kunnen we niet stoppen met mensen af te zeiken en zo allerlei draadjes te vervuilen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

kunnen we niet stoppen met mensen af te zeiken en zo allerlei draadjes te vervuilen?

Wordt er een beetje moe van dat gezeik over oa Pat1. Ik ben het lang niet altijd eens met hem maar moet nu ook al in het draadje over zoetwaterduiken flauwe opmerkingen lezen over een ander draadje waar ik de interesse al lang verloren had door het over en weer katten.
    zo gaat er de lol wel van af hier.
    gr. Frank

Beetje humor/plagen moet kunnen, maar voor wat de rest betreft ben ik het met je eens.Oneens zijn mag en moet kunnen, anders heb je geen discussieforum meer.

Comment

Fvdm, goed punt.
      De rubriek duikverslagen is in het bijzonder bedoeld voor het posten van duikverslagen en eventuele vragen daarover.
      Je zou verwachten dat verdere toelichting niet nodig is.

Groet,
      PAT1
      Last edited by PAT1; 14-09-15, 22:29.

Comment

Ik ben het me je eens FVDM.

Dit is het eerste en enig​e forum waar ik lid van ben. De berichten die ik hier soms lees doen me wel eens denken aan de reacties die je leest onderaan artikelen op NU.nl.

Laten we elkaar behandelen zoals je zelf ook graag behandeld zou willen worden.

Savio

Comment

Dit is een forum voor stoere duikers (helden) die gewoon allemaal de beste zijn .
          Dit is toch niet voor blowende hippies met power flower en lief zijn voor elkaar met bloemen in je haar ?!
          Een duiker moet tegen plagen kunnen, anders is ie ook onder water overgevoelig en een gevaar voor zichzelf (en buddy.)
          Geloof niks
          Controleer alles persoonlijk !

http://www.duikforum.nl/duikmuseum/4...gsbedrijf.html
          pp=25&daysprune=100http://www.duikforum.nl/prietpraat/29293-stripje.html

Comment

Nou reageer ik bijna nooit, maar nu kan ik het niet laten. Ik vind het een behoorlijk verschil of je af en toe plaagt, versus elk draadje laten ontsporen met niet ter zake doende discussies, die wat mij betreft veel verder gaan dan alleen een beetje plagen.
            Ik duik zelf nog niet zo lang (60 duiken), en haal uiteraard de meeste info gewoon bij ervaren buddies, instructeurs en duikzaken. Verder lees ik veel op dit forum en het Amerikaanse Scubaboard om daarna mijn mening te vormen over zaken waar ik vragen over heb.
            Als je hier al eventjes komt, heb je best wel in de gaten welke personen over welk onderwerp wat zinnigs te melden hebben (want: veel ervaring), en welke niet. Dat hoeft voor mij niet ieder draadje opnieuw bevestigd te worden met een wedstrijdje verplassen. Voor mij straal je vooral autoriteit uit door je kennis en ervaring, en niet door wie de meeste beledigingen weet te verzamelen.

Comment

Originally posted by tpas View Post
              Nou reageer ik bijna nooit, maar nu kan ik het niet laten. Ik vind het een behoorlijk verschil of je af en toe plaagt, versus elk draadje laten ontsporen met niet ter zake doende discussies, die wat mij betreft veel verder gaan dan alleen een beetje plagen.

Als je hier al eventjes komt, heb je best wel in de gaten welke personen over welk onderwerp wat zinnigs te melden hebben (want: veel ervaring), en welke niet. Dat hoeft voor mij niet ieder draadje opnieuw bevestigd te worden met een wedstrijdje verplassen. Voor mij straal je vooral autoriteit uit door je kennis en ervaring, en niet door wie de meeste beledigingen weet te verzamelen.
              Dr zit nou precies het verschil.
              Of je 60, 600 of 6000 duiken op je naam hebt staan, heeft wat mij betreft niets te maken met de kwaliteit van je bijdrage.

