Kunnen we de punten weer terugkrijgen? :-)
                    Met welk doel Ron?

Comment

Working...
                    X