Comment

Originally posted by ouweduiker View Post
                Dit is een forum voor stoere duikers (helden) die gewoon allemaal de beste zijn .
                Dit is toch niet voor blowende hippies met power flower en lief zijn voor elkaar met bloemen in je haar ?!
                Een duiker moet tegen plagen kunnen, anders is ie ook onder water overgevoelig en een gevaar voor zichzelf (en buddy.)
                och ouwe plagen was niet waar ik dit draadje over begon. trouwens leuk dat je zegt dat als je niet tegen plagen kan je een gevaar voor jezelf en je buddy bent...
                duiken is dus elkaar plagen begrijp ik. waarom ben je anders een gevaar als je niet tegen plagen kan?
                gr. Frank

Comment

Ik bedoel dat je niet lichtgeraakt moet zijn of agressief .
                  Een duiker moet de controle over zijn emoties in de hand kunnen houden.

Als je niet tegen plagen kan of snel denkt dat ze je plagen ,is wandelen een betere "sport" voor je.
                  Geloof niks

Comment

Ik bedoel dat je niet lichtgeraakt moet zijn of agressief .
                    Een duiker moet de controle over zijn emoties in de hand kunnen houden.

Als je niet tegen plagen kan of snel denkt dat ze je plagen ,is wandelen een betere "sport" voor je.
                    Vandaar dat je niet meer duikt.
                    alles mag niets moet

Comment

Ik denk dat de moderatie op dit forum wat dat betreft echt wat beter kan. Een mening is n, maar een topic compleet laten ontsporen met zaken die niet relevant zijn is twee.

Op een forum kun je het leuk houden door een paar simpele regels:
                      1. On-topic blijven, zo niet word je gemodereerd
                      2. Niet op de man spelen, dus geen persoonlijke aanvallen
                      3. Topicstarter zet de toon en daarmee de discussie; topickapen (dus de boventoon gaan voeren tov de TS) moet worden voorkomen en gemodereerd.
                      4. Bij herhaaldelijk overtreden volgens consequenties, bijvoorbeeld een ban op delen van het forum. Zo zou je iemand kunnen verwijderen uit forumgedeeltes waar hij/zij meer kwaad dan goed doet. Bijvoorbeeld in technishc duiken mag het wat serieuzer en beter onderbouwd dan prietpraat.
                      5. Iedereen wordt gelijk behandeld, vriendjespolitiek is dodelijk voor moderatie.

Op die manier voorkom je vrijwel alle ellende. Echter op dit forum wordt NIET gemodereerd. En als het gebeurt gebeurt het willekeurig. Ik heb er al wel eens over geklaagd, maar ik moest vooral niet zeuren. Als je iedereen zijn gang laat gaan krijg je een beetje de apenrots en degene die het hardst roept. Sommige anderen gaan dan hard terug roepen. En de gemiddelde gebruiker van het forum verdwijnt en zien we niet meer terug. Ik heb jaren forums gemodereerd toen ik nog tijd had... en dit zijn de lessen die ik heb geleerd om het leuk te houden.,

Jammer.

Comment

Originally posted by Tup View Post
                        Vandaar dat je niet meer duikt.
                        Ik duik nog wel een beetje( In de zomer)
                        Geloof niks

Comment

Heb je het weer over mij Ouwe ? ;-)
                          je hebt mafketels en gekko's

Comment

helemaal mee eens Frans afzeiken heeft helemaal geen zin
                            wordt niemand wijzer van,schiet niemand iets mee op
                            afzeiken op zich is onzinnig
                            maar op het moment dat er een duidelijk spoor is voor het afzeiken !
                            zoiets komt nooit uit de lucht vallen vaak roepen mensen het over zich af zonder dit te willen
                            het is ook een soort van ontwikkelingsproces

je kan het ook anders zien als je op deze manier veel spookrijders tegenkomt wordt het wellicht tijd om zelf van baanvak te wisselen
                            en dat is niet altijd makkelijk voor iedereen en het is de taak aan de anderen om lichtsignalen te blijven geven ,zonder bijbehorend vingertje
                            je hebt mafketels en gekko's

Comment

begrijp ik Willem Tel. maar als ik dan in een ander draadje over duikverslagen weer van die opmerkingen tegenkom .... die daar helemaal niets toevoegen word ik wel moedeloos en gaat de lol er hier erg snel vanaf.
                              gr. Frank

Comment

Working...
                              X